Kontrollrummet

The View-Clemens

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Sitter och funderar på vad mer som skall till..för kort?...kanske gitarr?..om nån vill testa så är det välkommet... :) ( skall bara fixa några spelfel )

http://www.box.net/shared/7ji4ihr8p4
« Senast ändrad: 22.01.2009, 14:37:23 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jävulusiskt sköna harmonier där Clemens
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
"Server downloading session limit is reached. Please try again in a few minutes. "

Lite knepigt med nerladdningen, prövar på nyt om en stund!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Clemens!

Nu fick jag tag i låtändan!
Introt lugnt o snyggt, skön damstämma i bakgrunden!
Tycker detta kunde hålla med stabil sång, utan sång ligger detta i fara att falla ut.
Gillar introt, låter luftigt och förväntansfullt, så "don´t let your listeners down".
In med sång och kanske lite ackeguror. Tycker att stämningen i detta är skön, så håll fast vid den!
Mixen gillas åxå, bara ..........sången  o stämmorna kommer in så.... :)

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag får det inte att fungera!   :(
Får bara meddelande att "websidan kan inte visas" när jag klickar på ladda ner.
Me, Myself & I


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jävulusiskt sköna harmonier där Clemens
Eko

Tnx!...Borde vägas upp med några skitiga gitarrer.... B)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjou Clemens!

Nu fick jag tag i låtändan!
Introt lugnt o snyggt, skön damstämma i bakgrunden!
Tycker detta kunde hålla med stabil sång, utan sång ligger detta i fara att falla ut.
Gillar introt, låter luftigt och förväntansfullt, så "don´t let your listeners down".
In med sång och kanske lite ackeguror. Tycker att stämningen i detta är skön, så håll fast vid den!
Mixen gillas åxå, bara ..........sången  o stämmorna kommer in så.... :)

h.  johan

Ja..kanske sång får se, gillar instrumentala stycken, kanske går att bygga vidare för att bibehålla intresset...tack för lyssning! :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag får det inte att fungera!   :(
Får bara meddelande att "websidan kan inte visas" när jag klickar på ladda ner.

Märkligt..funkar varje gång jag testar... :unsure:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
schysst (juste) flow i detta ,,,lite Vangelisvibbs med TR 303 eller vad det är? Nice / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Inte konstigt att det inte funkar med nedladdningen när Clemens hela tiden testar... 

grrr...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
man skulle väl kunna skicka på sång, och lite gitarr, och massa skoj. Men jag tycker den är färdig. låter riktigt behagligt rätt igenom...saknade egentligen ingenting!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
KRs YANNI is back :) tjatar jag nu tro? :)

På med pagefrillan, odla den frodiga grekmustaschen och klä dig endast i vitt linne, gärna ska den vita skjortan vara uppknäppt till naveln med, men det är lite överkurs. Så kan du ju hoppa in som standin för Yanni anyday. :)

Jag gillar Yanni, jag gillar det här med. Jag tycker det är avslappnande, mysigt och väl genomfört. Låter färdigt detta. Snyggt jobbat!  :lol:




Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
KRs YANNI is back :) tjatar jag nu tro? :)

På med pagefrillan, odla den frodiga grekmustaschen och klä dig endast i vitt linne, gärna ska den vita skjortan vara uppknäppt till naveln med, men det är lite överkurs. Så kan du ju hoppa in som standin för Yanni anyday. :)

Jag gillar Yanni, jag gillar det här med. Jag tycker det är avslappnande, mysigt och väl genomfört. Låter färdigt detta. Snyggt jobbat!  :lol:

Ja..skickar med en idolbild då.... :D







freddy

  • Gäst
KRs YANNI is back :) tjatar jag nu tro? :)

På med pagefrillan, odla den frodiga grekmustaschen och klä dig endast i vitt linne, gärna ska den vita skjortan vara uppknäppt till naveln med, men det är lite överkurs. Så kan du ju hoppa in som standin för Yanni anyday. :)

Jag gillar Yanni, jag gillar det här med. Jag tycker det är avslappnande, mysigt och väl genomfört. Låter färdigt detta. Snyggt jobbat!  :lol:

Ja..skickar med en idolbild då.... :D






:wub:



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok lyssnar. Intressant.

Lite vangelis. Tja, yanni-typen ja.

Tror på elguresolo :) eller en saxofon som jazzar loss efter ett tag.
Men kanske inte dit du vill ta låten.

Trevligt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
schysst (juste) flow i detta ,,,lite Vangelisvibbs med TR 303 eller vad det är? Nice / karl

Nä..men nästan, det är en sådan här....



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inte konstigt att det inte funkar med nedladdningen när Clemens hela tiden testar... 

grrr...

Hur man skapar en "hype"  runt en låt... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
man skulle väl kunna skicka på sång, och lite gitarr, och massa skoj. Men jag tycker den är färdig. låter riktigt behagligt rätt igenom...saknade egentligen ingenting!

Tnx!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ok lyssnar. Intressant.

Lite vangelis. Tja, yanni-typen ja.

Tror på elguresolo :) eller en saxofon som jazzar loss efter ett tag.
Men kanske inte dit du vill ta låten.

Trevligt.

Elgura vore nog skoj..Nä.. inte jazz, inte min pryl :) men däremot en saxofon vore intressant.. nån som spelar?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Server downloading session limit is reached. Please try again in a few minutes.
Ska försöka igen senare .
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Server downloading session limit is reached. Please try again in a few minutes.
Ska försöka igen senare .

Jag skall ladda upp den på nån sida som funkar!  :(


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Enkel men stark melodi som nog skulle funka i alla möjliga arr. Tänker lite på Dageby och temat till Ett anständigt liv. Gillar utrymmet melodin får och det ganska långa pauserna mellan stroferna. Kanske kunde du bygga ut med ett stick och ytterligare teman? Snyggt arrat.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Väldigt skönt, och jag saknar verkligen saxen!

Nu har jag inte lyssnat på den på många år, men Jarre gjorde en låt där det var med en sax. Som jag kommer ihåg det så är det något liknande jag kände att jag saknade i din låt.

Men det är väldigt behagligt att lyssna som det är nu oxo.

På några ställen så känns det lite för stelt spelat, när du "släpper" pedalen vid ett par ackordsbyten så låter det lite styltigt.

Lyssnat på Jan Garbarek?? Kanske kan du hämta inspiration till saxen där?!?! Fan,, Garbarek är bra! Måste nog lyssna lite när jag lyssnat fördigt på din fina komposition.



oceanmusic

  • Gäst
Megamysigt stycke!  :) Påminner lite grand om både Janni och Vangelis men är mycket mer behagligt och tillbakalutat. Janni's låtar är mer bombastiska och Vangelis är mycket mer intrikat (komplicerad?) i sin ljudväv, tycker jag.

Jag skulle önska en mycket hög sopran på ordlös sång svävande någonstans, möjligen tillsammans med en violin.  ;)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
man skulle väl kunna skicka på sång, och lite gitarr, och massa skoj. Men jag tycker den är färdig. låter riktigt behagligt rätt igenom...saknade egentligen ingenting!

OK!..tack för lyssning...kanske ändå göra lite mer av den...ett stick eller nåt... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Enkel men stark melodi som nog skulle funka i alla möjliga arr. Tänker lite på Dageby och temat till Ett anständigt liv. Gillar utrymmet melodin får och det ganska långa pauserna mellan stroferna. Kanske kunde du bygga ut med ett stick och ytterligare teman? Snyggt arrat.   


Jo..nå´t mer måste nog till, Tack!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt skönt, och jag saknar verkligen saxen!

Nu har jag inte lyssnat på den på många år, men Jarre gjorde en låt där det var med en sax. Som jag kommer ihåg det så är det något liknande jag kände att jag saknade i din låt.

Men det är väldigt behagligt att lyssna som det är nu oxo.

På några ställen så känns det lite för stelt spelat, när du "släpper" pedalen vid ett par ackordsbyten så låter det lite styltigt.

Lyssnat på Jan Garbarek?? Kanske kan du hämta inspiration till saxen där?!?! Fan,, Garbarek är bra! Måste nog lyssna lite när jag lyssnat fördigt på din fina komposition.

Spelar ju bara keys..och ibland ( eller allltid ) önskar man att man var lite mer "multi"...Pianot är lite skummt här och där
spelade för en gångs skull in hela stycket live sas..behövs nog lite editering..Jan Garbarek.. lyssnar nu. Har faktiskt inte
lyssnat förut..men det var ju skitbra!.."Molde canticle" snyggt...ja den varianten på sax kan man ju drömma om.. :) för att inte tala om basen..grym!
Tnx!
 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Megamysigt stycke!  :) Påminner lite grand om både Janni och Vangelis men är mycket mer behagligt och tillbakalutat. Janni's låtar är mer bombastiska och Vangelis är mycket mer intrikat (komplicerad?) i sin ljudväv, tycker jag.

Jag skulle önska en mycket hög sopran på ordlös sång svävande någonstans, möjligen tillsammans med en violin.  ;)

Eller nån kör? ;) Tack!...kanske göra något tillsammans nån gång? vore kul...
« Senast ändrad: 06.11.2008, 22:40:09 by Clemens »


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jääääätteskönt!   Ungarna bråkar på övervåningen, frugan skäller på dem men jag hamnar hel plötsligt i en helt annan värld, mjukt, harmoniskt och avkopplande. Viken tur att jag gjorde ett nytt försök att lyssna på låten!!    :wub:

Fast i slutet....det där vassa, hårda rhodes som kommer in och avslutar.....njaeee.

En sax har namnts tidigare. Det hade känts helt rätt i låten, men man saknar det inte heller. Den känns färdig som den är.
Byt tråd!    ;)
Me, Myself & I


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jääääätteskönt!   Ungarna bråkar på övervåningen, frugan skäller på dem men jag hamnar hel plötsligt i en helt annan värld, mjukt, harmoniskt och avkopplande. Viken tur att jag gjorde ett nytt försök att lyssna på låten!!    :wub:

Fast i slutet....det där vassa, hårda rhodes som kommer in och avslutar.....njaeee.

En sax har namnts tidigare. Det hade känts helt rätt i låten, men man saknar det inte heller. Den känns färdig som den är.
Byt tråd!    ;)

Ok..tack för lyssning!...kanske byta ut Rhodes ljudet då...ibland är det bra med det lilla och enkla formatet, men har lite svårt för det vissa gånger :rolleyes:


oceanmusic

  • Gäst
Vill gärna bumpa denna, tycker att den är en riktigt höjdare och som balsam för själen! I synnerhet om man som jag just nu jagar transaktioner i en SQL-server databas...  ;)


Blir bra balans -> lugn&fin.  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul att den uppskattas!....skall ju till lite mer..kanske ett projekt för dig? ;)