Kontrollrummet

Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Julero
ARTIST/GRUPP: Stefan Olsson
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 3.00
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson,
PRODUCENT:
MEDVERKANDE: Åsa, Marre, EQ, Asti
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Vänner!
Efter att hamnat i en ravin av det-här-är-inget-jag-ska håll-på-med
gör jag ett försök med en julvisa
Kan det va något att ha?

Det mesta (allt) är taffligt spelat men det är ungefär så här jag tänker mej den och
De fem första verserna är tänkta att sjungas av olika personer
En riktig kör i introt istället för Logic skulle förstås vara trevlig
samt många stämmor på sista versen

V2
Nu har det blivit sig så att det är olika personer som sjunger de olika versena
och som dom sjunger! Tack så hemskt mycket för era fina insatser  :wub:
Speciellt tack till Åsa som förutom fantastisk sång också kommit med värdefulla idéer, synpunkter och bidrag
Åsa gör också den inledande kvinnokören själv!

v3 - 11/11
I denna har jag försökt att placera de olika sångarna i samma rum - inte helt lätt
Peter har sjungit om sin vers
Introkören har softats något och fått lite mera rum
I sista versen har jag försökt dra fram de enskilda rösterna lite mer på några ställen

v4 - 12/11
Tagit bort kletet jag lyckades lägga på eqs röst
Försökt avlägsna locket på intro-kören
Plockat in ackeguran i samma rum som sångarna
Petat lite på Peters röst för att få den möta Åsas lite bättre
Lyst upp några instrument i slutversen
Försökt få bort klippljud

v8 - 14/11
Vi flyttar in i kyrkan. Gitarren har fått backa lite.
Har ingen aning om hur detta låter i andras öron - är det kanske för mycket?
Lägger upp den som tilläggsfil så man kan jämföra

http://www.box.net/shared/f4jq49lcq4

v9 - 16/11
Letar efter en mindre kyrka - ev kapell - kan det vara detta?

http://www.box.net/shared/rpii77p8s8


Julero
Stefan Olsson

Glitter i natten stor
Sträcker dit ingen bor
Just där en stjärna satt
Tändes ett ljus i natt

Snöklädda granars skog
Någon, som släden drog,
Skyndar mot liten by
Snart nu är dagen ny

Människor vaknar nu   
Nu kan man ana jul      
Tomten har stjärnans ljus   
Hittar till vårat hus   

Även i denna tid      
Gammaldags julefrid   
Pirrande tomtetro   
Dofter och julero      

Morgon med Änglaspel
Gröt med en doft kanel   
Klockor i tidig stund   
Ännu är jorden rund      

Morgon med Änglaspel   
Gröt med en doft kanel   
Precis när det är så där   
Känns det som ju-uu-uu-uu julen är här
« Senast ändrad: 16.11.2008, 20:02:28 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Halloj! Helt klart positiv till den här! Kören i början skulle så klart vara snyggare om den vore riktig, men annars åtminstone nåt snyggt reverb på den, så att den flyter ut lite. Gitarrspelet är super, och flöjtarna o stråkarna med! Din röst är jättehärlig. Om man ska vara lite kritisk, så är väl inte melodin så värst varierad, men slutet är så bra så!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Halloj Stefan long time no see
Jo men det var ju en bra juleffort - inte direkt traditionell men herregud julen ska väl föja med marknadskrafterna som allt annat och mot den bakgrunden kändes det lite vintrigt hr ett tag. Mi8n dotter tyckte att jag ska skriva bollar - så uppfattade hon din låt. Knäck den koden om du kan :D hon är fyra
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Ja, den behöver förskönas lite, men överlag gillar jag denna. Fick julkänsla, så det är väl godkänt. Lite variation vill man gärna ha på något vis, om du kan variera kompet lite kanske, variera sångmelodin lite? Det kanske kommer med olika sångare iofs, men samtidigt tycker jag du har en läcker och egen röst, säker på att du inte ska sjunga den själv istället? :D

Avslutningen var bäst. Bra jobbat! 

 


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Påminner om en annan låt, men jag kan inte placera den just nu, så troligtvis är det inte alltför mycket.   ;)

Gillar inte dubbla rösterna. Blir konstigt skärande ljud i mina hägtalar. Sänk eller ta bort den ena.
Håller med om slutet, tycker det var snyggt!
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Japp!  få skriver texter som du gör.  Antingen kanske varieras komp/melodi...eller så får man det på köpet när olika sångare kommer igång..


jullåt helt klart :) kul och se dig aktiv här igen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt cykeln! Kul att du är tillbaka och då med en rungande jul-vals. Gillar hur intensiteten ökar vartefter. Fina bilder i texten. Favoriten är "ännu är jorden rund".
Bra! Måste lyssna på dina bidrag från förra året också. Den här är helt fantastisk!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En låt som ger en härlig stämning.
Enformig melodi uppskattas om alla ska lära sig den, eftersom alla vill sjunga med på en så här fin julevisa.
Kanske andra på forumet vill arra kör. Kören behöver inte alltid sjunga samma sak samtidigt utan kan även sjunga en annan text och annan melodi parallellt med denna, på nån vers. Den här är lågmäld och fastnar direkt.

Mer arbete på arr ger den:   :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: i betyg!

Skönt slut! God Jul! Underbart!
« Senast ändrad: 26.10.2008, 09:22:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Inte så mycket att tillägga, bra text, skön låt, egen sång, en aning enformig ett tag men inte på slutet.
Tycker helt klart det är något att ha ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Halloj! Helt klart positiv till den här! Kören i början skulle så klart vara snyggare om den vore riktig, men annars åtminstone nåt snyggt reverb på den, så att den flyter ut lite. Gitarrspelet är super, och flöjtarna o stråkarna med! Din röst är jättehärlig. Om man ska vara lite kritisk, så är väl inte melodin så värst varierad, men slutet är så bra så!  :D

Skulle vara kul med en KR-kör - annars får jag leta efter reverb
Nej melodin är mycket enkel - variationen skulle åstadkommas av att olika personer sjunger verserna och att kompet ökar vartefter
Tack snälla!

Halloj Stefan long time no see
Jo men det var ju en bra juleffort - inte direkt traditionell men herregud julen ska väl föja med marknadskrafterna som allt annat och mot den bakgrunden kändes det lite vintrigt hr ett tag. Mi8n dotter tyckte att jag ska skriva bollar - så uppfattade hon din låt. Knäck den koden om du kan :D hon är fyra
Eko

Jag vet , har tappat lite av lusten till inspelning efter diskkrasch och en del privata händelser.
Jag vill egentligen att den ska låta lite traditionell - åtminstone känslan.
Skriva bollar - nej den gåtan blev alltför svår
Tack!

Ja, den behöver förskönas lite, men överlag gillar jag denna. Fick julkänsla, så det är väl godkänt. Lite variation vill man gärna ha på något vis, om du kan variera kompet lite kanske, variera sångmelodin lite? Det kanske kommer med olika sångare iofs, men samtidigt tycker jag du har en läcker och egen röst, säker på att du inte ska sjunga den själv istället? :D

Avslutningen var bäst. Bra jobbat! 

Julkänsla - bra!
Jag sjunger gärna en vers men det skulle vara kul med olika röster på de olika verserna och så alla tillsammans på den sista
Ja den enkla, upprepade och  förhoppningsvis vilsamma melodin är tänkt att förlösas i någon slags jubel i den sista versen
Tack!

Påminner om en annan låt, men jag kan inte placera den just nu, så troligtvis är det inte alltför mycket.   ;)

Gillar inte dubbla rösterna. Blir konstigt skärande ljud i mina hägtalar. Sänk eller ta bort den ena.
Håller med om slutet, tycker det var snyggt!

Om du kommer på att det är en befintlig låt så meddela mig - det är inte kul att göra en låt som redan finns
Ok ska kolla in den dubbla sången
Kul att du gillar slutet - det är liksom själva grejen - men jag vill ha den ännu mer
Tack!

Japp!  få skriver texter som du gör.  Antingen kanske varieras komp/melodi...eller så får man det på köpet när olika sångare kommer igång..
jullåt helt klart :) kul och se dig aktiv här igen :)

Tack för det! Variation av sångare är precis vad jag vill - kanske du vill dra en vers?
och tack igen!

Härligt cykeln! Kul att du är tillbaka och då med en rungande jul-vals. Gillar hur intensiteten ökar vartefter. Fina bilder i texten. Favoriten är "ännu är jorden rund".
Bra! Måste lyssna på dina bidrag från förra året också. Den här är helt fantastisk!

Precis, avsikten är att en enkel melodi ligger stillsamt medan bakgrunden ökar gradvis för att på slutet "explodera"
Tack för det! - och tack för blänkaren till förra året!
Kan du tänka dig sjunga en vers? och någon stämma på slutet?

En låt som ger en härlig stämning.
Enformig melodi uppskattas om alla ska lära sig den, eftersom alla vill sjunga med på en så här fin julevisa.
Kanske andra på forumet vill arra kör. Kören behöver inte alltid sjunga samma sak samtidigt utan kan även sjunga en annan text och annan melodi parallellt med denna, på nån vers. Den här är lågmäld och fastnar direkt.
Mer arbete på arr ger den:   :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: i betyg!
Skönt slut! God Jul! Underbart!

Ojoj tack tack  :wub: vore så kul om andra vill vara med och sjunga!
Skulle förstås vara super om någon vill arra kör!
Tack så hemskt mycket!  :wub:


Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fräckt körarr på slutet. Varför inte använda dig av röster för att bygga intensiteten istället. Det och gitarrer. Syntkörerna och syntstråkarna sänker helhetsintrycket i botten för mig tyvärr.

Jag tycker inte den är för enformig. Med dynamik kommer man långt. Det tycker jag visar sig i denna, bara det att ljuden som används var för såsiga.

God Jul


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Citera
Kan du tänka dig sjunga en vers? och någon stämma på slutet?
Med största nöje, apselut!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
flabb

Tack för det - ska se om jag kan få bort enformigheten - även om det repetitiva med viss ökning är en av tankarna

Wernborg
Ska fundra på det där med röster. Du har kanske rätt i att mina ljud är såsiga.  :(
Kul att du inte upplever den som enformig och att kören på slutet är ok - Jag vill få till lite mer med den.
Tack!

eq
S-kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny version med Åsa, Marre, equality och Asti
for your listening pleasure!
Ny fil i första inlägget
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Tja,


måste nog säga att jag inte tyckte att de nya rösterna höjde låten .... gillade den mer med bara din röst  :)
speciellt vers 3 o 4 , där sången, på sina ställen, är lite väl i utkanten av rytmen.... och vet inte heller om sångfeelingen passar låtens karraktär ?
men den sista , där nu alla sjunger ihop, den funkar bra och är fint :)

sen var kören i början lite väl falsettartad.... skulle nog föredra en rundare klang
« Senast ändrad: 10.11.2008, 08:45:17 by david.roennlund »
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tänker julsång möter livet på riktigt: mycket bra sång insatser .

tony
att leva är att dö


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
En fin julsång!  :) Påminner lite om Happy x-mas (war is over) men ytterst lite.

Gillar idén med olika sångare som kommer in, och du har ju verkligen fått med de med skön karaktär!

Lite slipning tycker jag återstår, det hörs alltför tydligt att sångarna befinner sig i olika studios med olika mickar. Det är stor skillnad mellan Asti och Marres sångljud, den förra låter som det kommer ifrån en liten högtalare i mitten medan den senare fyller ut hela ljudbilden. Ni andra någonstans mitt emellan. Låter som klipp dessutom när respektive parti börjar.

Den instrumentala grunden låter bra, helt rätt för genren. Du är en riktigt jullåtsexpert! ;)
DON'T PANIC


asti

  • Gäst
Fin jullåt och slutet är kanon! Håller dock med den som påpekade att de olika sånginslagen har lite skiftande ljudbild (reverb/delay/eq), men det kanske inte är så lätt att få enhetligt!?
Jättekul att få vara med på ett hörn! Tack för det!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :wub: Ja jag älskar ju låten, och är skitglad att jag fick hänga på!
Och jag måste säga att för att vara en som säger sig inte kunna mixa så är du rätt duktig på att mixa faktiskt  ;)

Jag har väl några saker att tycka om låten, den är jättebra men kan bli lite bättre  :)
Håller med David om kören, skulle önska lite mer värme i den.. plus lite delay, kanske ett reverb som är lite mer klang i.. Och så är det det där med våra olika rum vi är i, vi som sjunger.. tycker att asti är den som är mest olika i mixningen i jämförelse med oss andra. Sen drar asti lite på det han sjunger också, inte i takt som melodin är, lite friare tolkning där. Tror det skulle vara bättre med lite mer "i takt". Eller så är jag så styrd i mitt tänk, det där kanske andra ska uttala sig om som upplever låten för första gången  :)  Men ja.. jag har lite bekymmer med att det är olika mix på våra röster..

Vår kör på slutet tycker jag blev hur lyckad som helst.. det är ju så kul med dessa samarbeten, här är det 5 st från olika delar av landet.. kul!

Lite smågrejer så är det finemang sen, jag får julkänsla av låten  :wub:
Texten är underbar!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


freddy

  • Gäst
Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej!

Jag tycker oxå det var jätteskoj att få vara med om detta samarbete, men jag måste ärligen erkänna att jag tyckte Cykeln gjorde häst-arbetet rätt bra själv då ;)

Men-blir man ombedd så är man ändå inte nödbedd trots allt..(näe!)..så när arbetet tog fart--för någon vecka sen..så har jag sett den ena efter den andre sångaren kliva in på Jule-ron..väldigt spännande..och en ny karaktär för varje vers och person har framdanats.. och rätt skiftande tolkningar har gjorts..till slut var alle man/kvinns på plats då. Kul!

Alla tillför, på sitt sätt.Framförallt slutet blev ju kanon!
Men nu gäller det oxå att sy ihop det hela, till en enhet här, eller hur?

Min reflektion är, och mitt förslag är, att vi alla sångare ska hålla oss till den rytm Cykeln har skapat, på ett ungefär då, te x  Asti, du som sjunger så underbart vackert, lägg dej mer rakt på  tonerna i din vers, så ligger vi alla lika här, så tror jag en del är vunnet..då blir det mer harmoni.. och för helheten...

Mina tankar, för en fin Jule-ljudlåt.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


oceanmusic

  • Gäst
Hej hopp! Detta "slädade" ju vrålfett! :) Ruggigt bra sammansättning och kören på slutet är fantastisk! Fick mig att tänka på "Do they know it's Christmas" lite grand.  ;)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!

Hihi..tack Freddy för att det lät fett..men inga dubbar finns där... ;)  Bara en stämma..men det räknas väl inte....?!*s*

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hej!
Min reflektion är, och mitt förslag är, att vi alla sångare ska hålla oss till den rytm Cykeln har skapat, på ett ungefär då, te x  Asti, du som sjunger så underbart vackert, lägg dej mer rakt på  tonerna i din vers, så ligger vi alla lika här, så tror jag en del är vunnet..då blir det mer harmoni.. och för helheten...


Japp, håller med efter en till lyssning! Det låter skumt om betoningarna på Astis vers. Sedan hör jag nu lite ståbastoner som ligger lite off i takten oxå, speciellt i andra versen. Och så glömde jag säga att det är ett sjujäkla maffigt körslut ni har fått till!  :D
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!

Hihi..tack Freddy för att det lät fett..men inga dubbar finns där... ;)  Bara en stämma..men det räknas väl inte....?!*s*

/Marr

inga dubbla marre? :D

ja, men stämmor är nog ett bättre ord. :)

« Senast ändrad: 11.11.2008, 00:33:09 by freddy »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tack snälla människor!  :wub:

david.roennlund
OK - fast jag är så glad i deras röster och att de ville sjunga på min låt
Kören i början är lite falsett ja, det är helt mitt fel - ska försöka vrida på någon kran här
Tack för lyssning och synpunkter!

ynot
Tack - javisst är det bra sånginsatser!
Tack för att du lyssnade

Rattlesnake
Att den påminner lite om Happy x-mas - tar jag som en komplimang
Kul att du gillar idén med olika sångare!
Sångarna i olika studios med olika mickar - ja så var det ju - det faller på mig att försöka få det mer enhetligt - ska verkligen försöka
Jullåtsxpert!  :wub: (tror jag)

asti
Slutet kanon!  :wub:
Ska försöka fixa med sångarnas olika ljudbild
Kul att du ville vara med! Och nu med en ny variant.

åsa
Mer värme i kören - uppfattat - ska försöka. Mer klang i reverbet - ok ska kolla
De olika rummen ja - ska försöka flytta in oss i ett mer likartat rum
Asti har skickat nya sånginsatser
Tack för synpunkter och
så kul att du gillar låten, texten slutet - vi får se om slutet gott allting gott  :D

freddy
Byta plats på eq och marre, förstår hur du tänker men ska prova först med lite andra fix
Tnx

marre
Tack och tack!
asti har som sagt skickat nya stämmor som är åt det håll du önskar.
Jag tycker oxå slutet är kanon utan att vara kanon
Jag är jätteglad att du ville vara med !

oceanmusic
"Ruggigt bra sammansättning och kören på slutet är fantastisk! Fick mig att tänka på "Do they know it's Christmas" lite grand"  :wub:
Kul att låten påminner om olika jullåtar - utan att det är mycket


Alltså - så går jag ner i reverbkammaren


« Senast ändrad: 11.11.2008, 21:41:54 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny version - i trådhuvud
I denna har jag försökt att placera de olika sångarna i samma rum - inte helt lätt
Peter har sjungit om sin vers
Introkören har softats något och fått lite mera rum
I sista versen har jag försökt dra fram de enskilda rösterna lite mer på några ställen

Börjar bli blind på öronen - vet inte om jag gått åt rätt håll?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou ALLIHOPPA!

Verkligt snyggt samarbete, bara att få alla in i samma rum med acken, alltså lite mer reverb på acken!
Allsången låter lite "chorus" vid 2:30 men sen löper det ASIGT SNYGGT! :wub:
Skulle gärna ha en längre version av detta, jus som man kommer igång med alla inblandade så tare lixåm slut :o

Bra jobbat, o klar låt till julskivan!  :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Funkar bra tycker jag. Känns lite mer enhetlig nu. Bra jobbat Stefan och tack för att jag fick vara med på ett hörn!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :wub: Jadå! Nu är vi i samma rum tycker jag! Och Astis vers sitter precis som den ska nu, jättefint blev det!

Det enda jag har att gnälla på.. är kören i början.. nu känns det som om det är ett lock på den? Jag har inte mixningskunskaperna så jag kan ge nåt tips på lösning heller, den är inte vass/diskantig längre, mycket varmare men det blev nåt lock.. Och så blir det nästan rundgång på eqs första mening i hans vers. Vilket ösch va?  :lol:

Så, påpekat klart, avslutar med att säga att jag är riktigt imponerad av att du fått ihop våra röster så här bra i en och samma låt. Vi har helt olika karaktär på rösterna så det kan inte vara enkelt. Jättebra, och igen -kören på slutet är skitbra   :D
Och låten... så fin så..
« Senast ändrad: 12.11.2008, 20:42:14 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Åh, så fint det blev nu..allt synkar..och jag bara njuuuter :wub:
Kan man säja så på en låt man själv deltar i..men jag menar nu själva helheten..så himla bra det blev nu då med Astis fina sång..ojoj, jag är tok-nöjd.

Underbart att få vara med här, tack Cykeln!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
mahan
Tack för det! Som du vet - underbart är kort!
Håller i skrivande stund på att flyta in acken i samma rum som sångarna
Klar å klar - den här verkar aldrig bli klar  :D

eq
Funkar, jadå, men jag lyckades kleta till din stämma på något sätt - och du är för finkänslig att säga till - ska ändras

Åsa
Du har helt rätt - tyckte också att det blev ett lock. Nu har jag öppnat det (hoppas utan att diskanten slår igenom)
Ja, jag lyckades verkligen kleta ner eqs första mening - skärpning!

Marrre
Vad kul att du njuter och visst ska du väl kunna det
Tack själv!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny version i trådhuvudet v 4 egentligen v 6  :ph34r:

Människor, jag förstår om ni tycker jag är tutalt (som Bull sa) oduglig på detta
Nu har jag  i alla fall gjort ett nytt försök - nämligen
Tagit bort kletet jag lyckades lägga på eqs röst
Försökt avlägsna locket på intro-kören
Plockat in ackeguran i samma rum som sångarna
Petat lite på Peters röst för att få den möta Åsas lite bättre
Lyst upp några instrument i slutversen
Försökt få bort klippljud

Ber om överseende
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
OJJJ vad det har hänt saker med denna vackra jullåt sedan jag lyssnade första gången - har inte följt utvecklingen så den aktuella versionen slog emot mig som en schock - jag började genast kolla utanför fönstret om det ändå inte ligger lite snö där och om möjligen någon rödklädd skäggig gubbe närmade sig balkongdörren.

 :D :D :D :D :D Betyget motsvarar inte er prestation det ligger utanför skalan - skicka in den någonstans tycker jag.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :wub: Japp! Klart tycker jag! Låten får en sån där OK stämpel som dockan får i julaftonsprogrammet  :D

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs