Kontrollrummet

Vem har sett The kristet utseende Live?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myrli

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
    • Myrli's sida
Har du också sett The kristet utseende live?

Det har jag  :ph34r:, för jag gick på en konsert igår med The kristet utseende i Borlänge. Dö kött var förband.

En helt okej konsert måste jag säga, men men men.
Ljudet. Det var så sjukt dåligt. De spelade bra och sjöng bra, men det kunde man bara höra ibland, eftersom trummorna överröstade allt.
Dessutom var volymen extremt hög  :o. Jag hade proppar på mig, men det skar ändå i de höga frekvenserna.
Jaja,, man ska väl inte klaga, det var i allafall grymt ös.

//Anders

Motsatsen till Kärlek är inte hat


freddy

  • Gäst
Det känns som det är ett återkommande problem tyvärr. Det är t.ex väldigt konstigt att ett förband till ett större band som lirar i hovet eller globen får skitljud. Okej, ljudteknikern orkar väl inte lägga ner tiden på förbandet kanske, men ibland är det katastrof minst sagt. Sen glider huvudbandet på och det låter supermumma. Inte rättvist.

The kristet lyssnade jag lite på i högstadiet vill jag minnas, pang på pungen i portugal eller vad den hette. Nu var det nog ganska många år sedan jag lyssnade, kul att dom kör än.




Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Proppar på konsert är standard. Hör inte ett skit annars, varken under spelningen eller efteråt. Måste till och med ha sådana där engångsrackare som blockar sådär ojämnt över frekvenserna, för musikerpluggarna dämpar inte tillräckligt för mina öron.

Live låter för övrigt uruselt i stora arenor, ljudet kommer ju överalltifrån. Scenljudet blandas med direktljudet från högtalarna som är utplacerade lite överallt, plus andra och tredjehandsljud som reflekteras från väggar och tak. går bara på småspelningar på lokala popklubbar numera, där det är för smått för att bli någon jobbig ljudspridning... plus att ljudnivån är lite lägre.. och att det är närmare till baren. och toaletten. och billigare. och bättre band.

The kristet utseende har jag dock aldrig hört... bara suburban kids with biblical names.
blargh


freddy

  • Gäst
Proppar på konsert är standard. Hör inte ett skit annars, varken under spelningen eller efteråt. Måste till och med ha sådana där engångsrackare som blockar sådär ojämnt över frekvenserna, för musikerpluggarna dämpar inte tillräckligt för mina öron.

Live låter för övrigt uruselt i stora arenor, ljudet kommer ju överalltifrån. Scenljudet blandas med direktljudet från högtalarna som är utplacerade lite överallt, plus andra och tredjehandsljud som reflekteras från väggar och tak. går bara på småspelningar på lokala popklubbar numera, där det är för smått för att bli någon jobbig ljudspridning... plus att ljudnivån är lite lägre.. och att det är närmare till baren. och toaletten. och billigare. och bättre band.

The kristet utseende har jag dock aldrig hört... bara suburban kids with biblical names.

Visst är det som du säger med akustiken, men om ett band låter apa relativt huvudakten i samma arena så är det något annat. Det finns dom som lyckas få till riktigt bra ljud på stora arenor, mellanstora kanske är mer rätt benämning, alltså t.ex Hovet.