Forum > Färdiga produktioner

Chrome: Surreal EP

<< < (14/21) > >>

Emulator:
Tjohopp :)

Ja, jag skulle tro att 90% är gjort i reason nästan. För att få till ljuden är de dock ofta lagta till audio i PT och tweakade med effekt, bounceade som sampling, och sen uppspelade från sampling i reason.
Sen har jag använt en hel del egna samplingar också.

Något ljud finns med från Digidesigns Xpand, och någån trumma fron Structure. Använt masseys gratispluggar till PT, och de inbyggda som finns (dlay, kompressor, reverb)

Tilläggas kan väl att dessa mixar inte orkas med av datorn alls. Jag bouncear ner reason till ett stereospår, och sen tar jag in det i PT. Därför är man riktigt less på att fixa småpill....så jag håller på med en version nu där jag försöker fixa alltl i en smäll :D

Lite svävande här, men ja, det mesta är reason :)

karl:
Emu ...du har en outstandig känsla för ljud ( vet bara en till här på KR ) Clemens...fint byggt intro som lovar mer och resten håller också...Wernborgs gurkor är riktigt bra och så även Åsas sång....great collab...mer?

Emulator:
tack!

De  här låtarna har väl lite sugit musten ur oss (kanske mest mig) så nu ligger fokus på  att få klart skiten, något sosm inte direkt är en paradgren :D Utan att lova något så vore det ju roligt att kunna göra mer i samma anda sen, när man kan andas ut lite :)

tack för fina ord karl :)

mahan:
Tjou alla Surrealister!
Lyssnar o skriver........

lyssnar och.......................

lyssnar....................

bara lyssnar...................

vid 4:35 lyssnar jag fortfarande...............

4:40 framåt sketasnygg tursolo med sången, arret är super!

omöjligt att kommentera alla finessaer...... bara lyssnar och väntar på följande svängning,
händer hela tiden intressanta saker.........  L A I K   I T!

6:45  IMPONERANDE VÄXLING! Helt ny invinkling........ SNYYGGT!

Nejförtusan, kan inte kommentera med lyssningen, bara njuter av stycket nu :wub:
Härlig sång, hört denna förr men passar som stickan i fingret i denna helhet!

Kör på 10:00 nu och intensiteten håller vid, who is the manly singer?
11:00 hittas en massa snygga synthgreijer...

Och fy attan va Wernis gurkor sitter i detta åxå!

Så kommer vi till 13:26, egentligen enda stället för sågning är pianoliret, otajt och kunde ha ett skarpare sound, .....  skit i det dock
så kommer vi vidare till 13:38 och solisten, verkligt snyggt , who is it? EMU? LIKE IT!

Får lite begravningvibbar, "cherish the memory of you"...  :wub:

Ja va fasicken skall man säga.... ett storartat verk från er!
Vilket tusans jobb ni gjort, allihoppa.
Detta behöver säkert en EP:S utrymme, no doubt about it,
trodde aldrig att jag skulle hålla för en sexton (16) minuters låt..........  MEN DEN HÅLLER!
Kan väl bara tacka för att vi får ta del av stycket, otroligt snyggt samarbete som är värt medalj!

h.  johan

EDIT 6 november:  Vad gör denna låt på halvfärdiga sidan?
SLÄNG UPP BLAND FÄRDIGA DEMONER GENAST!

Emulator:

--- Citat från: mahan skrivet 06.11.2008, 01:08:19 ---Tjou alla Surrealister!
Lyssnar o skriver........

lyssnar och.......................

lyssnar....................

bara lyssnar...................

vid 4:35 lyssnar jag fortfarande...............

4:40 framåt sketasnygg tursolo med sången, arret är super!

omöjligt att kommentera alla finessaer...... bara lyssnar och väntar på följande svängning,
händer hela tiden intressanta saker.........  L A I K   I T!

6:45  IMPONERANDE VÄXLING! Helt ny invinkling........ SNYYGGT!

Nejförtusan, kan inte kommentera med lyssningen, bara njuter av stycket nu :wub:
Härlig sång, hört denna förr men passar som stickan i fingret i denna helhet!

Kör på 10:00 nu och intensiteten håller vid, who is the manly singer?
11:00 hittas en massa snygga synthgreijer...

Och fy attan va Wernis gurkor sitter i detta åxå!

Så kommer vi till 13:26, egentligen enda stället för sågning är pianoliret, otajt och kunde ha ett skarpare sound, .....  skit i det dock
så kommer vi vidare till 13:38 och solisten, verkligt snyggt , who is it? EMU? LIKE IT!

Får lite begravningvibbar, "cherish the memory of you"...  :wub:

Ja va fasicken skall man säga.... ett storartat verk från er!
Vilket tusans jobb ni gjort, allihoppa.
Detta behöver säkert en EP:S utrymme, no doubt about it,
trodde aldrig att jag skulle hålla för en sexton (16) minuters låt..........  MEN DEN HÅLLER!
Kan väl bara tacka för att vi får ta del av stycket, otroligt snyggt samarbete som är värt medalj!

h.  johan

EDIT 6 november:  Vad gör denna låt på halvfärdiga sidan?
SLÄNG UPP BLAND FÄRDIGA DEMONER GENAST!

--- Slut citat ---

ojoj, tack för utförligt feedback, och riktigt värmande ord!

Det är ju ett hopkok av 3 låtar...som fick två extrasnuttar mellan sig så att säga. Alla tre gjordes med nån andemening att sitta ihop. Det blev massa slit, men det känns osm allt jobb givit resultat.

Det är mycket riktigt jag som sjunger "lead"-manliga tvärs genom hele rasket, och Åsa sjunger lead i refränger. Sedan finns körer av marre och wernborg som biffar till reffen ganska rejält, som skall mixas in, samt några småändringar (därför den ligger bland ofärdiga demoner :D )

Visst sitter refrängsång och gitarräkor på plats :D Riktigt skoj att göra detta, och vi har slitit rärr mycket allihop, jag tror åsa kom upp i tretton testfiler med sång och stämmor innan vi kom fram till rätt uttryck, och wernis satt och filade på gitarruffen tills nån höll på lösa av honom.

faktiskt lirar tony gitarr här också! jag har stulit en liten sekvens och stuvat om tonerna lite för att passa, så i breaket på meltdown, och i mellanstycket "aggravate" är det en liten slinga vänersborgsgura som ligger bakom.

Även fransa finns faktiskt med på något litet ställe. Jag har samplat en ton, loopat och blött upp tillsammans med nån pad =D

Men vad läser jag? otajt piano på slutet  :wacko:  fanken, det har jag missat helt, måste kolla på det. Tack för påpekandet mahan!

Tack uigen, för värmande ord och utförlig kommentering :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion