Forum > Demolåtar

Hellpig - Teenage Beauty Queen

<< < (3/4) > >>

Dividend:

--- Citat från: Hellpig skrivet 06.04.2007, 13:49:29 ---Ynot & Dividend:
Ja, gitarrerna är kanske för dominanta? Det är så svårt att avgöra. Inte minst eftersom basen skall bytas ut mot ngt bättre också. Men jag har sagt det förut o säger det igen nu: jag blir bara mer och mer imponerad av de som "verkligen kan mixa" efter att ha hållt på med det här ett tag. Visst blir man lite bättre, sakta men säkert men när man fått till en mix som låter kanon och sedan byter lyssning och det låter skit... då inser man hur lite man kan.

Vad är blastbeats förresten? Är det något jag borde lägga in?  :blink:

--- Slut citat ---

Man vet fan noll...  ;)

Ähh, hmm, blastbeats är sånt de kör med i deathmetal och liknande, även metallica på ...and justice for all. typ 32delar på baskaggen och i bland på , vad heter det, snares på engelska och så;)
Det skulle nog inte passa ;)
Det låter helt ok som det är!

valdez:
Sketabra!...
Trumljudet kan du sätta bättre!...spelsättet på trummorna är kanon!..bara att fixa till soundet på dem!
Gitarrerna låter grymma..fasiken va bra!

Wernborg:
Åhh vilket härligt sound. Blir mer och mer sugen på en sån där voxgrunka ju....

Det halvrena introsoundet är speciellt vackert. Splirrans nya strängar? eller är laben så in i helvete bra?

Fredrik Karlsson:
Kanon snyggt!

Speciellt gurorna vilket gör mig ont eftersom jag SÅLDE min Vox Tonelab för en tid sedan  :(
Tycker att det även är bra basljud även om du inte var nöjd med den (ligger för lågt i volym bara).
Trummorna är för stela både ljudmässigt och spelmässigt.

Skall bli kul att höra med sång!

Hellpig:
Dividend:
Aha, då är jag nog med igen. :)

valdez:
Tack så mycket! Skall pula lite till med trumsoundet... är bara lite osäker på hur det skall låta för att passa till låten.

Wernborg:
Jo tack, den låter fint på ett sätt som Poden inte gör även om Poden har sina fördelar. Strängarna som sitter på gitarren är sådana där Elixir, tror jag att de heter i alla fall. Svindyra men skall hålla tonen bättre/längre säger de och jag bytte förra sommaren så det kan stämma. Sedan kan det vara så att något av de rena ljuden där i början använder en effekt i Voxen som skall simulera en ackustisk gitarr lite lätt, det ger lite extra stringljud.

Fredrik K.:
Tråkigt att höra! Basen - ljudet är kanske inte så trist men jag tyckte att mitt spel är det. :P Skall försöka live:a till trummorna och som sagt ordna till ett annat sound. Tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion