Tjou JT!
Det var en spännande låt, händer hela tiden och så väntar man lixåm på vad som kommer i följande svänga!
Snyggt ihopsytt, kanske talsamplena kunde tas lite ner nivåmässigt men annars helt OK!
OCh outrot med den svävande musiken gillas hårt, you know!
Skulle sitta schmäck med flere talsamplen med bara ordet "electricity" som kunde dyka upp lite här o var, kanske panorerade hit o dit och med eller utan delay och andra effekter. Bara som en tanke som slog mig vid lyssningen.
Mycket intressant, och bra spakat! 
h. johan
Tackar Johan!

Det är back to basics som jag skrev ovan och jag är ju barnsligt förtjust i kombinationen tal och musik.

Har nu fiffat lite med låten och gjort lite förändringar som jag hoppas blev bra.
Snygga syntar!
Elpianot i inledningen. Det är ju snyggt i sig men för mig så passar det inte riktigt in. Jag får en känsla så fort jag hör elpianot (det låter bra alltså!) och är inställd på just den atmosvären som elpianot fått mig att vilja höra mer av, men sedan kommer ett helt annat sound. Bättre med lite mer syntigt ljud?
En liten teknisk tanke, när rösterna fejdas in/ut,, så tycker jag att det låter rätt "billigt" iom att det är så brusiga samplingar (det är inte bruset i sig utan fade in/ut!). Det kan vara så att det är meningen att bruset skall fejdas på det sättet? Jag har ingen superlösning på hur man skulle göra i stället. Snabbare fade? Ingen fade? Bara klippa rakt av?
Delayet på leadljudet som kommer in i slutet,, jag skulle föredra att det är fler reptetitioner. Nu är det pingpong i vänster/höger sedan är det slut.. men om det fortsätter lite längre??!!!
Nu har jag lyssnat ett par ggr och det där med delayet känns jäkligt irriterande.
Bra stämning, snyggt och inte direkt mainstream. Alltid extra plus för det!!
Tackar Light Head!

Du har rätt, elpianot är snyggt men passar inte in här, omhändertaget. Brusets in och utfadning har jag försökt lösa, är inte säker på att jag lyckades helt dock. Ekot ja. Alldeles korrekt att det blir lite "blås på konfekten" med få repetitioner, det är också löst. Plus lite annat bus... Mainstream är jag varken mycket för eller har förmågan att skapa...

Innovativt.
Ja den här skall jag lyssna på många gånger, som LH gjort. Rösterna kan kännas lite störande, men som experimentell ljudcollage funkar det ypperligt...
Coolt!
Måste fan, komma på något negativt att säga.. Svårt att sätta betyg, det går inte att jämföra med all pop som florerar här...
Kommer inte på något som sänker betyget, tyvärr 
Dividend, tackar!

Jag tycker denna mening, "Rösterna kan kännas lite störande, men som experimentell ljudcollage funkar det ypperligt..." visar att du har uppfattat detta helt korrekt, det gör mig glad!

Som sagt, ny version med lite fix efter ovanstående råd och lite bonusbus.
Electricity