Kontrollrummet

tsmalmbe - O Tannenbaum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Denna blev över från förra året, så nu är den ett potentiellt bidrag för 2008 kanske?

Lite info kanske också Mixad genom min RE-501. Orgeln är från en Korg 03. Visslingen är kanske lite 2007, men hej, så är ju låten också.

Språken är: svenska, finska, tyska. Temat var att arrangemanget skulle beskriva det folkliga lynnet. Kanske det lyckades?
« Senast ändrad: 10.10.2008, 20:40:48 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

finsktyska  :ph34r:

jag vill här citera min fru. "Om ni skall göra en julskiva som vi skall spela i butiken så går ju sånt här bort"  B)

SÅ, klart den skall med :D

Snabbrecension:

Snyggt i början, du sjunger ju bra här! Det blir lite enformigt tror jag. kanske är det mest så att man sitter och väntar på den numer obligatoriska monsterkören på dina julgrejor?

Sen kommer finska varianten. Jag tycker virvlen låter platt och trist när det börjar. den klarar sig bättre i musike sen, men mer sisu på den. Nån gitarr låter lite vilsen ute på högerkanten under finska delen.

Bra punkarattityd i sången underfinlandsdelen. Mer känsla än bra, om du fattar.

tyska delen är fantamig underbar :D vore fint med mer bastubebetonat komp där också.


Så en låt är klar då ? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jawohl!
Ich finde das musik sehr gut!
So gut das ich kann es um julabend spielen in meinem spieler!
Obbnäs grysst mit einem snelle herbst, schon will das schöne winter beginn!

Blev väl klart med en gång, inte så långt till jul mera!
Hör definitivt till min julmusik detta! Även 2008!

h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kul version och även roligt med variationer som du lägger snyggt men det känns ändå som lite kuriosa. Hur menar jag nu? Jo, jag tyckte det var kul att höra den och det är bra inspelat o allt det men det är inte en låt som skulle snurra under längre tid under juletiden. Man tröttnar rätt snabbt på sånt här tycker jag. Men det är inget fel på den och det är kanske bara jag som är morgonsur.

Edit:
" Hur man ger ris och ros på samma gång. "

 :lol:


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det här är välinspelat, håller naturligtvis hög klass. Sedan vet jag inte vad jag skall säga.

 :huh:


Några enskilda saker kan jag peka på.
Trummorna låter stelt programmerade som en trummaskin från 90-talet. Sången har flera sura toner. Kören på slutet distar på några ställen.


Men det är inte problemet. Problemet är att man tror detta är ett skämt, åtminstone om man kommer från Sverige. "Är det gjort av något humorprogram i syfte att driva med finlandssvenskar?"

Jag förstår heller inte riktigt syftet att göra en cover på den här likstela låten.
DON'T PANIC


Utloggad tsmalmbe

Det är väl så som det så ofta är: man har roligt själv, men lyckas inte medla det vidare till åhörarna. Eller kanske det inte heller är problemet, utan det att det antingen helt enkelt inte är roligt, och i de fall det upplevs som roligt är det inte något för en julskiva.

All er kritik är naturligtvis helt rätt, och kanske diskussion kring hurudan profil årets skiva skall ha är på sin plats?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.