Kontrollrummet

guran Fuzzy väder

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
här blir det lite regnrock  på  :D

tyck till mvh ola
« Senast ändrad: 04.01.2009, 02:58:44 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Guran!

Lyssnar o skriver....
Undras just vart vi e på väg i ett ösregn på stranden.....åskväder....

Och yess, sen drar det igång med skitsnygga riff och guralir. Lite spookie feelings över det hela, mycket intressant!
Väntar på att det ska ändra småningom, och vid 2:40 kommer vi in i outerspace, snyggt... och så tog det slut, just som ...

Okei!
En låt med överraskningar gillas, men på samma gång ger den en förväntan av mera, som dock aldrig kom...
Snyggt trumarbete, gillas! Minuset här gäller soundet, borde definitivt vara ett vassare sound på trummorna, och lite ner i nivå, nu är det trummorna som är i huvudrollen!
Snygga gitarrsound, du har grävt i plugglådan hör man.
Lite grötig känns mixen, saknar lite rena distguruo och sång, javisst, en 30 sekunders unplugged ackegura del i mitten med sång skulle ge kontrasten jag söker. Skulle lyfta låten med nåra snäpp!

Bra jobbat! :)
I väntan på sångversionen
h.  johan


EDIT kl. 22.30:
Lyssnade igen och saknar basen helt nu, trummorna tar över hela utförandet, låtideén snygg men behöver jobbas med
« Senast ändrad: 24.10.2008, 22:15:24 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja jävlar vad du öser!

Al di meola? Eller hur fanken han nu stavar. Lite djonas-aktigt också :D


Nå. jag gillar det. Kanske mer bas fram, och framförallt skulle jag vilja hela arret närmare. Det finns nån slags övergripande "långtbortighet" (bra ord va?) som jag inte riktigt gillar.

Skulle vilja ha gitarrerna lixom fcm från öronen, stenhårt.


Och sen är det ju ett jäkla oskick att sluta när det är som bäst :D


bra jobbat!


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kollat på Joe Satriani live-DVD här idag på förmiddagen. Lite fortsättning här i samma anda. Riktigt nice spelat och goa riff.

Jag hade gillat det ännu mer med ett lite kroppigare sound på gitarrerna. Mer mellanregister och närmare i mix. Paden i bakgrunden är kanske lite överflödig och stjäl mycket plats.

Mmmmm. måste lyssna igen.

Kalaslåt som enligt mig klarar sig utmärkt utan sång.


freddy

  • Gäst
Skriver lite under tiden jag lyssnar.

Låter fint, aldrig fel med lite pentarock :) Tycker nog att guran kunde lyftas fram ibland, hör knappt vissa passager, som wernborg säger så kan du nog även sänka "mattan", då kommer den nog fram. Basljudet gillar jag! Gitarrljudet är hyfsat, men inte perfekt. Men det funkar helt klart. En av dina bättre låtar och denna stil är förbannat kul att lyssna på, eftersom man aldrig vet vad som komma skall. Snyggt lirat och bra ös!




Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Skön låt, fullt ös, bra lirat, tyckte bastrummorna bankade en aning för nära och som nämnt ligger gitarrerna lite långt bort med lite mycket reverb? Var 'nästan', inte helt, tjatigt med samma lir fram till slutklämmen.
Håller med, man vill höra en fortsättning, detta låter som en introduktion till något, så om denna del A kallas "Fuzzy väder" så kalla del B "Logic mind"? :) Rock on!  :D
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531