Kontrollrummet

Ocean Music - Sylt

gäst · 30 · 3891

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Ytterligare ett helt elektroniskt bidrag till ljudvärlden. Inspirationen är densamma musikaliskt, Tangerine Dream!  :P Möjligtvis lämplig till en Kafkansk Sci-Fi...  ;) Denna gång lätt kryddat med lite Arvo Pärt.

LÅTNAMN: Sylt
GENRE: Elektronica
LÅTLÄNGD: 5.51
KOMPOSITÖR: Ocean Music
PRODUCENT: OM
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   
« Senast ändrad: 06.10.2008, 16:07:33 by oceanmusic »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Oceanen!

Ja men det är ju snyggt i syltburken!
Undras vad sylten e gjord på.... god sylt.
Men körerna har jag lite svårt att få att rymmas i syltburken, eller är det fråga om bärplockarna som bedömer smaken på färdig vara? ;)

MEn återigen har du lyckats få ihop en ljudbild som får fantasin att springa iväg, snyggt!
Pianot gillar jag mest, snygga tongångar. Kunde dock liras aaaaaaaningen tajtare.
Bra jobbat igen OM! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


oceanmusic

  • Gäst
Hjortron!  ;)

Tack för recension och lyssning Johan!  :)

Osynket beror i sådana fall på andra ljud än pianot då det är "äckligt" åttondelat hela vägen, med några möjliga sextondelsdrillar...  B)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D det är omöjligt att ana vad som kommer runt hörnet och du har en förmåga att överraska Ocean. I början kändes det som om du med flit staplade disharmonier för att övergå till något mer hållfast som sedan återigen grumlades och överraskade. Jag gillar dina ljudkulisser dom är avslappnande samtidigt som de är helt oförutsägbara - bra jobbat.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Fint. Lite ödesmättat och ruggigt stundtals men det bildar en fin kontrast till det mer melankoliska.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Usch vilket otajt piano, förtar hela känslan tycker jag. Sen känns hela låten som lite mellanljud i väntan på att det ska komma något mer genomtänkt, men det gör det aldrig. Får även känslan av att du bara stegar igenom ljudpatcharna på synten och provar lite ljud liksom, sen får vi höra det :D

Jag vet inte hur många såna här kompositioner du kan komma undan med. Men jag tycker det låter alldeles för oklart och det saknas idéer liksom.

Visst är det stundtals stämningsfullt och så, men det måste finnas någon kontrast till detta.

Detta är enbart min åsikt, kanske är det så att jag inte förstår mig på detta bara. Inte min grej.




oceanmusic

  • Gäst
:D det är omöjligt att ana vad som kommer runt hörnet och du har en förmåga att överraska Ocean. I början kändes det som om du med flit staplade disharmonier för att övergå till något mer hållfast som sedan återigen grumlades och överraskade. Jag gillar dina ljudkulisser dom är avslappnande samtidigt som de är helt oförutsägbara - bra jobbat.
Eko


Tack Eko för lyssning och åsikt!  :)
Det mesta är nog mer stämningsbaserat än gjort med flit.  ;) Oförutsägbarhet kan vara bra eller också inte, mycket tycke och smak där.

Fint. Lite ödesmättat och ruggigt stundtals men det bildar en fin kontrast till det mer melankoliska.

Tack equality för lyssning och åsikt!  :)
Ödesmättat? Det är det nog med tanke på att förlagan spelades in i Kyrkor i Frankrike och England och där kan det vara nog så ödsligt...

 
Usch vilket otajt piano, förtar hela känslan tycker jag. Sen känns hela låten som lite mellanljud i väntan på att det ska komma något mer genomtänkt, men det gör det aldrig. Får även känslan av att du bara stegar igenom ljudpatcharna på synten och provar lite ljud liksom, sen får vi höra det :D

Jag vet inte hur många såna här kompositioner du kan komma undan med. Men jag tycker det låter alldeles för oklart och det saknas idéer liksom.

Visst är det stundtals stämningsfullt och så, men det måste finnas någon kontrast till detta.

Detta är enbart min åsikt, kanske är det så att jag inte förstår mig på detta bara. Inte min grej.


Freddy! Av 25 takter var 5 otajta, så jag kan inte hålla med dig om att det är ett uschligt otah piano.  ;)
Detta är en speciell genre som jag nog tror att du inte har lyssnat på särskilt mycket.

Att ska jag skulle stega igenom patcharna för att testa ljud, tar jag nästan som en förlämpning!  :angry:

Jag kommer nog ta en lång paus från forumet efter detta då låtar som inte följer en standardmall med intro, vers, refräng och framförallt sång inte känns särskilt välkomna här. Då det är mitt huvudsyssla ber jag att få tacka för mig för ett tag framöver.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Antar att man klickar på ''sylt''?
länken funkar inte här i kista i så fall??
någon ide om varför?
Synd,jag gillar sylt,speciellt Hjortron och fikon.... :wub:
joodå,det finns både marmelad och sylt av fikon,åtminståne här i Kista/mellanöstern..... :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kunde inte ladda ner Sylt.

Håller med, för mycket lallvisor här ;)
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
Allt är borttaget. Finns ingen anledning att det ligger på internet och "skräpar"...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Allt är borttaget. Finns ingen anledning att det ligger på internet och "skräpar"...

Nämen vadå skräpar - jaja liknelserna med Jay finns där :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nädu...du behövs här, med dina oförutsägbarheter..jättespänn ande ju..och förolämpa inte alla oss som verkligen gillar dina grejer, med att ta bort  :o ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
men, ska du verkligen ta freddys kommentarer så hårt ?
det är ju bara en man åsikt;)

tycker nog att det är att överreagera rätt rejält att hoppa av hela forumet och ta bort all musik bara för att en snubbe säger lite skit !


håller med marre om att det är taskigt mot alla som gillar din musik att ta bort den från kr !


//
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :blink: Mannen,kom igen nu....
Håller med Marre,upp med låtarna igen,kom igen nu......
Annars ringer jag dej..... då jäklar..... :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


freddy

  • Gäst
Ojsan, här reagerar vi i stort. Som sagt, det var min åsikt och det var så jag upplevde detta verk. Man får inte bara positiv kritik och du får nog vänja dig vid att det kan komma en eller annan surpuppa som jag.  ;)

Att du tar bort ALLA låtar på grund av mina åsikter kring detta verk är för mig ofattbart. Jag kollade igenom många av dina gamla trådar och du har ju fått så mycket beröm av folk som gillar detta, betyder inte det något alls?

Lyssna på Dave, han skrev det bra tycker jag. 


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Ojsan, här reagerar vi i stort. Som sagt, det var min åsikt och det var så jag upplevde detta verk. Man får inte bara positiv kritik och du får nog vänja dig vid att det kan komma en eller annan surpuppa som jag.  ;)

Att du tar bort ALLA låtar på grund av mina åsikter kring detta verk är för mig ofattbart. Jag kollade igenom många av dina gamla trådar och du har ju fått så mycket beröm av folk som gillar detta, betyder inte det något alls?

Lyssna på Dave, han skrev det bra tycker jag. 

:)

Yep,kom igen nu.....
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


oceanmusic

  • Gäst
Jag reagerar stort och jag står för det. Jag gör den musik jag gör helt enkelt, även i fortsättningen.  :rolleyes:

Däremot tar jag en paus från forumet som ändå tar alldeles för mycket tid från annat som är betydligt viktigare i min och min familjs liv. För min del är det litet gift och jag tror många känner igen sig i det.

Freddy det är lugnt! Jag är snarare skyldig dig ett tack för att "öppnade" ögonen på mig, när det gäller vad jag sysslar med både musikaliskt och tidsmässigt.  :)

Som sagt, vi ses säkert men inte än på ett ordentligt tag.   B)

Forumet består, det är bara medlemmar som kommer och går!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Yes, kom again! Vi är många som gillar din musik och du har en egen stil som du skall värna om. Alla kan ge "surskalliga" kommentarer ibland även jag. Det behövs om vi inte bara skall kamma varandra medhårs hela tiden för det ger ingen utveckling. Jag hade stått kvar på olyssningsbar musik om jag inte hade fått en hel del släng av sleven också. Kanske den kritik som varit mest värdefull under de fyra - fem år som jag hållit på med egentillverkad musik. Alla har sin egenart och de allra, allra flesta ger kritik för att den egenarten skall få komma till sin rätt. Därför skall man inte ta åt sig personligen. Det kan vara jobbigt när man tycker att man lagt ner sin själ på ett alster men energin kan användas till "på't igen och igen och igen!" Nu skriver jag hur jag uppfattar eller åtminstone försöker uppfatta negativ kritik och det innebär inte att det måste gälla dig. Har svårt att tänka mig ett bättre ställe än KR för konstruktiv kritik med alla tränade och kunniga öron som finns här. Bara det är en anledning att stanna kvar. Sen kan jag sakna synpunkter från "vanligt folk" (finns det?). Jag menar från dem som gillar att lyssna på musik i största allmänhet utan att fixa med låtar själva. Hoppades lite på AllEars där men det har sedimenterat ner en mer eller mindre entusiastisk låtsnickrarskara där också och de ger varandra blandad men oftast värdefull kritik ungefär som här. Så länge skivindustrin har monopol på vad som skall nå ut till "vanligt folk" får vi nog dras med varandra ett tag till men framtiden talar för den rika "undervegetation" vi är en del av kommer till tals mer och mer och det är också en anledning till att stanna kvar och det hoppas jag verkligen att du gör även om det blev väldigt svamligt förmulerat från min sida...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag reagerar stort och jag står för det. Jag gör den musik jag gör helt enkelt, även i fortsättningen.  :rolleyes:

Däremot tar jag en paus från forumet som ändå tar alldeles för mycket tid från annat som är betydligt viktigare i min och min familjs liv. För min del är det litet gift och jag tror många känner igen sig i det.

Freddy det är lugnt! Jag är snarare skyldig dig ett tack för att "öppnade" ögonen på mig, när det gäller vad jag sysslar med både musikaliskt och tidsmässigt.  :)

Som sagt, vi ses säkert men inte än på ett ordentligt tag.   B)

Forumet består, det är bara medlemmar som kommer och går!
Well,in that case:''Hasta La Vista Baby'' :lol:
''c'' ''u'' around then. ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hmmmmm.... welcome back whenever.......

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Dom skräpar inte dina låtar som du har lagt ut, fast det beror på om förstås, du inte tycker dom håller måttet eller så! :)
Kritik får man ta sen har vi olika uppfattningar hur musik ska låta och så som allt annat här i världen. ;)
Du är välkommen tillbaks igen, ibland kan det vara bra att tar en paus sedan komma igen med nya takter igen. ;) :)
« Senast ändrad: 06.10.2008, 15:12:04 by SYNTH »



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ocean music - I love you - not allways your music - but still love what you do  ;)

Jag hoppas du ger familjen vad de vill ha, vilket innebär mindre tid framför datorn.
Du har varit är så produktiv att det otvetydigt inneburit stor frånvaro från familjen i perioder.

Dags för en paus - Freddy är den som öppnar ögonen för det. Jag uppskattar Freddy för att han över huvud taget tar sig tid att kommentera andras alster.

Jag har själv en icke självvald paus (till viss del självvald) i musikskapandet och drömmer istället om att komma igång, bara jag får möjlighet att rigga upp grejerna i nya huset. Jag läser om hur andra riggar basfällor och ljuddämpar sina musikrum och jag skulle vara tacksam bara jag kom fram till grejerna...

Ocean music - long live the music, that will never die!!!


Den som söker kan på bilden (som är klickbar) hitta fodralet till min stålsträngade akustiska gitarr, till basen, fodralet till elgitarren och fodralet till den akustiska gitarren. Jag når dem inte!!!
« Senast ändrad: 06.10.2008, 17:45:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Länk åtgärdad.

Nice! Återkommer med comment! :)
-----

Förstår itne riktigt vad som är problemet med dennna sylt-version?`Det är ju väldigt lätttillgängligt strukturerat? (v21)

Återkommer...
« Senast ändrad: 06.10.2008, 17:45:14 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :) Nå,äntligen......
Snyggt som ''vanligt'',hör inte otight piano? Däremot lite Jarre,Tangerine Dream.Desutom,kören......Mellotron...... :wub:,Den låter verkligen Jarre (Oxygene...)
Bra ljud med snygga ljudlandskap att vandra i
Ta din paus JT,Det är du värd............ ;)
Ta hand om din familj,familjen är det enda man har vid slutet av dagen... :)
filmmusik ur ordets bästa bemärkelse.
Paus,det tar jag lite då och då....... :lol:
Men med Badlands i hasorna blir det inte en lugn stund.... :D :lol:
Tur det! ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Verkligen en riktigt skön låt Jay du har filat till, ska sparas helt klart!  B) :)
Ditt nya artist namn är verkligen passande Ocean Music till den typ av musik du gör.
Kul att har dej här välkommen tillbaks igen när du känner för nya tag igen mannen. :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag gillar pianoslingorna, men är mer tveksam till vissa andra slingor...men det är ju en fråga om tycke och smak. Som avslappningsmusik -javisst!

Bra att du har kvar allt dock...vill man lyssna mainstream slår man på radion :)

Fantastiskt vad mycket material du gjort mannen. är det tresiffrigt antal verk ? :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


oceanmusic

  • Gäst
Synth, tackar! :)

Emulator, tackar :)

Antal med start från 5/1-2008 är sedan någon kväll uppe i 102 st, så svaret är tresiffrigt. Av dessa är ungefär hälften bra, hälften av dem riktigt bra, kanske...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: Haha jag trodde Ocean Music var någon annan och så var det du hela tiden Jay. Jävligt skön låt för övrigt.
Ekos
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
:lol: Haha jag trodde Ocean Music var någon annan och så var det du hela tiden Jay. Jävligt skön låt för övrigt.
Ekos
:lol: Är du allvarlig nu???
Musiken borde ju ha lett dej på rätt väg.....
Vet inte om du träffat jay,det har både Max och jag gjort,så den där bilden med helskägg och skojig ''mössa'' lurade inte mej i alla fall..... B)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972