Kontrollrummet

UPPDATERAD 3 minuter i pianobaren absolut 100% inte country live video

gäst · 12 · 2059

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Jag skrev den här lite efter förra gången dom mecka till det så vi höll på att gå i bankrut allihopa. Min brorsa blev skuldfri först för ett par år sedan, fan husräntorna var uppe på runt hundra procent eller nåt nån vecka eller så om jag inte minns fel.
Nu är det som sagt inte country och 100% inget av dessa så illa omtyckta video effekter. Kan dock inte lova att jag helt har slutat, fan man gillar det där nästan lika mycket som reverb. BS på bas, piano och webcam. Allt är live dvs. bas och pianon i efterhand då men i ett svep inget klipp och klister, jag tränar för live video festivalen om den blir av vill säga :D.
Ljudet blir ju lite som det blir iom att jag bara kör med en mick så det är ett jäkla vridande för att få till det någorlunda.

Fan vad tråkigt det är att det inte blir stereo på youtube så jag lägger på en nedladdningslänk för den som vill ha bättre ljud, det är värt besväret att ladda ner den.
OBS! Det verkar inte gå att få nåt ljud om man lirar den direkt på sidan så vill man höra så får man ladda hem
Hi Ho Motell
http://www.4shared.com/file/66133156/ffda8314/Hi_Ho_Motell.html?dirPwdVerified=24be19a
http://uk.youtube.com/watch?v=gjMS9pNxamA
« Senast ändrad: 08.10.2008, 16:03:21 by Aettan »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjuvlyssnat/-tittat lite. Här visar du stor bredd med lite jazzigare tongångar. Och jag som trodde att du hatade jazz? Skitbra! Impad! Bra också med dagsaktuella protestlåtar, för lite av den varan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sensitive and nice!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Aettan

  • Gäst
Man tackar och bockar, som sagt det här är övning inför den förhoppningsvis kommande videofestivalen. Ja fan man har ju liiiiiite svårt för jazz men man får bita i det sura äpplet ibland :D allt för konsten  :D . Have it really good boys and gals


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjohopp!

Finstämt och trevligt, dessutom riktigt kul med video..blir fanken en helt annan grej :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou från Obbnäs!

Snygg videosnutt, snygg låt, snyggt spelat!
Enda som ställer mig frågor är............
vem är det som lirar och sjunger... är det BS eller är det Aettan, eller är det samma person?
Hursomhelst, snyggt lir  o sång! GILLAS!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Aettan

  • Gäst
Tja folks man tackar jo det är aettan som sjunger och lirar och BS som lirar bas + piano och filmar men inte på samma gång :D.

Håller på att försöka få koll på hur man meckar till stereoljud på tuben, trodde först att man bara fick det om man var betalande medlem men så är det inte faktiskt. Man ska konvertera till FLV och hålla sig under tubens "upplösning" så sker ingen konvertering och kan man med lite inställnings meck få en balans av skaplig bild och tydligen till och med stereo på ljudet.

Jag rapporterar givetvis tillbaka här hur det går, som vanligt så är mac mobbat och det verkar finnas ganska tunt med gratis flv konverters till mac så hoppas jag på att imovie klarar skivan.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Helskön låt du! Videomusik borde vi ha mer av härpå forumet, men jag känner frustrationen med dig med det där stereoproblemet! All denna teknik, man blir tokig ibland!
Plinkar på en låt...


Aettan

  • Gäst
Tack Plinka, ja det är ett mörker och på toppen av det så verkar det som att Youtube har satt stopp för "kvalitéts ljud" så FLV knepet det var tydligen gammalt och utdaterat. Aldrig får man ha nåt skoj, jag har förgäves letat efter om det går att betala sig till bättre kvalité på bild och ljud på tuben men jag hittar fan inget sån info heller.

Det skulle inte göra så stor skillnad på dom här filmerna iom att sång och gura är inspelat med en och samma mick i en enda livetagning men det blir ändå ganska stor kvalité ökning bara det blir stereo. Slutsatsen blir ju oxå att det är ju ingen större idé att mecka ljud för mycket på sånt som ska hamna där och det måste ju vara kasst för en professionell artist som vill marknadsföra sig via tuben och en riktig svinkass marknadsföringsstrategi eller total brist på det från tuben sida.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ja, det låter dystert. Men bra att veta om man skulle rega sig där! Det tråkiga med sånt krångel är ju oxå att det tar sån satans tid(dyrbar tid). Man försöker o försöker, men icke...! Men ljudkvaiten var för övrigt bra, och bilden gör ju ett annat typ av helhetsintryck!
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Släng upp Lofi på tuben och skaffa en egen server? kostar ju i princip inget alls...
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Aettan

  • Gäst
Ja Plinka det är bra att veta iofs så kan det kan ju oxå vara så att jag fattat fel och att det går att få till stereo där man är lite ny på det här  :D.
Emulator jo jag har tänkt på det men då försvinner ju liksom idén med det hela på nåt sätt om man måste få folk att fara runt till flera olika ställen, vilket jag tror att folk varken har lust eller tid till nu för tiden.