Inte läst någon kommentar. Istället postar jag en sjukt lång comment själv, med tveksamt underbyggda teorier om att detta funkar!
Dragit mig lite för att kommentera. Inte för att den var krävande att ta till sig, egentligen. Men det tog mig ca 3 lyssningar på varje verre (tror jag) för att tycka om den, altlså 3+3.
Lite tankar/associationer:
Alltså det är jäkligt bra! Lite black sabbath, eller i sabbat-territorium ialla fall, vad gäller de protometal-liknande riffen (jävla ord, men musiken var ju inte densamma efter BS så värt att nämnas) Och jag gillar black sabbath, här finns en del annat som känns igen, men inte så värdefullt att nämna för jag brukar inte analysera låtar så värst. (Btw hur tonalt är detta? Jätte? Känns som om vissa prylar inte vore det under låtens gång. Nog mitt misstag, bara lyssnat ca 6 ggr, hälften i bakgrunden.
För att ändå falsk-analysera, så hör jag lite medeltida påhitt också och nåt som påminner om nån dream theaterlåt, är inte säker alls, bara som om det kunde VARA så. Alltså ang. medeltiden undras om det finns nån strömning (t ex någon innan-barocken-musiker), du efterliknar, eller det kanske bara är titeln som gör att jag tror det.

DEt är en bra blandning! Lärde mig ett nytt ord häromdan; Eclecticism (eng.), som betyder att man sammanför influenser till något nyskapande. (Det är inte det enda sättet att hitta på nåt nytt, men i vilket fall är du nog sjutton mästare på det! Småjazz, med metal/punk och andra prylar... Känns ändå eget. Låt oss kalla det "Wernborg".)
HElt ok sjunget också (om det är du?)...
Öht schysst gura, du känns igen. Karakteristisk!
Jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om hur bra låten är, men nä...
Väldigt imponerad av denna! Har inte haft tid att tänka igenom teorierna ovan, naturligtvis

I vilket fall är det inte så intressant att höra om du låter influerad av en munk från 1500-talet som jag tror

Bara tankar.
This is tha shit!
/Per
edit: ser nu att jag faktiskt kommenterat mitt "första intryck" tidigare i tråden. DEt hade jag glömt. Då fick du två inlägg istället