Kontrollrummet

Myrli - En Musiklärare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myrli

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
    • Myrli's sida
 ;)
Hej, jag tänkte presentera mig själv lite här på forumet.

Vem är Anders Myrli?
Jo, jag är en man på 30 år som just nu arbetar som musiklärare i Hedemora (som är en stad i södra dalarna)
Jag har varit aktiv i andra forum tidigare men har nu övergått till att vara aktiv här på kontrollrummet.
Varför? jag vet inte, det verkar som om stämningen här är lite mera avslappnad än på andra forum.
Det känns äkta på nåt sätt, och man känner sig välkommen.

Vad gör jag och vad är mitt mål?

Jag skriver och spelar in mina egna låtar, och de handlar främst om mig och mitt liv.
Ni kommer att märka att jag är en väldigt öppen person i den bemärkelsen
att jag inte har svårt att berätta om mina upplevelser i livet. Ta min låt Leksaksbil som jag lade ut på
forumet som exempel.
Jag har fått mycket bra respons på den, men vissa har svårt för att lyssna på så starka ord
och känslor.
En av mina uppgifter i livet är att berätta sanningen så som jag ser den, och i bland är sanningen riktigt
grym och kall. Men oftast gör sanningen att man mjuknar och lär sig om sig själv och andra.

Att älska alla människor är mitt mål, men detta har jag inte lyckats uppnå ännu
och jag är osäker på om jag kommer att uppnå det i detta livet. Men jag gör mitt bästa att se gott i alla
människor och älska dessa som de är.

Mina sånger
Många av mina sånger handlar om den kristna Guden. Och det är för att jag har valt att tro på Honom.
Detta genomsyrar allt jag gör, särskilt min musik. Jag släppte en lovsångs skiva 2005, och ni kommer säkert få höra
lite grann från denna skiva.

Kort om min bakgrund
Jag växte upp med en far som var bankrånare och missbrukare.
Jag var mobbad i skolan, hamnade i missbruk själv, men är i dagsläget nykter, har varit det sedan 2001
Jag började spela musik när jag var 7 år/kommunala musikskolan piano.
När jag var ca 14 år fick jag min första gitarr, lärde mig bluesskalan och sedan dess
har jag spelat blues, jazz, boogie och rock'n roll.

Vi ses på forumets alla olika trådar..  :P

//Anders
(motsatsen till kärlek är inte hat)


 


 


Motsatsen till Kärlek är inte hat


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Välkommen hit!

Vilen bra presentation. Verkligeblev berörd av leksaksbilen. Mäktigt.

Motsats till kärlek är inte hat. Mycket väl formulerat.  Lite samma tyngt i det som "No child is born evil".

Grattis ändå till att det har ordnat sig för dig, och att du hittat "hem" i din tro. kan tänka mig att det måste kännas bra att ha en sån trygghet.

som sagt, vi ses i trådarna!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
yes, välkommen hit!

Lycka till med framtida musikaliska resor :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättekul att du har hittat hit Anders! Har ju haft förmånen att följa din musik en del på "gamla stället" och nu fått höra några nyare alster. Blir lika impad varje gång. Du gjorde helt rätt som valde KR. Välkommen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
welcome...vi känner ju varann från studioforum där det var länge sen jag var aktiv...kul att du hamnar här med dina låtar..... Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul. Välkommen...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

een vlkomsthälsning.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.