Forum > Färdiga produktioner
Mike & The Harmonics -Shine
stajo:
shades of the past med sång :)... tycker inte att den blev mer lik med mikes röst så det behöver vi ju inte vara oroliga för längre ;).
det första spontana intrycket var wow. Jag tänker inte analysera sönder denna utan sparar den rakt av bara. Riktigt varmt och skönt sound.
Bra jobbat!
Clemens:
--- Citat från: Clemens skrivet 20.10.2008, 13:45:25 ---LÅTNAMN: Shine
ARTIST/GRUPP: Mike & The Harmonics
GENRE: Easy listening
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: Clemens/H-Mike
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Djonas Gitarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Klar eller?...Gärna synpunkter på mix.. :)
--- Slut citat ---
Clemens:
Tack alla för kommentarer..ny mix nu, men gamla processade sångwav.s tyvärr, får dessvärre inte tag på Mike, men när han dyker upp så kanske det blir ny sång... Djonas gitarrer är avsedda för en annan version, så han vet inte vad han spelar till :) Kanske slänger upp den versionen oxo..ett helt gäng gitarrer och grymt lirat av Djonas.. Nu måste jag hämta barn..återkommer till var och en lite senare...Tnx!
Wernborg:
Lite snabb pang på rödbetan. Något kort intro, trumupptakt eller så tycker jag behövs.
Mycket snyggt arr och fint spelat och mixat också.
Väldigt westcoast sådär AoR-aktigt. Är nog åttiotalssyntarna som bidrar till det soundet. (?)
Lite väl runt i uttalet som påpekats tidigare. Språket går lite förlorat.
Clemens:
oceanmusic : Tack för dina öron...tror att Mikes sångstil bidrar till lite "Amerikansk västkust"
freddy: Jo..tanken var nog från Mikes sida att sången skulle läggas om, men får inte tag på Mike för tillfället..vi får se..bastonerna var ett Taurusljud som slog igenom..EQ:at i nya mixen..TNX!
equality:Ja..kanske finns något från Cue..har en annan version som verkligen blev åt Peter Cetera hållet..men valde denna. Tack!
Emulator Nu är det både de-esser och EQ:at..sången är klippt då Mike hörde en annan version och sjöng därefter :rolleyes: Tack!
stajo Du har tydligen stenkoll :) Kul att du gillar! TNX!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida