Hej.
Lyssnat på version 3 några varv..Hör att du fortfarande dras med förkylningen..elände.
Denna sång version tycker jag om,du har slipat på en del detaljer - perrens.Jag gillar din röst,inget snack om den saken.Röster är ju personliga - "what you hear is what you get".
Du går framåt med stormsteg i utvecklingen.Träna vibratot när du sjunger hemma/bilen.
En viktig sak när det gäller vibrato,se till så att du har tillräckligt med luft kvar för att börja "darra".Om du nästan har förbrukat all luft och närmar dig vibrato biten,så blir slut fasen på vibratot vacklande/svag.Det handlar om andnings teknik.Utan luft ingen sång,sedan hur man hushåller med luften är ju en tränings fråga.
Lyssna på dina inledande fraser i varje sång parti..Kraftfulla och stadiga ingen tendens till "vacklande".Det kommer ofta i slutet,jag hör var du ska hämta luft för att hela sång frasen ska bära.Ha som grundregel att alltid ha luft kvar när du sjungit ut.Mest i tränings syfte,så att du förstår vikten av att ha resurser kvar - det är det som gör att det bär.Det svåra är när man går steglöst mellan olika sångtekniker,magstöd förbrukar minst med luft - ju högre man går i sitt sång register desto mer luft behöver man för att sjunga.Det rinner luft emellan stämbanden då.
För att göra en lång historia kort:Du är framme vid andnings teknik nu,ditt personliga röstläge har du hittat,samt stödet för att göra den rättvisa - det tog mig 3 år! Jag är mycket imponerad,
då jag följt din utveckling från början.
Träna ovanstående (var och när du ska andas in)så kommer vi att få många sköna lyssningar framöver.
Glömde säga att låt och arr är kanon! Men sång utvecklingen är överlägset bäst

Mvh
Micael