Forum > Färdiga produktioner

Chrome: Surreal EP

<< < (3/21) > >>

freddy:
Emulator är nog forumets egna lilla ljudkonstnär.

Svårt att kritisera något känner jag, det känns som ljudbilden i början är helt fel, men det är nog precis det du vill uppnå, vissa saker är nära, andra är till vänster. Vissa reverbsvansar byter sida, häftigt och galet. Psykotiskt! :)

Jag känner att virveln är lite fjutt, kanske en längre reverbsvans skulle lösa detta? Tycker den dör lite tvärt(gejtad?), kan nog kosta på sig en 80-talare i introt iaf.

Det är SÅ SJUKT mycket små detaljer och meck i detta verk. Vilket jädra jobb, jag skulle fan aldrig palla. :)

Har lite svårt att höra texten när du pratar i Surreal tomas, är det medvetet tro? Annars kanske du kan peta upp den lite. Vill gärna höra vad som orsakat detta vidunder. Meltdown har inte alls samma otydlighet.  

Alla övergångar mellan låtarna tycker jag funkar bra. Stämningsbyggande och intressanta. Befinner vi oss i en bilverkstad eller i något mekaniskt helvete tro, det är det nog bara Tomas som vet.

Detta är nog inte min musik egentligen, men jag rycks ju med i detta. Som sagt, vilket hantverk. Jävligt bra refränger med, meltdown är favoriten.

När du slutligen reflekterar över detta vidunder så tycker jag det faller på plats, perfekta avslutningen på dessa snabba 16 min, dynamiskt och snyggt. Det ligger något litet digitalt knäpp precis i slutet med hörde jag.

Vilken känsla du har för detaljer Emulatorn, makalöst.

RÅJKA PÅ!

Emulator:
Åh man tackar.

Efter allt jobb nerlagt så tar vi åt oss av dina fina ord  :)  Åsa slet hund med sångtagningarna (jag tror vi kom upp i tretton refrängtagningar på meltdown? ) och wernborg har levererat gitarrspel och synpunkter och sen ännu mer gitarr och lite snpunkter till.

Många timmar har runnit iväg, men det känns som vi är någorlunda på rätt spår med den i allafall.Jag kan möjligen tänka mig vad du menar med passgång, och vi kanske kan ta det äver msn nån gång om du har några konkreta exempel, -jag tror vi som är inblandade har hört allt för många gånger för att kunna "reagera på nytt sätt"....allt känns för hemtamt.

Däremot kommer breaket i meltdown att stuvas om enligt lite tankar, och filterautomationen få sig lite mjukare behandling. Mer "low end" till ljudbädden på meltdown är också önskvärt.

Sen tror jag W har en liten surpris till på lut? :)

Tack LH, det kändes jättekul att läsa din kommentar, och ännu roligare skulle det vara att täppa till de hål du hittade.

tack !

Emulator:

--- Citat från: Emulator skrivet 31.10.2008, 00:54:53 ---Åh man tackar.

Efter allt jobb nerlagt så tar vi åt oss av dina fina ord  :)  Åsa slet hund med sångtagningarna (jag tror vi kom upp i tretton refrängtagningar på meltdown? ) och wernborg har levererat gitarrspel och synpunkter och sen ännu mer gitarr och lite snpunkter till.

Många timmar har runnit iväg, men det känns som vi är någorlunda på rätt spår med den i allafall.Jag kan möjligen tänka mig vad du menar med passgång, och vi kanske kan ta det äver msn nån gång om du har några konkreta exempel, -jag tror vi som är inblandade har hört allt för många gånger för att kunna "reagera på nytt sätt"....allt känns för hemtamt.

Däremot kommer breaket i meltdown att stuvas om enligt lite tankar, och filterautomationen få sig lite mjukare behandling. Mer "low end" till ljudbädden på meltdown är också önskvärt.

Sen tror jag W har en liten surpris till på lut? :)

Tack LH, det kändes jättekul att läsa din kommentar, och ännu roligare skulle det vara att täppa till de hål du hittade.

tack !

--- Slut citat ---

EDIT: Oj, freddy, trodde jag svarade direkt efter LH :) återkommer... :D

Eddi:
Otroligt suggestivt - tror att jag har hört delar av denna med Åsa tidigare men denna förpackning gav något särdeles extra, viskningarna är fantastiskt bra, ja vad ska man säga skitbra känns rätt adekvat!
Eko

equality:
Ett mästerverk helt klart. Ungefär som Nads och Bonamicis produktioner, varenda sten har vänts och inget har lämnats åt slumpen.
Kan bara ana nånstans hur mycket arbete som är nedlagt.  Har inga som helst problem med övergångarna. Jag har egentligen bara ett bekymmer och det är att ett synthljud påminner om min gamla telefonsignal och jag hoppar till varje gång den låter men det är inte ditt fel. Det som du anser är färdigt Tomas är en kvalitetsstämpel som heter duga. Otroligt välgjort och en upplevelse att lyssna till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion