Kontrollrummet

Acid jam

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Acid jam
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: JazzHouse ?
LÅTLÄNGD: 6,48
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: Vet inte. Kanske 1999
FORMAT: mp3

Det som låter här är min elbas, elgitarr och gammal såld synt, (Korg 01/W) ackompanjerat av samplertrummor på ett gammalt Guillemot-ljudkort. Fick ju ett Guillemot-ljudkort av Burnin Sven nyligen och har förtvivlat försökt rocka igång det utan nån större framgång. Så att ta upp detta projekt igen skulle innebära att gitarr och bas är intakt, men trummor och övrigt midi får trixas till.

Tyckte dock att låten kunde vara värd en lyssning så därför lägger jag upp det ändå. Mycket nöje....

Tar ju tacksam emot kommentarer fast projektet är tämligen låst.  :D
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:23:21 by Wernborg »


oceanmusic

  • Gäst
Kul låt!  :) Gungar bra! Väldigt 80-tal, gillar.  :) Får någon association till Solstollarna...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
har ju hört denna förut W!  Snyggt sväng, bra spelat och totalt set inget jag lyssnar på normalt, så kommentaren blir väl därefter :D


men, jag tycker nog denna kunde få vara med på nån "Wernborgs Wärsta" eller något. Kanske något att ta upp med Canaloop?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernis!

Mycket acid på gång i KR för tillfället,
Låtideén e ju bra och gunget e snyggt, men...
jag borde väl inte prata så myckert om midi efter min senaste låt... :P
men stråkarna i intron låter ...hemska... och flöjten e väldigt tam.

Skitsnygga gitarrer, tillome solostump, BRA!
Här e lite samma feelings som videon eran.

Och nog stinker det skönt av 80-tal här, kul arrat med de tusende instrumental stämmor,
försök övertala nån att sjunga en medryckande melodi med tillhörande stämmor och detta kunde vara en HIT! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Snyggt lirat! Inte min grej, men jag är dock imponerad av vad du har gjort här! Kan inte höra något som jag direkt stör mig på...och eftersom det inte är något som jag vanligtvis lyssnar på så har jag svårt att jämföra, så gött jobbat och bra spelat!

Tack för delgivning!

/Leif
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt kompetent spelat..skulle kunna vara musik till någon 70-80-tals amerikansk film/serie... får nästan mer 70-tals vibbar..Skulle kunna hända mer i trumväg som nu ligger ganska "stilla" men tittar man tillbaka till 70-80-talet låg ofta percussiondeln på detta sätt..sång vore ju något? coolt! B)


freddy

  • Gäst
Ja, det är alltid en viss kvalité på dina musikaliska alster W. Dom andas helt enkelt mycket musikalitet. Jag tycker inte du behöver ändra något i detta, jag tycker det är väl genomfört och det låter bra, lite rått på något vis, men jag gillar det.

Låten fick mig att tänka på gamla fantomer som Scott Henderson m.f.l..

Väl genomfört!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul låt!  :) Gungar bra! Väldigt 80-tal, gillar.  :) Får någon association till Solstollarna...
:lol: Solstollarna. Läskigt.

har ju hört denna förut W!  Snyggt sväng, bra spelat och totalt set inget jag lyssnar på normalt, så kommentaren blir väl därefter :D


men, jag tycker nog denna kunde få vara med på nån "Wernborgs Wärsta" eller något. Kanske något att ta upp med Canaloop?
Ja fasen. Den skulle kanske funka med Cantaloop.

Tjou Wernis!

Mycket acid på gång i KR för tillfället,
Låtideén e ju bra och gunget e snyggt, men...
jag borde väl inte prata så myckert om midi efter min senaste låt... :P
men stråkarna i intron låter ...hemska... och flöjten e väldigt tam.

Skitsnygga gitarrer, tillome solostump, BRA!
Här e lite samma feelings som videon eran.

Och nog stinker det skönt av 80-tal här, kul arrat med de tusende instrumental stämmor,
försök övertala nån att sjunga en medryckande melodi med tillhörande stämmor och detta kunde vara en HIT! :)

h.  johan
Javisst låter det nititiotals workstationsynt om ljuden. Förmodligen mest för att det är det.  :lol:

Tjena!

Snyggt lirat! Inte min grej, men jag är dock imponerad av vad du har gjort här! Kan inte höra något som jag direkt stör mig på...och eftersom det inte är något som jag vanligtvis lyssnar på så har jag svårt att jämföra, så gött jobbat och bra spelat!

Tack för delgivning!

/Leif
Tack själv.

Väldigt kompetent spelat..skulle kunna vara musik till någon 70-80-tals amerikansk film/serie... får nästan mer 70-tals vibbar..Skulle kunna hända mer i trumväg som nu ligger ganska "stilla" men tittar man tillbaka till 70-80-talet låg ofta percussiondeln på detta sätt..sång vore ju något? coolt! B)
Tack så mycket. Ska fundera lite på sång ja....

Ja, det är alltid en viss kvalité på dina musikaliska alster W. Dom andas helt enkelt mycket musikalitet. Jag tycker inte du behöver ändra något i detta, jag tycker det är väl genomfört och det låter bra, lite rått på något vis, men jag gillar det.

Låten fick mig att tänka på gamla fantomer som Scott Henderson m.f.l..

Väl genomfört!
En viss kvalitet.  :lol: :lol:

Scott Henderson. :wub: Snackade med honom på Nefertiti en gång. Väldigt sympatisk man. Han fick ett ex. av mitt dåvarande band Trillians demo-cd.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skönt groove..á la 80-tal..me like...swing it, and thanx :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Trodde det skulle bjudas på mer renodlad house efter en skön början, typ modjo's lady eller så, men sedan blev det ju sedvanlig wernborg-briljans på instrumentfronten. Låter ganska mycket tidigt 90-tal om det, eller till och med 80(?), typ bandmaskinen. Glatt och hurtigt, nästan lite frikyrkligt. Kul att lyssna på hur som helst =)
blargh


freddy

  • Gäst
En viss kvalitet.  :lol: :lol:
Hehe, det kanske var lite tvetydigt, menade det i en positiv bemärkelse dock. :)

Scott Henderson. :wub: Snackade med honom på Nefertiti en gång. Väldigt sympatisk man. Han fick ett ex. av mitt dåvarande band Trillians demo-cd.

coolt! :)