Forum > Demolåtar

-

<< < (6/7) > >>

Linkowich:

--- Citat från: equality skrivet 19.04.2007, 00:32:42 ---Verkar som du hitat en ny genre med glitcharna som ibland är väl starka men överaskningseffekten och kontrasten till de snygga melodiösa grejorna är det inget fel på. Intressant och kul!

--- Slut citat ---

Hej Equality! Tackar för örat!  :)

Njä, jag vill nog inte ta åt mig nån ära för glitchandet, det finns många artister som leker med sånt. Men kul är det!  :P

Men man blir lätt skadad märkte jag... Häromdan var det en defekt plugg i ett helt annat projekt som åt alldeles för mycket CPU och fick hela systemet att gå på knäna. Det glitchade rejält! Men jag reflekterade inte ens att det var nåt fel, utan tänkte -Aha, hade jag gjort sådär där?   :lol: :lol:

Linkowich:

--- Citat från: Dividend skrivet 21.04.2007, 17:42:44 ---ORiginell ljudbild. :) Den här laddar jag i mp3-spelaren... SJutton, vad det låter bra, utan att jag kan sätta fingret på det.

Innovativt och bra balans mellan harmoniska tongångar, och mer fartfylld musik och öh "rap"....

mvh
PEr

--- Slut citat ---

Hej Dividend! Jättekul att du gillar! Det värmer verkligen!  :P

"Rapandet" blir nog en kortlivad karriär för min del  :lol: Men lite kul att göra!

lonewind:
Det här låter ju inte alls illa för en ovan rappare. Snyggt överlag. Men jag tycker att panoreringarna är lite jobbiga, men det är nog en smaksak. Jag tycker att det är en kanonrefräng som man blir på bra humör av. Snyggt jobbat!

Fidden:
Finns väl bara en sak att säga:
Snuskigt bra!

Lyssnade på remixen du la upp på det andra forumet också, och tänkte att "Shit, detta är ännu bättre". Sen lyssnade jag på ditt orginal igen och ångrade mig. Du vinner. Älskar't.

Linkowich:

--- Citat från: lonewind skrivet 24.04.2007, 01:26:56 ---Det här låter ju inte alls illa för en ovan rappare. Snyggt överlag. Men jag tycker att panoreringarna är lite jobbiga, men det är nog en smaksak. Jag tycker att det är en kanonrefräng som man blir på bra humör av. Snyggt jobbat!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och omdömen, lonewind.

Jorå, rappen kan nog funka i sammanhanget! Dock tror jag min rapparkarriär inte blir längre än såhär  :lol: (Fast man ska ju aldrig säga aldrig  :lol:)

Antar att du med panoreringarna menar rytmelementen som far runt i ljudbilden. De tycks dela lyssnarna i två läger - de som tycker det är coolt och de som tycker det är jobbigt. Funderar som sagt på att softa till dom lite om det blir en ny mix.

Jättekul att du gillar refrängen!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion