Forum > Demolåtar

Brother!

<< < (4/4)

Rattlesnake:
Varför skall alla låtar följa en mall vad gäller panorering? Jag tycker den här låter otroligt bra och panoreringarna är retro-sköna. Skönt slut med den lååångsamma nedtoningen och munspelet som håller ut på en ton. Sången är kanon!

Jag har bara en hang-up (vid hörlurslyssning). När gitarren spelar en viss ton (vid 00:05 och 00:12 tex) så blir det någon märklig effekt att just den tonen blir panorerad i mitten. Låter lite konstigt, som att det är en annan gitarr som dubbar bara där.

lonewind:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.04.2007, 01:52:40 ---Varför skall alla låtar följa en mall vad gäller panorering? Jag tycker den här låter otroligt bra och panoreringarna är retro-sköna. Skönt slut med den lååångsamma nedtoningen och munspelet som håller ut på en ton. Sången är kanon!

Jag har bara en hang-up (vid hörlurslyssning). När gitarren spelar en viss ton (vid 00:05 och 00:12 tex) så blir det någon märklig effekt att just den tonen blir panorerad i mitten. Låter lite konstigt, som att det är en annan gitarr som dubbar bara där.

--- Slut citat ---

Hej!

Det var kul att få OK även för ljudbilden. Tack för det!

Skumt det där med gitarrtonen du upplever. Har själv inte märkt det. Och tror inte jag vill det heller för då kommer jag haka upp mig på den och vi har redan tagit om den här gitarren allt för många gånger ;)

Jag tror jag låtsas om som att jag aldrig hört talas om några konstiga pangitarrljud. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion