Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Afraid of being afraid

(1/3) > >>

Yllet:
Borttagen...

Plinka:
Hejsan! Skön, släpig rytm, och jag hör att din basskola funkar!  :P Tycker att rösten är cool, och bra text. Man blir vackert påmind om den inspelade aukustiska gitarren med sina knäpp o knarr. Tur att du inte är rädd för att skapa musik i af, o att du känner dig trygg i hemmastudion  :)

cykeln:
Som vanligt helproffsigt ljud och produktion
Dock en annorlunda Yllet-låt - inte så omedelbart poppig - även fast Beatlesdragen finns där.
Det kanske  är mer Lennon - gillar
Inte så förtjust i trummljuden - i övrigt bra instrument
Finurlig text

Yllet:
Plinka Jag bockar och bugar ödmjukast.

cykeln Tja Beatles och Lennon finns ju alltid där i bakhuvudet, men de är knappast min största inspirationskälla för tillfället :)

Jag gillar trummorna som de är, dock kanske virvelljudet kunde vara annorlunda, funderar på o göra det rundare eventuellt. Annars är det mest pianot som borde vara lite "skitigare" och ha mer reverb

Tack vänner

/Jon

Leif:
Tjena Jon!

Riktigt skön låt! Klockren text och enormt snyggt ljud! Gillar hur du får ljudet att låta så "här och nu". Känns nästan som att jag sitter och lyssnar precis framför dig. Skitbra! Andra låtar jag har hört med dig har haft lite mer pop/hook i sig, men den här hade en annan substans i sig...den känns inte lika omedelbar för mig. Dock inte sämre. Den behöver bara lite mer tid på sig. Vilket jag bara ser som positivt. Du har gjort ett väldigt bra jobb!

Tack ska du ha!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion