Kontrollrummet

Mike & The Harmonics -Shine

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Shine
ARTIST/GRUPP: Mike & The Harmonics
GENRE: Easy listening
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: Clemens/H-Mike
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Djonas Gitarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3



Ny mix men gamla wav:s...
« Senast ändrad: 15.08.2009, 19:22:52 by Clemens »


oceanmusic

  • Gäst
Tjo!
Mixen låter helt ok i mina öron, låten likaså.  :) Däremot fick jag en liten fundering kring dubblering av Mikes solosång med en hög sopran, för att "spritta" till det. Glad låt med snygga harmonier och trevlig instrumentering, i mina öron lite amerikansk västkust.

Gött jobb!


Tillagt, lyssnar i lurar som ljudreferens.
« Senast ändrad: 20.10.2008, 16:09:09 by oceanmusic »


freddy

  • Gäst
Jag vet inte vad det är med sången, men jag hör knappt ett enda ord (överdrivet), men det är alldeles för otydligt nu tycker jag. Vet inte om det går att rädda i mixen, kanske mer diskant på sången eller något, men låter som egenpåhittad engelska stundtals.. sry. Sjunga om kanske, och betona mer?

Några låga bastoner i refrängen som jag tycker man med fördel kan oktavera upp, dom känns "för" låga nu, störande och sticker ut.

Gitarren skulle jag vilja höra mer av med, hade du inte skrivit att det var gitarr med så hade jag nästan missat den helt. Studsar lite här och där, men den verkar försvinna ibland. Lite stackare och kanske lite mer kompressor på den.



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter snyggt. Finns känsla i detta som påminner lite om nåt annat jag inte kommer på. Cue - I am Burnin? Spelar inte nån större roll. Detta är vackert. Easy-listening är en bra beskrivning, åt Peter Cetera-hållet. HM gör en bra insats möjligen något sen på en uppgång. Mixen är bra tycker jag. Låter väl klippt på ett par ställen. Fade-outen är helt ok medan den börjar för abrupt. Småsaker att fila på. Skön lyssning, bra jobbat!
« Senast ändrad: 20.10.2008, 23:41:06 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nåpgot har gått fel med de-essern, eller så har ni inte den på alls och något är knas med EQ: jättemycket s-ljud tar sig igenom. Det måste meckas till. skön låt i övrigt, men gitarren bör ökas mer så den hörs.

Några sångklipp låter lite väl klippta känns det som....typ innan reffarna?

Men klart skön låt.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
shades of the past med sång :)... tycker inte att den blev mer lik med mikes röst så det behöver vi ju inte vara oroliga för längre ;).

det första spontana intrycket var wow. Jag tänker inte analysera sönder denna utan sparar den rakt av bara. Riktigt varmt och skönt sound.

Bra jobbat!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Shine
ARTIST/GRUPP: Mike & The Harmonics
GENRE: Easy listening
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: Clemens/H-Mike
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Djonas Gitarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3



Klar eller?...Gärna synpunkter på mix..  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tack alla för kommentarer..ny mix nu, men  gamla processade  sångwav.s tyvärr, får dessvärre inte tag på Mike, men när han dyker upp så kanske det blir ny sång... Djonas gitarrer är avsedda för en annan version, så han vet inte vad han spelar till :) Kanske slänger upp den versionen oxo..ett helt gäng gitarrer och grymt lirat av Djonas.. Nu måste jag hämta barn..återkommer till var och en lite senare...Tnx!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lite snabb pang på rödbetan. Något kort intro, trumupptakt eller så tycker jag behövs.

Mycket snyggt arr och fint spelat och mixat också.

Väldigt westcoast sådär AoR-aktigt. Är nog åttiotalssyntarna som bidrar till det soundet. (?)

Lite väl runt i uttalet som påpekats tidigare. Språket går lite förlorat.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
oceanmusic : Tack för dina öron...tror att Mikes sångstil bidrar till lite "Amerikansk västkust"

freddy: Jo..tanken var nog från Mikes sida att sången skulle läggas om, men får inte tag på Mike för tillfället..vi får se..bastonerna var ett Taurusljud som slog igenom..EQ:at i nya mixen..TNX!

equality:Ja..kanske finns något från Cue..har en annan version som verkligen blev åt Peter Cetera hållet..men valde denna. Tack!

Emulator Nu är det både de-esser och EQ:at..sången är klippt då Mike hörde en annan version och sjöng därefter  :rolleyes: Tack!

stajo Du har tydligen stenkoll :) Kul att du gillar! TNX!



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Heja - Halleluja liksom - allt gott!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lite snabb pang på rödbetan. Något kort intro, trumupptakt eller så tycker jag behövs.

Mycket snyggt arr och fint spelat och mixat också.

Väldigt westcoast sådär AoR-aktigt. Är nog åttiotalssyntarna som bidrar till det soundet. (?)

Lite väl runt i uttalet som påpekats tidigare. Språket går lite förlorat.

Ja..skall nog vara något kort intro...åttiotalssyntarna kommer från Atmosphere...tnx!



Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Definitivt präglas Mike:s sång av som du säger Västkusten over there och han har ju en extra ordinär röst...tycker det är lite muddig sång i introt men sedan är han på banan hela vägen...annars hörs ju dina referenser och när jag hörde denna i en tidig version så var det mycket "follow you follow me" och är det i viss mån fortfarande...kalasproduktion som alltid, du har stenkoll på sounden...en lätthet i melodierna som inte många är förunnade att ha.... :wub:
Allt gott / karl
« Senast ändrad: 24.10.2008, 10:53:30 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Definitivt präglas Mike:s sång av som du säger Västkusten over there och han har ju en extra ordinär röst...tycker det är lite muddig sång i introt men sedan är han på banan hela vägen...annars hörs ju dina referenser och när jag hörde denna i en tidig version så var det mycket "follow you follow me" och är det i viss mån fortfarande...kalasproduktion som alltid, du har stenkoll på sounden...en lätthet i melodierna som inte många är förunnade att ha.... :wub:
Allt gott / karl

Introt skulle nog med fördel sjungas en oktav upp...får väl se om mike dyker upp :unsure: tack för lyssning...fortsätter med det " nya projektet" i kväll ;)


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Crasch test dummies, träffar Joe Cocker och snackar skit...

Faktist tycker jag det låter jättebra:=), skulle vilja höra mer torrare sång..
:=)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kanonlåt utan att vara märkvärdig, skitbra mixat (sade han avundsjukt) allt funkar utom just Mike på introt det blev lite stahahackigt och mähähärkligt där -men det är väl bara att sjunga om eller....? Tror inte riktigt på en oktav högre men den som lever får se - klarar Mike detta? Hur är dagsformen? Träningsläger i Österrike?
Ser fram emot ett nytt intro
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Crasch test dummies, träffar Joe Cocker och snackar skit...

Faktist tycker jag det låter jättebra:=), skulle vilja höra mer torrare sång..
:=)

Tack för lyssning..ja torrare sång kanske är bra, men har bara gamla wav:s från Mike...vi får se   :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kanonlåt utan att vara märkvärdig, skitbra mixat (sade han avundsjukt) allt funkar utom just Mike på introt det blev lite stahahackigt och mähähärkligt där -men det är väl bara att sjunga om eller....? Tror inte riktigt på en oktav högre men den som lever får se - klarar Mike detta? Hur är dagsformen? Träningsläger i Österrike?
Ser fram emot ett nytt intro
Eko

Tnx! ja nu sjunger ju Mike väldigt lågt i introt..vet inte hur det funkar en oktav upp..introt bör nog läggas om hur som helst...