Forum > Demolåtar

Hellpig - Teenage Beauty Queen

<< < (4/4)

SvartSaft:
Mmm.... vilket mysigt gitarrljud! Underbart!

Vad har du för gitarr och gitarrmickar förresten? *nyfiken*

Trummorna låter bra dom med, men lite väl "mono" som nån sa innan. Panorera ut dom olika trummorna lite mer i AD'n. Sen tror jag hi-hat-programmeringen skulle mysa lite mer om den inte var så hårt nertrampad! :-)
Prova flytta slagen till en lite mindre stängd hi-hat.

Trevlig låt också! Det där kan nog bli kalas det!

Hellpig:
SvartSaft:
Syftar ditt användarnamn på kurrant? ;)

Gitarren skymtas på min avatar - en Gibson Les Paul från runtomkring 1976. Kroppen är Standard, halsen deLuxe men tyvärr känner jag inte till historien bakom detta. Inhandlades för under 5000 kr under 80-talets mitt, då japanska slimmade guror stod högre i kurs amerikanska fossiler. Men för mig har LP alltid varit den ultimata gitarren, så nu har den varit i min ägo i över 20 år! Mickarna är jag osäker på, de satt på när jag köpte den, allt jag kan säga är att de är svarta och att det är duktigt fett ljud i dem.

Jobbar med trummorna, satt igårkväll tills öronen helt plötsligt inte längre hörde skillnad mellan olika ljud.  :wacko: Hoppas att det nya soundet kommer att väcka beundran för min roll trum-mäster! ;) Nåja, vi får se. Tack för lyssning och kommentar!

SvartSaft:
SvartSaft = Jägermeister! Metal-dricka nummer 1!  :P

Gitarrljudet är verkligen kalas! Blev lite småkär i det faktiskt! Cooolt!
Så det är Tonelab som är "da shit" alltså? Hmm...

Hellpig:

--- Citat från: SvartSaft skrivet 08.04.2007, 12:44:19 ---SvartSaft = Jägermeister! Metal-dricka nummer 1!  :P

Gitarrljudet är verkligen kalas! Blev lite småkär i det faktiskt! Cooolt!
Så det är Tonelab som är "da shit" alltså? Hmm...

--- Slut citat ---

Aha, Jägermeister ja... :)

Tonelaben är en cool pryl, helt klart. Största fördelen med den är att de verkligen fått den att låta mer som en rörförstärkare än vad Poden kan. Hur mycket det beror på röret vs bättre programmering kan man ju fråga sig men det låter mer rör och det är det som räknas. Och i mina öron är ljudet mindre digitalt än i Poden också. Utan att dissa Poden, som är bra på sitt sätt.

Passar på att bumpa för en ny version för den som ids lyssna igen. Mestadels ändrat trummorna, nytt sound samt mer variation och bättre stereobreddning på dem. Gitarrerna mer utpannade också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion