Kontrollrummet

Modifiera templates

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Jag har skapat lite mysiga templates med bus-inställningar som passar mitt ljudkorts in- och utgångar. För att få det mer lättöverskådligt när jag skapar nya projekt, raderade jag alla medföljande templates. Men den som kallas "empty" finns det ingen fil för. Jag har försökt skriva över den genom att skapa nya templates med samma namn, men då blir det i stället två med namnet "empty". Empty:n envisas med att använda fel bus-preset (bara en stereo-in), vilket är det största problemet.

Just denna template lägger sig dessutom överst i listan vilket innebär att jag inte bara kan trycka "ok" för att ladda in den template jag oftast vill ha.

Någon som vet hur denna "empty" bäst likvideras (Eller modifieras, för den delen)?


Utloggad Ronnie Ripper

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
  • Sleten men enveten
    • Visa profil
Tjena Brynolf!

Jag har tyvärr inget svar mer än att jag skulle tro att det ligger i programmet snarare än som en fil - en tom sådan är "empty" helt enkelt...

Nu vet jag inte om du kanske kunde svara mig på en irriterande fråga istället: om man gjort templates på väg mot en färdig studio template, hur får man bort alla inaktuella varianter? Jag har en hel radda med olika halvdana sättningar som nu bara ger mig myror i skallen :)

Tack på förhand!
"I wanna drive through a crowd with a tank, I wanna blow up a federal bank, I wanna hijack a passenger plane - just because I have a fucking bad day"