Kontrollrummet

Chrome: Surreal EP

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Surreal EP
ARTIST/GRUPP:     Chrome
GENRE:                Electronica?
LÅTLÄNGD:           15:48
KOMPOSITÖRER:       Barkman/Wernborg/Wetter
PRODUCENT:         Emu
Barkman: Synthar, samplers, trummor o tjafs, sång
Wernborg: gitarrer, körer
Wetter: Sång, körarr
INSPELNINGSÅR:    2007-2008
FORMAT:              mp3

Hej!

Satt och pillade lite med detta mastodontprojekt tidigare, och vi har intern shitlist att fixa, men skulle gärna behöva lite input från skarpa öron på forumet. Tanken vi har är att göra en EP av detta...med genomgående röd tråd. Låtarna Surreal, Meltdown och Reflection gjordes som någon slags "svit I-III" tidigare, och de har fått sällskap av Presentiment och Aggravate, för att sy ihop det sömlöst. En disclaimer är att nivåerna är åt skogen mellan låtarna, då de bara är ihopmixade snabbt. (tack för hjälpen david!)

Vi hoppas att denna hopmix skall bjuda lyssnaren på en resa, och förhoppningsvis blir man inte tokless heller.

Låt                                                   Starttid i mixen
Presentiment                                    00:00                   
Surreal (pt I)                                    01:17
Aggravate                                         06:30
Meltdown (surreal pt II)                    07:46
Reflection (surreal pt III)                  13:11


För texter etc, är länkarna till individuella låtarna här, vid intresse:


Surreal

Meltdown

Reflection




Ja, och så länken till själva EP-mixen:

Surreal EP

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/supermix2.mp3[/mp3]



Vi tar tacksamt emot alla kommentarer :)

EDIT 081128:
Sådär. förhoppningsvis sista svängen nu innan den skickas till mastring. jag har meckat lite med övergångar, och lite nivåer. nytt slut, dock samma stråkar kvar. Wernborg + marre körar nu i refrängerna på meltdown.

Så, tack för all input hittills...och om någon orkar.... tyck gärna till :)

Vissa grejjor kvarstår som jag egentligen inte är riktigt nöjd med, men nu får det vara nog för denna gång!


www.perfectbounce.se/surrealep1.mp3


[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/surrealep1.mp3[/mp3]



EDIT: Mastern!


Mastered


[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/onhold/SurrealEP320.mp3[/mp3]



« Senast ändrad: 03.01.2010, 17:49:43 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Magnifik
Magnitud
Massiv
Magnetiskt
Magma
Flod
Faller
Följer
Formar
Färg
Pistong
Pistol
Pålkran
PaterNoster
Väldig
Vila
Vilse
Vandra

Detta skall hädanefter bliva min musik!

= Storverk av er alla !

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack... kul kommentar, och ännu roligare att du gillar :) Roligt att läsa associationerna!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
japp, detta är dunerbra !  :) :)


skönt att lyssna på detta nu när man har alla olika mixar i det förflutna, var lite svårt att riktigt uppskatta allt när man bara lyssnade efter diverse problem  :D

tycker min ihopmixning ger en bra idé om hur ep kommer bli... kan liksom bara bli bättre nu ! ( men jag är ju också en obotlig älskare av riktiga album med låtar som går i varandra och har ett syfte med sin existens !)


uppsumerat så har ni lyckats riktigt bra med detta... väntar på att få plattan i hand  ;)

// tjopp
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
16 min tar sin tid. Får återkomma. Spännande!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
16 min tar sin tid. Får återkomma. Spännande!


ja... för mig tog det.... låt mig se..... 16 min  :lol: :lol:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:lol:

gräver man ner sig riktigt nördigt, läser lite om Einsteins relativitetsteori....så kan man uppfatta andra lyssnare i rörelse, som om låten tar längre tid.

fånigt inlägg.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul :) Får återkomma
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Coolt! Hela (nästan) 16 min. Här ska lyssnas! :D




Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Vilket fenomenalt fantasieggande intro!! Härligt landskap!!!

Det känns jäkligt genomtänkt. Sången är underbar! Allt hänger ihop på ett väldigt snyggt sätt.


Nu är detta förbaskat bra och det finns inte mycket att påpeka. Jag blir dock väldigt inspirerad och vill "delta".. Det finns någon ton här och där som jag skulle vilja flytta på. Svårt att förklara, men lägga 1/8 del hit eller dit,, någon enstaka,, för ibland blir det en känsla av "passgång" eller om du kommer ihåg tråden där det hej vilt diskuterades om hur något låter "midi"?? Det låter väldigt grovt kvatiserat på dessa fåtal ställen.

