Forum > Färdiga produktioner

Mike & The Harmonics -Shine

(1/4) > >>

Clemens:
LÅTNAMN: Shine
ARTIST/GRUPP: Mike & The Harmonics
GENRE: Easy listening
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: Clemens/H-Mike
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Djonas Gitarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Ny mix men gamla wav:s...

oceanmusic:
Tjo!
Mixen låter helt ok i mina öron, låten likaså.  :) Däremot fick jag en liten fundering kring dubblering av Mikes solosång med en hög sopran, för att "spritta" till det. Glad låt med snygga harmonier och trevlig instrumentering, i mina öron lite amerikansk västkust.

Gött jobb!

Tillagt, lyssnar i lurar som ljudreferens.

freddy:
Jag vet inte vad det är med sången, men jag hör knappt ett enda ord (överdrivet), men det är alldeles för otydligt nu tycker jag. Vet inte om det går att rädda i mixen, kanske mer diskant på sången eller något, men låter som egenpåhittad engelska stundtals.. sry. Sjunga om kanske, och betona mer?

Några låga bastoner i refrängen som jag tycker man med fördel kan oktavera upp, dom känns "för" låga nu, störande och sticker ut.

Gitarren skulle jag vilja höra mer av med, hade du inte skrivit att det var gitarr med så hade jag nästan missat den helt. Studsar lite här och där, men den verkar försvinna ibland. Lite stackare och kanske lite mer kompressor på den.

equality:
Låter snyggt. Finns känsla i detta som påminner lite om nåt annat jag inte kommer på. Cue - I am Burnin? Spelar inte nån större roll. Detta är vackert. Easy-listening är en bra beskrivning, åt Peter Cetera-hållet. HM gör en bra insats möjligen något sen på en uppgång. Mixen är bra tycker jag. Låter väl klippt på ett par ställen. Fade-outen är helt ok medan den börjar för abrupt. Småsaker att fila på. Skön lyssning, bra jobbat!

Emulator:
Nåpgot har gått fel med de-essern, eller så har ni inte den på alls och något är knas med EQ: jättemycket s-ljud tar sig igenom. Det måste meckas till. skön låt i övrigt, men gitarren bör ökas mer så den hörs.

Några sångklipp låter lite väl klippta känns det som....typ innan reffarna?

Men klart skön låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion