Kontrollrummet

equality - Julefriden in

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Julefriden in
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: country
LÅTLÄNGD: 03:15
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
STATUS: färdig

Tack Freddy och ni övriga för bra feedback. Tycker nu jag har mandat och lägga den på "färdiga"
och därför flyttad från denna tråd: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=13360.0¨

Text:

För inte länge sen såvitt jag kan se         
Stod där hungersnöd på lur                     
Alla släpade och fruktade TBC                   
Och undrade vem som stod på tur                 
Fastän slitet satte allehanda spår               
Fanns där tröst i brännevin                         
Och ingen nekade en strykare en tår         
Och blåste julefriden in                               


När kylan sänkte sig och solen blev för svag
För mer arbete och krav
Och stjärnor lyste än långt in på nästa dag
Förråden fyllts av det jorden gav
Än en stol förblev tom i kökets vrå
Men då kom Amerikabrevet in
Och fastän timmarna förblev långsamma och blå
Svepte julefriden in

stick:
I en frusen tid
kom julefrid
så kommer ljusens tid
igen



Fast vi har mer stålar idag än vi hade förr
Fanns en annan rikedom än nu
För vem är tiggaren som knackar på din dörr
Är det hon eller han, är det jag eller du?
Folket höll ihop mot förtryck och i nöd
måste få tillbaks det i vårt sinn
och skippa prylar som sprider fattigdom och död
och släppa julefriden in


Ny version 081116:
Håll med om att den är färdig annars vet jag inte vad jag gör..  :rolleyes: :unsure:

081118:
Kunde inte låta bli basen under sticket som jag tyckte blev alldeles för flaxig...

« Senast ändrad: 18.11.2008, 02:12:49 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för denna..

Funkar, som jag sa tidigare, för mig. Både som julsång, på skiva och som orsak att skriva uppmuntrande ord :)

Alltid hög klass på dina "visor"..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
undrar hur du får ihop dina texter, kanon.

Väldigt skön att lyssna på, texten och melodin ger någon slags behaglig efterklang.

Lite plötsligt slut, kanske skulle du köra en halv vers med lite solo igen.

Var lite tveksam till längden på solot kanske aningens för långt eller kanske helt perfekt längd.

Hm nu spånar jag bara på element som kan diskuteras.

Tycker det är jättebra
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Per och Staffan! Försöker svara från mobilen... Solot kunde säkert kortas något eller hellre munspel men det får nog vara nu. Försöker fixa till trummorna. Sen är det nog dags för nästa låt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Fy fan så najs, :=) Nu blev jag så glad att jag går och försöker lära mig spela gitarr igen:=)

Riktigt najs..Umderbart gurlir och tex! samt sång..
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grymt och bra. Ett brilljant men lite stressigt gitarrplink i början innan första texten. Briljerande men undrar om det är nödvändigt? Betoningen på ordet såvitt är lite hmmm... Sen orden "vem som stod i tur" Kan det vara "vem som stod på tur" som är korrekt svenska? Jag är inte säker men tror det...

Sånt här är petitesser men eftersom det är en härlig låt och tolkning och spel bjuder jag på dessa mina funderingar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fy fan så najs, :=) Nu blev jag så glad att jag går och försöker lära mig spela gitarr igen:=)

Riktigt najs..Umderbart gurlir och tex! samt sång..

Kul Markus att den går hem hos dig! Skall lyssna in mig på dina grejor också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trodde först det skulle bli nåt långsamt men blev överraskad av lite country.
Välskriven text och med fint socialt innehåll. Uppskattas!
Ackorden som spelas i början funkar bra, men när river loss känns samma ackord gör att det blir lite krångligt. Jag hade nog önskat mig mer enkla ackord där.
Cornelis Vreeswijk kan jag höra i din sång, vet inte om det är ett hinder. Det blir så typiskt. Skulle önska att du sjöng befriad från dina husgudar.
Vad gäller basspelet tycker jag det kan förbättras. Ofta spelas det "fel" toner i ackorden. Ofta ligger basspelet på samma ton medan ackorden växlar.
Elguran där i början gillar jag skarpt. Varför inte mer av den varan? Och pianosolot är läckert. Och till sist: fingerplocket på den akustiska! Tack för den! :rolleyes:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grymt och bra.

Tackar och bugar.  :)

Citera
Ett brilljant men lite stressigt gitarrplink i början innan första texten. Briljerande men undrar om det är nödvändigt?

Forumet i ett nötskal... "För stark gitarr!" "Nej! För svag!" "Snygga trummor." "Varför trummor?" osv Kan lätt bli lite komiskt. "Saknar ett intro" OK, jag fixar ett intro och då blir det "briljerande" i avsikt glänsa vilket aldrig har varit, är eller kommer att vara min avsikt. Jag spelar det som jag tycker är ok för låten, tråkigt att du uppfattar det som stressigt och briljerande men intressant att höra att det uppfattas så.

Citera
Kan det vara "vem som stod på tur" som är korrekt svenska?

Absolut! Slarvigt av mig. Från början hade jag: "Det var inte länge sen så vitt jag kan förstå..." men "förstå" passade inte och då blev det nödvändigt med en betoningsändring.  :rolleyes:
 

« Senast ändrad: 28.10.2008, 21:39:00 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Fy fan så najs, :=) Nu blev jag så glad att jag går och försöker lära mig spela gitarr igen:=)

Riktigt najs..Umderbart gurlir och tex! samt sång..

Kul Markus att den går hem hos dig! Skall lyssna in mig på dina grejor också.

Grymt ju :)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Klappat och klart!  :)
Bra intro. Git och sång vet du
Gillar elgitarren här
Bra låt med ett bra julebudskap
Härlig närhet i framförandet

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det här är riktigt bra. Det är väl också därför man så gärna vill gnälla om små detaljer, so here goes:
Lite vass sång. Jag tycker att du spelar rasande vackert på gitarren och gillar verkligen figurerna. När pianosolot kommer så kanske jag skull önskat att du kompade lite enklare på gitarren annars blir jag så ambivalent till vad jag skall lyssna på. Men det är egentligen en småsak. Trummorna stressar kanske lite. Jag gillar trainkompet, men om det gick att få det lite mer laidback så skulle det vara grädde.

Men förutom detta så är det faktiskt bra på riktigt.  :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu kan du snart stå för nästa utgåva av Svenska visklassiker helt själv.

 :D

Nåja... trummorna då bara också.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!

Va kan man säga här då...
Detta kan du ju absolut, din genre!
Bra låt, med lite för mycket sväng kanske :D

Det som drar ner poängen av mig är obehjälpligt rytmavdelningen, travar på helt utan att bry sig om det andra liret. Låter fishi fishi fishi från början till slut.
Skulle jag få mixa skulle jag antingen byta ut visplarna mot plain kantslag eller åxå bara använda en tamburin typ 1-2-3-4. Eller är tempot kanske överlag för snabbt för att inliva julefrid?
OCh i slutet borde du varva ner tempot, blir lixåm lite "hum o hoijt o slut" nu, utan känsla.

Trots lite knarrigt inlägg så  gillas låten
Blir alltid lika avis när jag hör ditt gitarrspel, underbart!
DEt var bara arret nu som jag snubblade på :rolleyes:

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Kommer inte ihåg vad jag kommenterade sist, men texten är jättebra och låten med.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej ;)

Då har jag lyssnat på din Jul-visa, och då jag ska tillstå att country ej är min starkaste vurm här i livet, så blir jag ändå charmad-av vaddå? Jo, av din fina sång & text samt ditt jättevackra gitarrspel, det går ju hem oavsett genre.

Sen känns den inte så väldigt Julig, kanske beroende på att den går för snabbt i tempo :wacko:, möjligen det som kan vara skälet.

Jättefin låt i alla fall :P

Tack för den.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Trodde först det skulle bli nåt långsamt men blev överraskad av lite country.
Välskriven text och med fint socialt innehåll. Uppskattas!
Ackorden som spelas i början funkar bra, men när river loss känns samma ackord gör att det blir lite krångligt. Jag hade nog önskat mig mer enkla ackord där.
Cornelis Vreeswijk kan jag höra i din sång, vet inte om det är ett hinder. Det blir så typiskt. Skulle önska att du sjöng befriad från dina husgudar.
Vad gäller basspelet tycker jag det kan förbättras. Ofta spelas det "fel" toner i ackorden. Ofta ligger basspelet på samma ton medan ackorden växlar.
Elguran där i början gillar jag skarpt. Varför inte mer av den varan? Och pianosolot är läckert. Och till sist: fingerplocket på den akustiska! Tack för den! :rolleyes:
Kul att det mesta verkar gå hem hos dig. Basspel är inget som jag direkt gått någon kurs för utan fuskat med genom åren. Kul att du ville kommentera det. Finns säkert massor att förbättra här. Gitarrkompet i snabba partiet kanske skulle fixas annorlunda säkert under pianosolot. Ska kolla på det. Kul att man låter som Cornelis även om han aldrig riktigt tog plats bland mina husgudar. Roligast är ju att inte låta som någon annan. Lite mer elgura noterat. Thanks Tokai, bra synpunkter!

Grymt ju :)
Grymt att läsa! Thnx!

Klappat och klart!  :)
Bra intro. Git och sång vet du
Gillar elgitarren här
Bra låt med ett bra julebudskap
Härlig närhet i framförandet
Trevligt att du ville följa denna och att den godkänts. Tack!

Det här är riktigt bra. Det är väl också därför man så gärna vill gnälla om små detaljer, so here goes:
Lite vass sång. Jag tycker att du spelar rasande vackert på gitarren och gillar verkligen figurerna. När pianosolot kommer så kanske jag skull önskat att du kompade lite enklare på gitarren annars blir jag så ambivalent till vad jag skall lyssna på. Men det är egentligen en småsak. Trummorna stressar kanske lite. Jag gillar trainkompet, men om det gick att få det lite mer laidback så skulle det vara grädde.

Men förutom detta så är det faktiskt bra på riktigt.  :)

Bra gnäll! Tar med det till åtgärdslistan. Har så förbaskat svårt för trummor bara...så om du ville lira in nåt?  :rolleyes: :D
Skall försöka få guran att samsas med pianot på nåt sätt. Sångmässigt blir det nog inte bättre än så här, tyvärr. Taket på förmågan liksom. Tack för att du ville ta dig tid och jättekul att det annars föll i god jord.

Nu kan du snart stå för nästa utgåva av Svenska visklassiker helt själv.

 :D

Nåja... trummorna då bara också.

Tackar och bugar djupt! Trummorna skall få med mig att göra assså!

Tjou EQ!

Va kan man säga här då...
Detta kan du ju absolut, din genre!
Bra låt, med lite för mycket sväng kanske :D

Det som drar ner poängen av mig är obehjälpligt rytmavdelningen, travar på helt utan att bry sig om det andra liret. Låter fishi fishi fishi från början till slut.
Skulle jag få mixa skulle jag antingen byta ut visplarna mot plain kantslag eller åxå bara använda en tamburin typ 1-2-3-4. Eller är tempot kanske överlag för snabbt för att inliva julefrid?
OCh i slutet borde du varva ner tempot, blir lixåm lite "hum o hoijt o slut" nu, utan känsla.

Trots lite knarrigt inlägg så  gillas låten
Blir alltid lika avis när jag hör ditt gitarrspel, underbart!
DEt var bara arret nu som jag snubblade på :rolleyes:

h.  johan


Ja, avd för rytm brukar jag bara gå snabbt förbi och inte ens vända mig mot de ogenomträngliga dörrarna. Men det är fel, fel, fel!
Och en aning fishigt. Bra att du beskriver hur man kan fixa till det. Sånt uppskattas! Skulle kunna dra ner tempot i de sista fraserna, visst! Skall titta närmare på detta. Att dra ner BPM:en i hela låten skulle bli för mycket kamikatzeuppdrag, pallar jag inte. Kul att den uppskattas i övrigt. Thnx Mahan!

Kommer inte ihåg vad jag kommenterade sist, men texten är jättebra och låten med.


Roligt att höra. Massor av tack!

Hej ;)

Då har jag lyssnat på din Jul-visa, och då jag ska tillstå att country ej är min starkaste vurm här i livet, så blir jag ändå charmad-av vaddå? Jo, av din fina sång & text samt ditt jättevackra gitarrspel, det går ju hem oavsett genre.

Sen känns den inte så väldigt Julig, kanske beroende på att den går för snabbt i tempo :wacko:, möjligen det som kan vara skälet.

Jättefin låt i alla fall :P

Tack för den.

/Marr

Hej Marre!
Ursäkta om jag gnällde förut. Bara att man blir så frustrerad när något är "nästan" så där jättebra som det skulle kunna vara.
Jo det är något paradoxalt med att skriva om julefrid till ett upbeat country-komp. Kul att den verkar lyssningsbar ändå och tack för för din uppmuntrande rader. Kör hårt!  ;)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Du får alltid så jävla skönt sound .

BASEN.. är det en kontrabas eller nåt sånt coolt?  :wub:

Gitarrspelandet älskar jag, skittydliga o fina, inget vassa nånstans, bra mixat!

Trummorna ligger PERFEKT i bakgrunden där .. tydliga fast ändå inte, hela mixen är fanimig perfekt :)
Grym låt och håller med en föregående talare om texterna, hur du får ihop det.

Bra jobbat!

Mvh

Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Magnells arvtagare...du har en unik förmåga att få variation inom dina harmonier och typiska gitarrspel, därtill en text som ligger över allt här på forumet när det gäller engagemang och innehåll...bra motvikt till mycke dravel...produktionen känns mer live än studio och kanske beror på dom yviga figurerna på pianot men passar alldeles utmärkt där...nice feel :)
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
perra: Glad att du gillar detta Perra. Basen är samplad för Gigastudio (R.I.P). Extra roligt att du är nöjd med trummorna, tror du är den första.  :D Thnx mannen.
karl: Magnell är i särklass men roligt att du tycker så och här är det ju lite "ta det kallt det är allt"-stuk, vilket jag naturligtvis kommer på när nästan allting är klart som vanligt... Kul att det låter live, inte tänkt på det.  Tusen tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ändrade lite i mixen, texten, la på mer elgitarr och ändrade slutet. Det mesta efter förslag från er. Bättre? Sämre?
Nya versionen högst upp. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, jag har bara hört den sista versionen och har svårt att tänka mig att något kan bli bättre än det här. Klockrent från början till slut, älskar gitarrplocket (Paul Simon som spelar va?), ståbasen som alltid, tågtrummorna och pianohacken. Och din mycket personliga sång, som denna gång har fått rätt register att röra sig i!  ;)

Luftig och fin mix, utsökt balanserad.

Skitbra.  :)
DON'T PANIC


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt julegung!
Akta er för TBC - tur vi har julebrännevin!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har två undringar. Kan du sjunga samtidigt som du lirar gitarr så snyggt eller är det kanske så att du inte kan sjunga om du inte lirar gitarren samtidigt? Bra är det i alla fall.
Den senaste mixen har fått ett mer driv emellanåt med en massa takter som i alla fall jag upplever stressande gillar alltså inte det.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Detta är för underbart att höra, melodislingorna som varvas med såväl traditionella skalor och med små inbrytningar i nya oväntade passager. Att du är en himla skicklig plockspelsgitarrist behöver väl knappast upprepas men här har du också lyckats pricka in trummkompet tillsammans med basen utomordentligt bra. Trots att det lät så färdigt man kan önska i första versen reste sej gåshuden när andra versen med trummor och bas föll in. Dom flerstämmiga versraderna sitter perfekt och bidrar till fullpoängare för arrangemanget. Kort sagt, du har överträffat dej - igen.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
La solot i slutet i stället. Återkommer med bättre svar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tja mr eq'
har inte läst allt men det gillas o bara att få höra dig igen är nog :)
du har liksom hittat en egen liten bergstopp att existera på med kamraterna acke virvel ståbas vissång känsla; som får byta plats o varieras i låtarna gillar detta..

ynot
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Rattlesnake: Tackar jättemycket. Hunnit ändra lite till som sagt och jag undrar om jag nånsin blir nöjd. Finns en stomme som jag vill bygga vidare på.
MaxB: Visst, lite schabloniserat kanske. Bra med antiseptikum även invärtes ibland dårå.  :D
Eko: Försöker alltid kunna spela till det jag sjunger men spelar in var för sig då jag bara har två mickar och vill ha gitarren i stereo. Håller med om dina invändingar i övrigt och har glesat ut på elgurefillsen en del i den senaste versionen. Tack för bra feedb.
91:an: Mycket trevlig läsning Janne tack för detta! Själv är jag inte nöjd. Vers 2 och 3 känns staplade på varandra och det måste nog in ett litet stick där för att ge lite omväxling. Hade ju pianosolot där förut.
ynot: En hjälte är tillbaka och med son dessutom! STORT GRATTIS till tillökningen och macken också för den delen!  :D Jo här går man på i gamla väl beprövade hjulspår. Lite fool on the hill. Har ju liksom inte funnits nån att pröva ev weirdo-idéer på  ;) Dags för nåt annat snart... Kul att du gillar't och hoppas du själv hinner vädra strupen och basfingrarna mellan blöjbytena!

Du har verkligen känsla för vad du gör...låter kalas! :)

Dito Clemens vad gäller dina låtar! Tackar särskilt! (Snodde med mig din kommentar från den andra tråden (halvfärdiga). Eftersom låten flyttades tänkte tråden skulle få självdö.  :rolleyes:)




 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag måste säga att jag gillar båda versionerna. Det var nåt speciellt med version 1:s köravslut. det stack ut lite, man minns det. Version 2 har ett mer traditionellt avslut. Det är å andra sidan väl beprövat och känns så rätt som man väntar sej. Använder man version 1 skulle man å andra sidan kanske korta ner instrumentalavsnittet före sista versen. Hur som helst, låten är riktigt bra så vilken version som är den slutgiltiga är nog av underordnad betydelse.


asti

  • Gäst
Det är väl detta som kännetecknar bra musik - man behöver inte anstränga sig eller leta efter dolda kvaliteter, bara luta sig tillbaka och njuta av sköna harmonier, bra text och suveränt gitarrspel! Befriande och underbart! :wub:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
91:an: Tack för att du tog dig tid att lyssna till båda versionerna. Tycker kanske ettan funkar bättre som låt. I tvåan blir verserna tjatigt staplade på varandra och det behövs ett stick. Hoppas hinna detta före deadline den 17/11.
asti: Tack för fina ord!  :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Visste inte vilken tråd jag skulle kommentera i.  :wacko:  :)

Toksnyggt! Like it!

Mvh

Memphis


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Memphis! Skall föröska peta in ett stick i helgen förhoppningsvis.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Medan vi väntar på sticket sticker jag bara in ett litet
fan vad bra det är!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
cykeln: Tack för pålitlig feedback!  :)

Förhoppningsvis sista version upplagd nu med stick och lite mer trummvariation. Högst upp. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves