Kontrollrummet

Asti och Åsa - Allting börjar om (ny version)

gäst · 27 · 4888

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Tacksam för alla sorters synpunkter! Åsas sång tycker jag inte är något att klaga på - tvärtom, men säkert mitt pianospel och kanske stråkarna! Kan man förstärka/ta bort något i arrangemanget?
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:57:01 by asti »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det går inte hem hos mig detta.

Stråkarna i introt låter alldels Casio 1987...och arret känns lite stelt och onaturligt... kanske gör detta också att sången känns lite... slätstruken? Någrå höga toner låter det snyggt.men i mångt och mycket låter det lixom oinspirerat.

Tyvärr. Men det är ju å andra sidan bara min åsikt.


jag tror att ett djupdyk i en bra orkesterplugin kunde rädda  massvis, och kanske mer dynammiskt lagd sång.

my 2 cents.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tjou Asti o Åsa!

Håller inte helt med Emu i detta, tycker arret e snyggt men kanske kunde stråkarna jobbas lite till med, och då menar jag sustain, vibra o såna saker. Å andra sidan vet vi ju att deetta är pluggstråkar och då tycker jag att man kan nöja sig med lite mindre. Och jag tycker att detta låter riktigt skönt.
Definitivt inte Casio 1987... ;)
Åsa, ja, jag har nog sagt det tidigare, är fullständigt såld med din härliga röst, och jag hittar inget att såga på gällande den, låter bara så skönt!

Och helheten gillar jag stort, hör att ni har jobbat timtal med detta, får lite vibbar av zigenarmusik, nåt av instrumenten kanske.
Och mixen gillar jag åxå, tycker den sitter i sin genre, nåt som man inte möter alla dar här på KR!
Stämmorna (med Peter antar jag) är åxå snyggt sjungna o inmixade.

Låt vara att stråkarna här o var kanske låter lite "orealistiska" men detta var en mycket positiv upplevelse för mig, känslosamt o skönt utfört! :wub:

Mera sånt väntas av gubben i Obbnäs! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Det går inte hem hos mig detta.

Stråkarna i introt låter alldels Casio 1987...och arret känns lite stelt och onaturligt... kanske gör detta också att sången känns lite... slätstruken? Någrå höga toner låter det snyggt.men i mångt och mycket låter det lixom oinspirerat.

Tyvärr. Men det är ju å andra sidan bara min åsikt.


jag tror att ett djupdyk i en bra orkesterplugin kunde rädda  massvis, och kanske mer dynammiskt lagd sång.

my 2 cents.
Kände väl på mig att stråkarna inte är riktigt lyckade! Har du något förslag på en bra orkesterplugin?


asti

  • Gäst
tjou Asti o Åsa!

Håller inte helt med Emu i detta, tycker arret e snyggt men kanske kunde stråkarna jobbas lite till med, och då menar jag sustain, vibra o såna saker. Å andra sidan vet vi ju att deetta är pluggstråkar och då tycker jag att man kan nöja sig med lite mindre. Och jag tycker att detta låter riktigt skönt.
Definitivt inte Casio 1987... ;)
Åsa, ja, jag har nog sagt det tidigare, är fullständigt såld med din härliga röst, och jag hittar inget att såga på gällande den, låter bara så skönt!

Och helheten gillar jag stort, hör att ni har jobbat timtal med detta, får lite vibbar av zigenarmusik, nåt av instrumenten kanske.
Och mixen gillar jag åxå, tycker den sitter i sin genre, nåt som man inte möter alla dar här på KR!
Stämmorna (med Peter antar jag) är åxå snyggt sjungna o inmixade.

Låt vara att stråkarna här o var kanske låter lite "orealistiska" men detta var en mycket positiv upplevelse för mig, känslosamt o skönt utfört! :wub:

Mera sånt väntas av gubben i Obbnäs! :)
Kul att du gillar det mesta av det! Jag är tyvärr inte så bra på att hantera stråkpluggar - vad gäller sustain, vibra...etc. Skulle gärna vilja lära mig mer sådant för jag är lite "såld" just nu på stråkar!  :) Får väl sätta mig och "ratta" lite och se vad som händer. Introt var tänkt att låta lite som "zigenarmusik", så det kanske gick fram. Tack för dina synpunkter!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Tango minsann!  :P Försöker alltid bedöma låten som sådan (melodi & text) först innan jag lyssnar på arr, mix, etc. Melodiskt är detta helt ok och versen är snygg. Refrängen i dur mot mollversen får mig att studsa till först men samtidigt bryter den av och det är nog bra. Nu känner man också igen dina harmonival och det är gott. Texten är omedelbar och igenkänningsfaktorn är säkert stor. "Landskapet förvandlas likt ett övergivet skepp" är välfunnet. En del annat låter lite klyschigt. Slutet är lite snöpligt. Åsa gör en bra insats som alltid med teknik och känsla i fin förening. Skulle nog börjat med ett sparsammare arr och väntat med stråkar och körer till andra halvan minst. Stråket låter Synful Orchestra som har en del konstigt vibrato. Finns ju bättre pluggar idag. Spelet är helt ok och pizzicatton gillas skarpt. Kören är bra. Mixen är bra, aningen torr kanske. Sammanf: Alltid intressant att lyssna på dina alster. Denna når inte upp i samma klass som Mardröm och det kan ingen begära men absolut lyssningsvärd och lite arr-fix skulle höja den ytterligare.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det går inte hem hos mig detta.

Stråkarna i introt låter alldels Casio 1987...och arret känns lite stelt och onaturligt... kanske gör detta också att sången känns lite... slätstruken? Någrå höga toner låter det snyggt.men i mångt och mycket låter det lixom oinspirerat.

Tyvärr. Men det är ju å andra sidan bara min åsikt.


jag tror att ett djupdyk i en bra orkesterplugin kunde rädda  massvis, och kanske mer dynammiskt lagd sång.

my 2 cents.
Kände väl på mig att stråkarna inte är riktigt lyckade! Har du något förslag på en bra orkesterplugin?


ja. EWQL gold eller något i den stilen.... tror dividend kör med den!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Alrighty! Jag skriver lite under tiden jag lyssnar på denna version.

Stråket låter buffligt faktiskt, gillas inte alls. Fel ljud för denna låt, man hör att det är dramatik i stråket som inte passar denna låt, du skulle ha mer stillsamma fraseringar, inte så intensivt om du förstår. Nu är det överspelat i fraseringarna tycker jag. Det känns otajt med, tyvärr. Ljudet är inte bra alls heller. Nog låter det Casio-crap. :P

Som Emu säger så skulle ett par rediga samplingar lyfta denna låt ett par snäpp, stråket förtar hela upplevelsen för mig. Allting med East West är att rekommendera, vet dock inte om Gold är rätta pluggen för dig, kostar ju en hel del. Beror på om du använder stråket mycket.

Gitarrspelet tycker jag alltid är fläckfritt, bra fylligt ljud. Pianot funkar med, kanske kunde softas upp bitvis.

Avslutningen på låten låter skum nu, klippt in, ljudbilden ändrades lite och det kändes inte färdigt.

Astis aaaaa-körer på refrängen tycker jag var schysta.

Gillar texten, fin text och lite betänksam sådär. Kanske lite klyschor ibland som eq skriver, men dom passerar mig förbi ändå. Tycker texten är det bästa med låten.

Själva låten då, ja Åsa vet att jag inte gillade denna låt något vidare. Tycker den har växt en aning med flertalet spelade vändor, men det är lite tråkigt och lite slätstruket. Känns som Asti har skrivit mycket bättre låtar och Åsa glöms bort lite i farten eftersom jag inte tar till mig låten. Fan Asti, våga ta ut svängarna lite! Prova på ett dim-ackord eller något. :)

Jag vill även poängtera att detta är inget jag normalt lyssnar på, funkar säkert bättre hos dom där p2-visprogram-lyssnarna, eller något...

Inget för mig är jag rädd. Jag vet att ni kan så mycket bättre, faktiskt.

 



asti

  • Gäst
Tango minsann!  :P Försöker alltid bedöma låten som sådan (melodi & text) först innan jag lyssnar på arr, mix, etc. Melodiskt är detta helt ok och versen är snygg. Refrängen i dur mot mollversen får mig att studsa till först men samtidigt bryter den av och det är nog bra. Nu känner man också igen dina harmonival och det är gott. Texten är omedelbar och igenkänningsfaktorn är säkert stor. "Landskapet förvandlas likt ett övergivet skepp" är välfunnet. En del annat låter lite klyschigt. Slutet är lite snöpligt. Åsa gör en bra insats som alltid med teknik och känsla i fin förening. Skulle nog börjat med ett sparsammare arr och väntat med stråkar och körer till andra halvan minst. Stråket låter Synful Orchestra som har en del konstigt vibrato. Finns ju bättre pluggar idag. Spelet är helt ok och pizzicatton gillas skarpt. Kören är bra. Mixen är bra, aningen torr kanske. Sammanf: Alltid intressant att lyssna på dina alster. Denna når inte upp i samma klass som Mardröm och det kan ingen begära men absolut lyssningsvärd och lite arr-fix skulle höja den ytterligare.
Hade först ett lite "vildare zigenarintro", men gjorde om det till stillsam tango och det kanske inte var så lyckat! Drog också ihop outrot, vilket gör att det kanske känns lite "snöpligt" i slutet.
Är medveten om att stråkarna inte är lyckade - vet inte riktigt varför. Använde samma plugg som i Mardröm. Håller med dig om att texten är lite klyschig, men så blir det tyvärr ibland!  :wacko:
Kanske ska göra om introt mer gitarrbetonat? Får se vad man orkar med, känner mig för tillfället lite oinspirerad. Tack för synpunker!
/Peter


asti

  • Gäst
Alrighty! Jag skriver lite under tiden jag lyssnar på denna version.

Stråket låter buffligt faktiskt, gillas inte alls. Fel ljud för denna låt, man hör att det är dramatik i stråket som inte passar denna låt, du skulle ha mer stillsamma fraseringar, inte så intensivt om du förstår. Nu är det överspelat i fraseringarna tycker jag. Det känns otajt med, tyvärr. Ljudet är inte bra alls heller. Nog låter det Casio-crap. :P

Som Emu säger så skulle ett par rediga samplingar lyfta denna låt ett par snäpp, stråket förtar hela upplevelsen för mig. Allting med East West är att rekommendera, vet dock inte om Gold är rätta pluggen för dig, kostar ju en hel del. Beror på om du använder stråket mycket.

Gitarrspelet tycker jag alltid är fläckfritt, bra fylligt ljud. Pianot funkar med, kanske kunde softas upp bitvis.

Avslutningen på låten låter skum nu, klippt in, ljudbilden ändrades lite och det kändes inte färdigt.

Astis aaaaa-körer på refrängen tycker jag var schysta.

Gillar texten, fin text och lite betänksam sådär. Kanske lite klyschor ibland som eq skriver, men dom passerar mig förbi ändå. Tycker texten är det bästa med låten.

Själva låten då, ja Åsa vet att jag inte gillade denna låt något vidare. Tycker den har växt en aning med flertalet spelade vändor, men det är lite tråkigt och lite slätstruket. Känns som Asti har skrivit mycket bättre låtar och Åsa glöms bort lite i farten eftersom jag inte tar till mig låten. Fan Asti, våga ta ut svängarna lite! Prova på ett dim-ackord eller något. :)

Jag vill även poängtera att detta är inget jag normalt lyssnar på, funkar säkert bättre hos dom där p2-visprogram-lyssnarna, eller något...

Inget för mig är jag rädd. Jag vet att ni kan så mycket bättre, faktiskt.

 


Ja, som sagt, är medveten att stråkarna inte är lyckade. Har gjort om dom så mycket att jag är rädd att jag lyssnat mig "blind(döv?)" på hur det låter!
Du har helt rätt ang slutet - jag var inte nöjd med det, så jag kortade ner det, men det blev nog lite väl abrupt!
Däremot vägrar jag slänga in dim-ackord bara för att det ska verka mer sofistikerat eller avancerat om det inte hör hemma i låtens karaktär!  ;)
Tror jag har snöat in lite för mycket på stråkar - får nog gå tillbaka till mer gitarrbaserade låtar, som jag ev behärskar bättre! :)
Uppskattar dina ärliga synpunkter!
/Peter


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Jag har ju faktiskt inte skrivit nåt i den här tråden alls ser jag, så jag får anledning att trycka upp låten då, kanske fler vill höra låten  :D En riktigt snygg bump blir det ju  :D

Jag tyckte om den här höstvemodiga visan, det var riktigt höstigt ruskigt ute också när jag sjöng den. Så jag kände vemodet.. sen är det olika hur man som lyssnare upplever det förstås.. tack ni som lyssnat och skrivit, och en liten extra tanke till mahan -jäklarns, du gjorde mig riktigt glad där!

Låten och texten tycker jag om, stråkarna tycker jag mindre om, det är nåt med introt och outrot också. Det är fixat sen första versionen men det skulle kunna bli lite bättre.. jag tycker att låten är värd en liten putsning till :)

Tack asti för förtroendet att sjunga, nu har jag en låt till till svärmors julklappscd, hon älskar ju dina låtar  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


asti

  • Gäst
Jag har ju faktiskt inte skrivit nåt i den här tråden alls ser jag, så jag får anledning att trycka upp låten då, kanske fler vill höra låten  :D En riktigt snygg bump blir det ju  :D

Jag tyckte om den här höstvemodiga visan, det var riktigt höstigt ruskigt ute också när jag sjöng den. Så jag kände vemodet.. sen är det olika hur man som lyssnare upplever det förstås.. tack ni som lyssnat och skrivit, och en liten extra tanke till mahan -jäklarns, du gjorde mig riktigt glad där!

Låten och texten tycker jag om, stråkarna tycker jag mindre om, det är nåt med introt och outrot också. Det är fixat sen första versionen men det skulle kunna bli lite bättre.. jag tycker att låten är värd en liten putsning till :)


Tack asti för förtroendet att sjunga, nu har jag en låt till till svärmors julklappscd, hon älskar ju dina låtar  :)
Det är du som ska ha tack för att du orkar ta dig an mina deppiga låtar! :)
Jag la rätt mycket tid för att försöka få till introt och outot, så till slut hade jag nog lite svårt för att höra hur det lät! Om jag orkar skall jag byta typen av stråkar och göra om introt och outrot helt!
Hälsa svärmor!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har lite svårt för arret som jag tycker tränger på och förtar bra melodi och stämning..kanske bara en enkel visa med gitarr funkar bättre  :unsure: men text och låt är ett gediget hantverk som jag som sagt skulle vilja höra i ett annat arr... :)


asti

  • Gäst
Har lite svårt för arret som jag tycker tränger på och förtar bra melodi och stämning..kanske bara en enkel visa med gitarr funkar bättre  :unsure: men text och låt är ett gediget hantverk som jag som sagt skulle vilja höra i ett annat arr... :)
Ska försöka göra en kraftansträngning och ta tag i det här! Det är lite svårt när det blir mer allmänna kommentarer som att "arret är inte bra"! Men som du är inne på kanske man ska börja om väldigt avskalat och ifrågasätta varje pålägg, speciellt stråkarna! Tack för dina synpunkter!
/Peter


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Gillar inte introt,, skulle behövas mycket bättre stråkar och framför allt bättre frasering...

Sången är riktigt bra! Jag tycker att det är för mycket instrument och att de dränker varandra i denna visa som är rätt vacker och lite "höst".

Texten,, jag hänger upp mig på en massa ord! Känns som att stämningen och sången håller på att leda mig in i en höstvisa och helt plötsligt så dyker ord som "precis", "deprission",, "skepp", "börjat",, "cirklar", "repriseras", "efter",, "utmaningar", "mål", "ständigt", "tål"... "släcker", "rusta", "börja"

Nu låter jag väl rätt negativ?

Om jag plockar ut några ord som är mer störande så är det "repriseras", "depression" och "cirklar"

Det är rätt svårt att sätta fingret på vad som stör, eller varför det stör. Men "repriseras",, nej det köper jag inte, inte i ett stycke som andas vacker höst-nedstämdhet.

Som det kanske märks så är det min flummigare sida jag har vaknat på i dag?!

Höst kan ju utspela sig på så många olika platser,, storstad, landet, jobbet, hemma,, Grekland.. You name it. Men jag får en känsla av att det blandats med ord som inte används i de miljöer som jag omfamnas av.

repriseras,, återkommer?

Men jag är medveten om att jag är ute å trampar på lite tår, dock så är det för att jag tycker att detta är en vacker visa som förtjänar att förbättras!

Bra jobbat och Åsa, din röst,, tänka om jag hade den...  Hm, kanske svårt att få ihop,, 2meterPeter med Åsas röst? hehe


asti

  • Gäst
Gillar inte introt,, skulle behövas mycket bättre stråkar och framför allt bättre frasering...

Sången är riktigt bra! Jag tycker att det är för mycket instrument och att de dränker varandra i denna visa som är rätt vacker och lite "höst".

Texten,, jag hänger upp mig på en massa ord! Känns som att stämningen och sången håller på att leda mig in i en höstvisa och helt plötsligt så dyker ord som "precis", "deprission",, "skepp", "börjat",, "cirklar", "repriseras", "efter",, "utmaningar", "mål", "ständigt", "tål"... "släcker", "rusta", "börja"

Nu låter jag väl rätt negativ?

Om jag plockar ut några ord som är mer störande så är det "repriseras", "depression" och "cirklar"

Det är rätt svårt att sätta fingret på vad som stör, eller varför det stör. Men "repriseras",, nej det köper jag inte, inte i ett stycke som andas vacker höst-nedstämdhet.

Som det kanske märks så är det min flummigare sida jag har vaknat på i dag?!

Höst kan ju utspela sig på så många olika platser,, storstad, landet, jobbet, hemma,, Grekland.. You name it. Men jag får en känsla av att det blandats med ord som inte används i de miljöer som jag omfamnas av.

repriseras,, återkommer?

Men jag är medveten om att jag är ute å trampar på lite tår, dock så är det för att jag tycker att detta är en vacker visa som förtjänar att förbättras!


Bra jobbat och Åsa, din röst,, tänka om jag hade den...  Hm, kanske svårt att få ihop,, 2meterPeter med Åsas röst? hehe
Kul med lite synpunkter!
Jag är helt överens med dig om introt och avslutningen! Stråkarna låter inte bra! Det ska jag försöka göra om. Börjar också fundera på att banta ner arrangemanget. Vissa ord i texten funderade jag också över, t.ex "repriseras". Valde det framför "repeteras", som låter lite tråkigare. "Återkommer" stämmer inte riktigt tycker jag - har betoningen på första stavelsen i st f tredje. "Depression" är väl inte ett lyckat ordval, men jag hittade inget bättre. Däremot "cirklar" har jag inget emot, tror att det blir lite "fyrkantigt" om jag tar bort det! :) Skämt åsido, det är svårt ibland att hitta ord som stämmer både vad gäller känsloläge och betoning/frasering. Men det är ju ingen nyhet, så ibland blir det lite nödrim! :( Du trampar alls inte på några ömma tår (inte mina i alla fall), det är spännande att få lite kommentarer på texten! Tack för att du tog dig tid!
/Peter


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag tycker det här är en mycket fin visa
Tyvärr hör man inte dess fulla potential då den har klätts i ljud som inte låter så bra.
Jag tror jag känner igen mig - jag försöker klä på mina visor instrument jag inte
riktigt behärskar och inte har ljud som låter trovärdiga för att få något mer än gitarr och röst
Men den här visan kommer fram om du låter den följas av en nylonsträngad gitarr
och kanske en sparsamt använd bas
Åsa sjunger den fint och med värme

Håller med LH om en del av orden i texten

Du har en stående inbjudan till Orsa obildade visklubb!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag älskar den här visan! Arret, sången och kören är otroligt fint. Introt tycket jag inte så mycket om, men det kanske beror på de hårda syntetiska stråkarna.
Plinkar på en låt...


asti

  • Gäst
Jag tycker det här är en mycket fin visa
Tyvärr hör man inte dess fulla potential då den har klätts i ljud som inte låter så bra.
Jag tror jag känner igen mig - jag försöker klä på mina visor instrument jag inte
riktigt behärskar och inte har ljud som låter trovärdiga för att få något mer än gitarr och röst
Men den här visan kommer fram om du låter den följas av en nylonsträngad gitarr
och kanske en sparsamt använd bas
Åsa sjunger den fint och med värme

Håller med LH om en del av orden i texten

Du har en stående inbjudan till Orsa obildade visklubb!
Du har helt rätt angående instrument jag inte behärskar! Jag har grunnat en hel del över arrangemanget, men ännu inte kommit på något som skulle fungera. Enbart nylongitarr och sång tror jag blir lite tomt, men är inne på att skära ner arrangemanget. Stråkarna ska ersättas/göras om, men jag behåller kanske pizzicaton. Hade nog behövt hjälp av någon med pianot!
Tar man bort cellon kan man lägga dit en ståbas/elbas i stället.
Kanske ett lite jazzigare arr med vispar, piano och ståbas?
Åsa sjunger jättefint, så jag vill gärna få till kompet också!
Tror du jag är tillräckligt obildad för att platsa i denna visklubb?  :D
Tack för synpunkter!
/Peter


asti

  • Gäst
Jag älskar den här visan! Arret, sången och kören är otroligt fint. Introt tycket jag inte så mycket om, men det kanske beror på de hårda syntetiska stråkarna.
Kul att du gillar låten! Du har just övertygat mig om att stråkarna ska göras om!
/Peter


asti

  • Gäst
Har nu gjort om introt och outrot och baserat det på akustiska gitarrer i stället! Bättre/sämre?


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti o Åsa!

Gillade ju första versionen och kan väl säga att det har ju inte sämrat.
Fortfarande en snygg låt som förmedlar stora känslor! :)
Snygg outro...

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ja, så mycket bättre! Fint spelat i intro och outro, passade låten mycket bättre. Det här kändes rätt tycker jag. Gjorde att hela låten kändes mer "hel".. Gitarren i outrot kom nära inpå, lite högt tyckte jag.. kanske upplever jag det så för att dom där stråkarna i bakgrunden slutade spela.. bara vanesak förmodligen.

Väldigt bra blev det  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


asti

  • Gäst
Tjou Asti o Åsa!

Gillade ju första versionen och kan väl säga att det har ju inte sämrat.
Fortfarande en snygg låt som förmedlar stora känslor! :)
Snygg outro...

h.  johan
Skönt att du inte tycker det är sämre! :)


asti

  • Gäst
Ja, så mycket bättre! Fint spelat i intro och outro, passade låten mycket bättre. Det här kändes rätt tycker jag. Gjorde att hela låten kändes mer "hel".. Gitarren i outrot kom nära inpå, lite högt tyckte jag.. kanske upplever jag det så för att dom där stråkarna i bakgrunden slutade spela.. bara vanesak förmodligen.

Väldigt bra blev det  :)
Kul att du blev nöjd! Den här låten har legat som ett dåligt samvete, så det kändes skönt att göra något åt den! Din fina sång förtjänar det!
Ska kolla gitarren i outrot!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jättefiint :D

/Marr
« Senast ändrad: 12.11.2008, 21:07:53 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan