Bra sagt Andy!
Det ligger som sagt enormt mycket hype i marknadsföringen och upphaussandet (tester etc) av prylar som byggs idag av div. tillverkare, även de som gör bra grejor måste för att kunna sälja något i vimlet finna finurliga lockelser för att hitta sina köpare.
Det är en stor marknad eftersom hempularsegmentet bara växer medans vi stor/pro-studioägare sedan länge klamrat oss fast vid ruinens brant, trots detta köper även vi saker, kanske lite mer medvetna om vad vi vill ha till och från och inte sällan via ebay/vendolin och andra studio kontakter (Sverige är ett liiitet land).
Det är inte helt lätt att råda folk till vad dom skall köpa eftersom den ene tycker att tex TLA låter jättebra och den andre tycker inte det pga att det är smäck osv, som alltid en smaksak kombinerad med vilken ekonomi man har och själv vet jag med mig att jag hur löjligt det än låter faktiskt låter mig påverkas av design och utseende, skulle förmodligen aldrig köpa en stereokompressor i rosa/orange färgkombination etc hur bra betyg den än fått...
Jag tror i alla fall att du inte får så mycket bättre kvalitét än vad du betalar för och i det prisläge du rotar i (mellanbudgetklassen) så har du i Toftburken ett oslagbart alternativ för en låg penning!
Jag kan även rekommendera APHEX 207D (stereopreamp) som inte kostar mer än ca 5500:- ny där du får ett clean sound dessutom med spdif och lite andra finesser, dom är mkt stora i USA men mindre kända/populära i Sverige, jag har ett flertal enheter ur deras sortiment.
Skall man leta efter rörgrejor som verkligen låter som rörgrejor skall låta så kostar det betydligt mer vill jag lova, trots vad fabrikanterna lovar så är det inte mycket att hänga i granen med vissa få undantag.
Det är en djungel som sagt, läs på olika forum, bilda dig en egen uppfattning och lyssna INTE på säljare...