Men tusan vad bra detta är!! Min lyssning har nu tagit över 33 minuter! Å det känns inte som om jag ens är halvvägs...

Mycket bra jobbat, och jag vill ha meeer! Jag är extremt förtjust i sången!









freddy

  • Gäst
Emulator är nog forumets egna lilla ljudkonstnär.

Svårt att kritisera något känner jag, det känns som ljudbilden i början är helt fel, men det är nog precis det du vill uppnå, vissa saker är nära, andra är till vänster. Vissa reverbsvansar byter sida, häftigt och galet. Psykotiskt! :)

Jag känner att virveln är lite fjutt, kanske en längre reverbsvans skulle lösa detta? Tycker den dör lite tvärt(gejtad?), kan nog kosta på sig en 80-talare i introt iaf.

Det är SÅ SJUKT mycket små detaljer och meck i detta verk. Vilket jädra jobb, jag skulle fan aldrig palla. :)

Har lite svårt att höra texten när du pratar i Surreal tomas, är det medvetet tro? Annars kanske du kan peta upp den lite. Vill gärna höra vad som orsakat detta vidunder. Meltdown har inte alls samma otydlighet.  

Alla övergångar mellan låtarna tycker jag funkar bra. Stämningsbyggande och intressanta. Befinner vi oss i en bilverkstad eller i något mekaniskt helvete tro, det är det nog bara Tomas som vet.

Detta är nog inte min musik egentligen, men jag rycks ju med i detta. Som sagt, vilket hantverk. Jävligt bra refränger med, meltdown är favoriten.

När du slutligen reflekterar över detta vidunder så tycker jag det faller på plats, perfekta avslutningen på dessa snabba 16 min, dynamiskt och snyggt. Det ligger något litet digitalt knäpp precis i slutet med hörde jag.

Vilken känsla du har för detaljer Emulatorn, makalöst.

RÅJKA PÅ!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Åh man tackar.

Efter allt jobb nerlagt så tar vi åt oss av dina fina ord  :)  Åsa slet hund med sångtagningarna (jag tror vi kom upp i tretton refrängtagningar på meltdown? ) och wernborg har levererat gitarrspel och synpunkter och sen ännu mer gitarr och lite snpunkter till.

Många timmar har runnit iväg, men det känns som vi är någorlunda på rätt spår med den i allafall.Jag kan möjligen tänka mig vad du menar med passgång, och vi kanske kan ta det äver msn nån gång om du har några konkreta exempel, -jag tror vi som är inblandade har hört allt för många gånger för att kunna "reagera på nytt sätt"....allt känns för hemtamt.

Däremot kommer breaket i meltdown att stuvas om enligt lite tankar, och filterautomationen få sig lite mjukare behandling. Mer "low end" till ljudbädden på meltdown är också önskvärt.

Sen tror jag W har en liten surpris till på lut? :)


Tack LH, det kändes jättekul att läsa din kommentar, och ännu roligare skulle det vara att täppa till de hål du hittade.

tack !
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Åh man tackar.

Efter allt jobb nerlagt så tar vi åt oss av dina fina ord  :)  Åsa slet hund med sångtagningarna (jag tror vi kom upp i tretton refrängtagningar på meltdown? ) och wernborg har levererat gitarrspel och synpunkter och sen ännu mer gitarr och lite snpunkter till.

Många timmar har runnit iväg, men det känns som vi är någorlunda på rätt spår med den i allafall.Jag kan möjligen tänka mig vad du menar med passgång, och vi kanske kan ta det äver msn nån gång om du har några konkreta exempel, -jag tror vi som är inblandade har hört allt för många gånger för att kunna "reagera på nytt sätt"....allt känns för hemtamt.

Däremot kommer breaket i meltdown att stuvas om enligt lite tankar, och filterautomationen få sig lite mjukare behandling. Mer "low end" till ljudbädden på meltdown är också önskvärt.

Sen tror jag W har en liten surpris till på lut? :)


Tack LH, det kändes jättekul att läsa din kommentar, och ännu roligare skulle det vara att täppa till de hål du hittade.

tack !


EDIT: Oj, freddy, trodde jag svarade direkt efter LH :) återkommer... :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Otroligt suggestivt - tror att jag har hört delar av denna med Åsa tidigare men denna förpackning gav något särdeles extra, viskningarna är fantastiskt bra, ja vad ska man säga skitbra känns rätt adekvat!
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ett mästerverk helt klart. Ungefär som Nads och Bonamicis produktioner, varenda sten har vänts och inget har lämnats åt slumpen.
Kan bara ana nånstans hur mycket arbete som är nedlagt.  Har inga som helst problem med övergångarna. Jag har egentligen bara ett bekymmer och det är att ett synthljud påminner om min gamla telefonsignal och jag hoppar till varje gång den låter men det är inte ditt fel. Det som du anser är färdigt Tomas är en kvalitetsstämpel som heter duga. Otroligt välgjort och en upplevelse att lyssna till.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Emulator är nog forumets egna lilla ljudkonstnär.

Svårt att kritisera något känner jag, det känns som ljudbilden i början är helt fel, men det är nog precis det du vill uppnå, vissa saker är nära, andra är till vänster. Vissa reverbsvansar byter sida, häftigt och galet. Psykotiskt! :)

Jag känner att virveln är lite fjutt, kanske en längre reverbsvans skulle lösa detta? Tycker den dör lite tvärt(gejtad?), kan nog kosta på sig en 80-talare i introt iaf.

Det är SÅ SJUKT mycket små detaljer och meck i detta verk. Vilket jädra jobb, jag skulle fan aldrig palla. :)

Har lite svårt att höra texten när du pratar i Surreal tomas, är det medvetet tro? Annars kanske du kan peta upp den lite. Vill gärna höra vad som orsakat detta vidunder. Meltdown har inte alls samma otydlighet.  

Alla övergångar mellan låtarna tycker jag funkar bra. Stämningsbyggande och intressanta. Befinner vi oss i en bilverkstad eller i något mekaniskt helvete tro, det är det nog bara Tomas som vet.

Detta är nog inte min musik egentligen, men jag rycks ju med i detta. Som sagt, vilket hantverk. Jävligt bra refränger med, meltdown är favoriten.

När du slutligen reflekterar över detta vidunder så tycker jag det faller på plats, perfekta avslutningen på dessa snabba 16 min, dynamiskt och snyggt. Det ligger något litet digitalt knäpp precis i slutet med hörde jag.

Vilken känsla du har för detaljer Emulatorn, makalöst.

RÅJKA PÅ!


....det är fan så man blir tårögd. TACK! dina tankar om introt är rätt. hela iden är att ljuden skall kännas "fel" -overkliga. Reasonatumationen har gått varm kan jag lova...finns nog inte NÅN parameter som inte är automagiserad. Fjuttig virvel? ja..kanske. Den valdes för att kunna "tåla tokfläskreverb" på vissa. Men jag skall kolla om jag kan lägga på någon längre svans som grund, det kan vara en bra ide!

Vi befinner oss i nån slags mellanland, i någon form av helvete genom hela resan. kanske en bilverkstad ÄR ett mekaniskt helvete?   :D :D


Skall också se över tydligheten i sången enligt vad du säger, och det där knäppet. Dessutom skall den förbannade cellon bort som ligger kvar och slaskar på slutet :)



Återigen, tack för de fina orden!  Vill också passa på att nämna att det varit ett sant nöje att samarbeta med Åsa O Wernborg på denna. Vi har bollat ideer, tyckte och haft en riktigt bra dialog rakt igenom hela bygget. Riktigt kul -men jobbigt såklart. Men det har det varit värt.
Det är faktiskt helt underbart att kunna diskutera hur tex gitarrer skall kunna låta, så kommer de levererade och bara är så himla bra att man baxnar.


:)


Otroligt suggestivt - tror att jag har hört delar av denna med Åsa tidigare men denna förpackning gav något särdeles extra, viskningarna är fantastiskt bra, ja vad ska man säga skitbra känns rätt adekvat!
Eko


tack eko! Vår förhoppning och inställning var att vi skulle lyckas göra en "riktig" EP, "som man gjorde förr", men en röd tråd genom hela. Kul at summan är mer än delarna, och vi suger i oss av värmande ord :)



https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ett mästerverk helt klart. Ungefär som Nads och Bonamicis produktioner, varenda sten har vänts och inget har lämnats åt slumpen.
Kan bara ana nånstans hur mycket arbete som är nedlagt.  Har inga som helst problem med övergångarna. Jag har egentligen bara ett bekymmer och det är att ett synthljud påminner om min gamla telefonsignal och jag hoppar till varje gång den låter men det är inte ditt fel. Det som du anser är färdigt Tomas är en kvalitetsstämpel som heter duga. Otroligt välgjort och en upplevelse att lyssna till.

Oj, jag ligger hela tiden ett hack efter märker jag, i kommentarerna :D

ja, sitter med nåt löjligt flin på läpparna efter alla fina ord...så även dessa från dig! TACK!  Känns nästan overklige att den i princip är klar...men man får ju fatta någon gång att det inte går att göra så mycket mer... Vi har anledning att känna oss nöjda, även om jag tror alla tre av oss har några smågrejjor som man egentligen vill fila mer på... :D

Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D



återigen, tack!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
skulle egentligen lägga mig,, men var "tvungen" att lyssna två gånger ytterligare..   :wub:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ja jag läser och ler  ^_^
Dom här låtarna ligger mig så varmt om hjärtat, trots att det börjar bli "länge sen" respektive låt gjordes så finns det ingen möjlighet att jag tröttnar på dom. Och den här supermixen älskar jag. Det var en hel del tagningar på sången ja  :), Tomas förklarade uttrycket han ville ha i ord och jag försökte förstå det och få ut det i sång.. fick kliva utanför mina hemvävda ramar där. Det blev bra till sist och jag är så nöjd.

Det är lite småfix kvar som jag hör, som jag sagt, introt, utropet där, lite längre bort, lite mjukare där sussussu.. kommer in, ligger nästan otakt, eller ja, låta fina introljudet vara kvar längre.. och sen smyga på surreal. Sen slutet då förstås, pammpamm  :D bortbortbort. Lite högre sång på Surreal hade jag också på min önskelista.. Bara små saker. Sen är det klart. Tycker jag.

Alla delar innehåller så mkt som gör att jag fortfarande lyssnar lika intresserat, jag tror aldrig jag kommer att tröttna på detta faktiskt. Nej. Bra musik, bra gjort, ja jag är skitstolt att jag är med här  :).
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D

Verkar som Windows spelare inte riktigt fixar exakt tidsangivelse när man backar men till vänster 01:18, 03:28, 03:47, 05:11, osv.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja jag läser och ler  ^_^
Dom här låtarna ligger mig så varmt om hjärtat, trots att det börjar bli "länge sen" respektive låt gjordes så finns det ingen möjlighet att jag tröttnar på dom. Och den här supermixen älskar jag. Det var en hel del tagningar på sången ja  :), Tomas förklarade uttrycket han ville ha i ord och jag försökte förstå det och få ut det i sång.. fick kliva utanför mina hemvävda ramar där. Det blev bra till sist och jag är så nöjd.

Det är lite småfix kvar som jag hör, som jag sagt, introt, utropet där, lite längre bort, lite mjukare där sussussu.. kommer in, ligger nästan otakt, eller ja, låta fina introljudet vara kvar längre.. och sen smyga på surreal. Sen slutet då förstås, pammpamm  :D bortbortbort. Lite högre sång på Surreal hade jag också på min önskelista.. Bara små saker. Sen är det klart. Tycker jag.

Alla delar innehåller så mkt som gör att jag fortfarande lyssnar lika intresserat, jag tror aldrig jag kommer att tröttna på detta faktiskt. Nej. Bra musik, bra gjort, ja jag är skitstolt att jag är med här  :).


Jopp, håller med dig på alla punkter angående åtgärder :D


Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D

Verkar som Windows spelare inte riktigt fixar exakt tidsangivelse när man backar men till vänster 01:18, 03:28, 03:47, 05:11, osv.


oj det DÄR ja :D fanken, inte lätt att ta bort det hihi :D kanske överaskar med en "Eq-friendly specialversion" :lol: :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
oj det DÄR ja :D fanken, inte lätt att ta bort det hihi :D kanske överaskar med en "Eq-friendly specialversion" :lol: :D

 :D Tackar på förhand. Kommer ihåg en rakapparat som farsan hade och den lät precis som min väckarklocka. Det var tusan i mig värre.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, detta är svårt att tröttna på.

Jag måste dock få utrycka vad jag sagt nån gång tidigare, lite gnäll som du inte kan eller vill göra nåt åt i vilket fall. ;) Det är det enda jag kommer på, allt annat är typ... jättebra. Det finns nåt enstaka ställe i 16minutersalstret, som även om det håller hög klass för sig är (min åsikt) för repetitiva = pågår för länge :D Variation finns där, men kanske inte av det slag jag skulle vilja.  :unsure:
Ingen annan klagar dock, så.. Sen förstår jag att texten kan ha många verser för att få fram nåt budskap, så i sig kan det ha en konstnärlig funktion ju, som hos BEllman t ex där det är jobbigt att höra ytterligare en vers av musiken, men texterna absolut är konst. Jaja..

Även på låten där Harmonica sjöng (festivalvinnaren, Don't give a damn) störde jag mig på det lite grann. Alla låtar funkar dock som bakgrundsmusik ;) MEn inte som enda "fokus" för mig, som musik. (Som kombinerad musik + lyrik, går det bra, på samma sätt som bellman.)

Förstås låter jag som värsta gnällspiken nu, men ingen annan klagar så..  Du är väl helt enkelt vår nye Bellman :)
« Senast ändrad: 31.10.2008, 02:42:34 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Mycket trodde jag jag skulle få höra, men vår nye Bellman, det har jag aldrig trott :lol:

jag kan förstå ditt resonemang, men vi kommer nog inte göra något så drastiskt som att kapa något i detta skede :D :D

Oftast är låtarna ännu längre i början, sen får det kortas ner för att ens komma in runt sex-sju minuter.

För min del är det lite så också, jag måste lyssna fokuserat för att hålla kvar den röda tråden.

För mig är det lite drygt som bakgrundsmusik :D



Du gav nog en bra förklaring till något som jag själv ofta upplevt med låtar jag mupptrixat med: man måste nog ha med sig texten för att inte blir vilsen!


tack för bra och givande kritik divi, och för fina ord :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag har lyssnat på låtarna 2-3ggr här under tiden :D

Fråga mig inte om det var fokuserat ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ok, jag skall inte fråga det ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Lite "industri-Enigma" nästan :) Emu - det märks att du jobbar med prylarna jäkligt aktivt. Vänder  o vrider o tänker. En annan kör ju liksom bara rakaste och kortaste spåret och så får det vara bra sen.... :)

Snyggt sammantaget! Kanske inte riktigt min "genre" sådär - men väljobbat som sagt!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vi tackar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Tycker som helhet att detta är mer bättre än sämre. Upplever kompet ( trummor och bas ) lite för centrerat. Ibland slåss trummor, bas,  Åsa och andra ljud om det lilla utrymmet i mitten. Samtidigt som detta sker så är gitarr och viskröst delayad helt brett ute i space vänster o höger. Jag hade gjort annorlunda. Men därmed inte sagt att det är dåligt. Musiken och speciellt surrealavsnittet är lättsmällt och har en klar hitmelodifeeling. Det svänger bra i rocktarmen där.

Hela stycket kräver flera lyssningar men efter första lyssningen blir det godkänt. Har följt Emulators skapande och här är det återigen ett steg framåt i utvecklingen. Nu lämnar vi amatörernas glada sandlåda och träder in i semipromusikerns magilåda.

"Åsa och andra ljud" är en klassiker  :D

/ Mikke


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se

"Åsa och andra ljud" är en klassiker  :D

/ Mikke

Oj!  :wub:
Oj så glad jag blev  :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker som helhet att detta är mer bättre än sämre. Upplever kompet ( trummor och bas ) lite för centrerat. Ibland slåss trummor, bas,  Åsa och andra ljud om det lilla utrymmet i mitten. Samtidigt som detta sker så är gitarr och viskröst delayad helt brett ute i space vänster o höger. Jag hade gjort annorlunda. Men därmed inte sagt att det är dåligt. Musiken och speciellt surrealavsnittet är lättsmällt och har en klar hitmelodifeeling. Det svänger bra i rocktarmen där.

Hela stycket kräver flera lyssningar men efter första lyssningen blir det godkänt. Har följt Emulators skapande och här är det återigen ett steg framåt i utvecklingen. Nu lämnar vi amatörernas glada sandlåda och träder in i semipromusikerns magilåda.

"Åsa och andra ljud" är en klassiker  :D

/ Mikke

Semipromusiker :wub:  Man får tacka! Trummor bas och åsa slåss i mitten, ja det kan du nog ha rätt i! Jag tror, att de trummor och basar som ÄR processade flyger och slaskar runt alla möjliga kanaler, medans övriga ligger och manglar på i mitten!

Hur hade du gjort tro? Dela upp saligheten så att Åsa och trummorna flyttas ut lite åt nån kant för att ge lite plats åt varandra?


Tack för lyssning och konstruktiva synpunkter Mikke, vi uppskattar det verkligen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Har lyssnat nu och jag måste säga att det låter enormt proffsigt! Har hört lite av detta innan. Någon/några av låtarna känner jag igen sen innan, men det va skitsnyggt att höra dem ihop såhär...det blir en episk känsla och det fanns ju redan i låtarna sen innan, så nu blir det mycket att ta till sig. :) Kan nog lyssna på detta många gånger om och ändå upptäcka något nytt varje gång. Skitsnygga ljud, gitarrer, sånginsatser och helt underbart arrangemang! Bästa jag har hört på länge! Riktigt gött jobbat!

Tusen tack ska ni ha!

https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 Tack Leif! Det är ju meningen, att summan skall vara större än delarna. Vi suger åt oss allt det fina du skrev, jättekul!

tack!

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg