Kontrollrummet

Fler Audiospår i PC versionen

gäst · 1 · 3355

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Satt och läste en bok "Wizoo Guide Logic Audio Windows" av Dave Bellingham som jag fick med när jag köpte 4.8 gold versionen och till min förvåning så läser jag där att det är möjligt att köra upp till 32 audiospår i 4.8:an! 64 med flera ljudkort installerade, boken är ju gammal så det kanske går med 64 med ett modernt kort ska kolla det (om det är praktiskt möjligt för mig kan ju bli lite rörigt i och med att jag aldrig har så stora arr) så fort jag hinner.
 
I platinum så pratar vi 64 eller 128 och även här då förmodligen beroende på antal ljudkort i maskinen.

Det här tyckte jag var konstigt så jag kollade i manualen men jag kan fan inte hitta nåt om det i den, men när det gäller midi så finns det hur mycket info som helst hmm. Nåväl det verkar vara krut i den gamla gumman lik förbannat.

Under Audio/audiohardware & dirvers på den driver flik som du använder (förmodligen driver 2 med Asio) så väljer du antal audio tracks som du vill ha i ditt projekt. Stäng sen Logic och starta om programmet igen.

Har du valt tex. 34 spår på driverfliken så får du nu upp 34 spår i mixern, hoppa ut på Arrange och ställ dig på sista audiospåret som i default sången brukar blir audio 8.

Håll Ctrl och shift samtidigt och tryck retur upprepade ggr. så får du nya audiospår i nummerordning (upp till det antal audiospår som du har i mixern/angett på driver fliken). Klart, fan hade förmodligen aldrig fixat det här med bara manualen till hjälp.
Göran
« Senast ändrad: 04.04.2007, 16:38:05 by Burnin Sven »