Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Afraid of being afraid

<< < (2/3) > >>

Yllet:

--- Citat från: Leif skrivet 25.10.2008, 20:54:40 ---Tjena Jon!

Riktigt skön låt! Klockren text och enormt snyggt ljud! Gillar hur du får ljudet att låta så "här och nu". Känns nästan som att jag sitter och lyssnar precis framför dig. Skitbra! Andra låtar jag har hört med dig har haft lite mer pop/hook i sig, men den här hade en annan substans i sig...den känns inte lika omedelbar för mig. Dock inte sämre. Den behöver bara lite mer tid på sig. Vilket jag bara ser som positivt. Du har gjort ett väldigt bra jobb!

Tack ska du ha!

--- Slut citat ---

Kul att du uppskattar ljudbilden, det var just närheten och äktheten jag eftersträvade när jag spelade in och mixade denna låten. Har i stort sett inte skruvat på eq:n alls på instrumenten, det låter som de lät när jag spelade in dem. Lite småpill är det såklart :)

Substans är bra!

/Jon

max:
Oj, det här var jättebra! Gillar verserna riktigt riktigt mycket, kanonbra jobbat. Det här är nog den låten som jag gillar bäst av de du har gjort.
Håller med om ljudbilden, låter väldigt ärligt och nära..snyggt :)

equality:
Skön feel i denna Jon. Underbar vers. Hade lite svårt för den höga rösten på refrängen, blev ett så stort skutt, men det funkar efter några lyssningar.
Ödesmättad, tät stämning, en av dina bästa helt klart. Du måste se till att få ut en ny platta. Vill lyssna på din 50-talspastisch igen. Mäktigt flow du har nu. Kör hårt!
Förvånar att ett ljudsnille som du släpper så mycket brus som där i början... -_- Hmm.  :D

Yllet:

--- Citat från: equality skrivet 26.10.2008, 03:18:02 ---Skön feel i denna Jon. Underbar vers. Hade lite svårt för den höga rösten på refrängen, blev ett så stort skutt, men det funkar efter några lyssningar.
Ödesmättad, tät stämning, en av dina bästa helt klart. Du måste se till att få ut en ny platta. Vill lyssna på din 50-talspastisch igen. Mäktigt flow du har nu. Kör hårt!
Förvånar att ett ljudsnille som du släpper så mycket brus som där i början... -_- Hmm.  :D

--- Slut citat ---

Bruset är fullkomligt medvetet, kommer från en rörförstärrplugg på masterreglen :) Falsetten på refrängen... kan hända att den ligger lite starkt kanske? Får testa i morgon. Har planer på att släppa en ep med 5 nya spår innan jul, så vi får se vad som händer. Sen är ju tanken att jag ska ut o spela med mitt band Sweet Water Pirates, men det blir till våren.

En av mina bästa? Tja kanske det kanske  :rolleyes:

/Jon

MaxB:
Skön produktion!

Lyssnar nu i ett par lurar jag gillar väldigt mycket - Sennheiser PX100. Dessa lurar tar med låga frekvenser som mina andra lurar inte klarar att ta med. I lurarna låter basen tungt, tyngre än nödvändigt, tycker jag. Troligen är det ett medvetet val från din sida - men jag vet inte...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion