Forum > Demolåtar
FLYTTAT - Eko Black Death - omdöpt
MaxB:
--- Citat från: freddy skrivet 31.10.2008, 14:10:36 ---Versen påminner mig rätt mycket om "While My Guitar Gently Weeps" med Beatles, speciellt andra, där sången sjunger nästan exakt samma rytmik och melodi.
--- Slut citat ---
Jag fick in exakt den i min slide då jag la kompgitarrer på skoj. Influenserna verkar finnas där!
Dividend:
Snabbcomment då. Inte läst nån kommentar sen jag skrev senast. Men det låter bättre nu.
Tycker din röst är effektiv för denna typ av musik. Coolt. Fan, kanske lite svårt att höra texten, men kanske beror på din accent. :) (Det här går amerikaner igång på, coola dialekter :D
Mahan, bra spelat vad jag förmår att höra :)
Kul att det utvecklar sig! :)
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.10.2008, 15:07:24 ---
--- Citat från: freddy skrivet 31.10.2008, 14:10:36 ---Versen påminner mig rätt mycket om "While My Guitar Gently Weeps" med Beatles, speciellt andra, där sången sjunger nästan exakt samma rytmik och melodi.
--- Slut citat ---
Jag fick in exakt den i min slide då jag la kompgitarrer på skoj. Influenserna verkar finnas där!
--- Slut citat ---
Minst sagt :D
Eddi:
Vore kul att veta vilken version Div svarade på - den med MaxB´s gitarr eller den i första posten?
While my guitar gently weeps - var defenitivt inget jag hade i tankarna men jag håller med om liknelsen efter det att MaxB lagt gitarren - läskigt likt faktiskt.
Jag undrar om inte gitarren är lite ojämn i mitten där du dundrar på MaxB men det kan jag ju skjuta lite på. Börjar vänja mig vid gitarrljudet nu den lyfter låten absolut. Jag ska trixa lite till så får vi se.
Eko
Bengan_gbg:
Det tar sig Eko! Jag har fortfarande svårt för mixningen av sången, men den fick jag inte klaga på - så det blir godkänt ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida