Kontrollrummet

Myrli - En Musiklärare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myrli

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
    • Myrli's sida
 ;)
Hej, jag tänkte presentera mig själv lite här på forumet.

Vem är Anders Myrli?
Jo, jag är en man på 30 år som just nu arbetar som musiklärare i Hedemora (som är en stad i södra dalarna)
Jag har varit aktiv i andra forum tidigare men har nu övergått till att vara aktiv här på kontrollrummet.
Varför? jag vet inte, det verkar som om stämningen här är lite mera avslappnad än på andra forum.
Det känns äkta på nåt sätt, och man känner sig välkommen.

Vad gör jag och vad är mitt mål?

Jag skriver och spelar in mina egna låtar, och de handlar främst om mig och mitt liv.
Ni kommer att märka att jag är en väldigt öppen person i den bemärkelsen
att jag inte har svårt att berätta om mina upplevelser i livet. Ta min låt Leksaksbil som jag lade ut på
forumet som exempel.
Jag har fått mycket bra respons på den, men vissa har svårt för att lyssna på så starka ord
och känslor.
En av mina uppgifter i livet är att berätta sanningen så som jag ser den, och i bland är sanningen riktigt
grym och kall. Men oftast gör sanningen att man mjuknar och lär sig om sig själv och andra.

Att älska alla människor är mitt mål, men detta har jag inte lyckats uppnå ännu
och jag är osäker på om jag kommer att uppnå det i detta livet. Men jag gör mitt bästa att se gott i alla
människor och älska dessa som de är.

Mina sånger
Många av mina sånger handlar om den kristna Guden. Och det är för att jag har valt att tro på Honom.
Detta genomsyrar allt jag gör, särskilt min musik. Jag släppte en lovsångs skiva 2005, och ni kommer säkert få höra
lite grann från denna skiva.

Kort om min bakgrund
Jag växte upp med en far som var bankrånare och missbrukare.
Jag var mobbad i skolan, hamnade i missbruk själv, men är i dagsläget nykter, har varit det sedan 2001
Jag började spela musik när jag var 7 år/kommunala musikskolan piano.