Kontrollrummet

Equality och Asti - När tiden rinner ut

gäst · 44 · 6445

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Jag fick förmånen att försöka mig på en svensk version av Equalitys fina låt "Confidence"!
Varken han eller jag vet om det ska läggas på fler instrument eller sång eller om den kan anses klar så här.

Har lagt på cello och stråkar! Bättre?
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:44:30 by asti »



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Städar studion och lyssnar på lite demos samtidigt. Kanske att det grumlar mitt sinne, men....

... detta var riktigt sömnigt. Det händer ingenting. Jo, ett gitarrsolo som nästan blev en väckarklocka.

Om jag har idéer? Plocka in hela bandet efter ett tag. Glöm inte hammondvräket och ett solo på det samma. Ta upp den några tonsteg så rösten får jobba lite.

Antar att du fått höra det förut, men du låter otäckt likt Afzelius. (I mina öron i alla fall.)



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti!

Precis som Wernis så håller jag åxå på att städa i studion...  :P
Låter ju snyggt som det är men kunde nog tänka mig att lägga till ett småningom växande stråkarr.
Och sen från 2:20 kan jag höra basen och trummorna som stöder ett högdistat och delayat elgurasolo!

Snygg låt, och snygg tolkning! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Städar studion och lyssnar på lite demos samtidigt. Kanske att det grumlar mitt sinne, men....

... detta var riktigt sömnigt. Det händer ingenting. Jo, ett gitarrsolo som nästan blev en väckarklocka.

Om jag har idéer? Plocka in hela bandet efter ett tag. Glöm inte hammondvräket och ett solo på det samma. Ta upp den några tonsteg så rösten får jobba lite.

Antar att du fått höra det förut, men du låter otäckt likt Afzelius. (I mina öron i alla fall.)


Tanken med låten är ju att skildra en döende människas tankar och önskningar och stämningen bör ju vara därefter, så "hammondvräk" tror jag inte blir så bra! :)
Ska det in fler instrument tror jag mer på något lågmält, som t.ex cello eller någon sorts försiktigt blås.
Kanske en kör skulle förstärka, är som sagt osäker själv!
En del säger Afzelius och andra Wiehe, så jag tror det bara är dialekten som påminner!
Bara man inte börjar dra paralleller med Edvard Persson så är det OK!  :D
Tack för dina synpunkter!
/Asti


asti

  • Gäst
Tjou Asti!

Precis som Wernis så håller jag åxå på att städa i studion...  :P
Låter ju snyggt som det är men kunde nog tänka mig att lägga till ett småningom växande stråkarr.
Och sen från 2:20 kan jag höra basen och trummorna som stöder ett högdistat och delayat elgurasolo!

Snygg låt, och snygg tolkning! :)

h.  johan
Någon form av stråkar är kanske inte fel även om det är lite konventionellt!
Trummor är jag tveksam till - möjligen vispar, och kanske en kontrabas, men knappast elgitarr!
Men det kanske är jag själv som är "låst" i att det ska vara lågmält och finstämt!?
Vill inte tappa intimiteten och nyanserna, som lätt försvinner ju mer pålägg som görs.
Tack för dina synpunkter!
/Asti


Aettan

  • Gäst
Nej jag har inga problem med den här versionen inte när det gäller arret i alla fall, en helt underbar tolkning i mina öron. På Es egen version så tycker jag ju som jag skrev där att det behövs lite mer "rum" i soundet, i den här versionen så är pianot som jag hör det i alla fall ytterligare lite torrare och sången och gurasolot ganska vått så det liksom gifter sig inte. Pianot är oxå lite lågt men det är ju svårt att göra en finstämd version för ett piano har ju sin givna mininivå så jag förstår att det kan bli huvudbry och problem vid mixningen. Så därför skulle jag satsa på att göra en mix som baseras på ett livesound där det soundmässigt framgår att sångaren sjunger i mick. Det tror jag skulle ge en jäkla närvaro och innerlighet. Skitbra collab det här, det har mynnat ut i två kanonversioner helt enkelt.


asti

  • Gäst
Nej jag har inga problem med den här versionen inte när det gäller arret i alla fall, en helt underbar tolkning i mina öron. På Es egen version så tycker jag ju som jag skrev där att det behövs lite mer "rum" i soundet, i den här versionen så är pianot som jag hör det i alla fall ytterligare lite torrare och sången och gurasolot ganska vått så det liksom gifter sig inte. Pianot är oxå lite lågt men det är ju svårt att göra en finstämd version för ett piano har ju sin givna mininivå så jag förstår att det kan bli huvudbry och problem vid mixningen. Så därför skulle jag satsa på att göra en mix som baseras på ett livesound där det soundmässigt framgår att sångaren sjunger i mick. Det tror jag skulle ge en jäkla närvaro och innerlighet. Skitbra collab det här, det har mynnat ut i två kanonversioner helt enkelt.
Bra synpunkter vad gäller mixen! Ska experimentera lite grand med lite mer rumsljud på pianot! Jag tror, som du säger, att pianot ska upp lite och gitarren ner en aning. Jag vet inte riktigt vad du menar med "livesound" på mixen - förklara gärna lite utförligare om du har lust! Någon speciell effekt eller VST-plugin du tänker på? Tack för bra synpunkter!
/Asti


freddy

  • Gäst
Jag gillar låten och texten. Men jag tycker också att det behövs lite mer variation för att låten inte ska vara en stor upprepning.

Först så tycker jag nog att pianot gott skulle kunna spelas om, alternativt se över anslagen om det är midi. Låter väldigt konstigt både med anslagen nu, lite gorilla-anslag ibland. Det skulle kunna snyggas till en hel del känner jag. Sustainpedalen behöver nog ses över den med. När pianot är ensamt med sången så hörs verkligen alla brister, så jag tycker man måste vara riktigt petig.

Jag tycker gott man kan smyga in en cello redan på andra svängen, sen adderar man instrument vid varje ny vända.

Kan bli riktigt bra detta, mer jobb behövs dock. Mer variation som sagt och än mer känsla i kompet.


Utloggad Robert Höglund

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Nu kommer du skrika "idiot", men jag tycker att du ska förenkla harmonierna en aning. Om du skippar några av färgningarna så tror jag verkligen att melodien skulle förmedlas på ett helt annat sätt. Som det är nu (SOM VANLIGT MINA ÅSIKTER) tycker jag det blir så förbannat kyrkligt på något sätt. Det är inte fel men det är min känsla bara.
/ Robban

iMac 24" | Apogee Duet | Logic Pro Studio


Utloggad Robert Höglund

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Tänker efter.

Du vill skapa en dyster stämning, då funkar alla 13-ackord och allt.

Jag gillar låten, men jag hör något annat i mitt huvud (hur jag hade gjort)
/ Robban

iMac 24" | Apogee Duet | Logic Pro Studio


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vackert Asti. Fint material att jobba med, som alltid Eq får till!

Men lite för naket nu tycker jag oxå, från 1:43 tycker jag att antingen en cello, eller ljust stråk ska rama in..sen från gitarrdelen kan både ljust o mörkt stråk få vara med tycker jag, bygga upp det hela mer.

Anslaget är lite hårt på pianot kanske.

Men jag tokgillar det här annars,och när du får till det på skånska, kanon bara :P

Detta skall följas, spännande projekt.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Intressanta synpunkter och det är jag som är "gorillan" bakom pianot. Man är ju inte Robert Wells precis... Om jag inte minns fel är pianot inspelat med några takter i taget för att sedan gå vidare till nästa parti och då blir det inte riktigt bra med flytet och känslan. Jag tycker det är svårt att ändra midivärdena i efterhand så att det låter bra. Om nån vill hjälpa till med att spela om pianot skulle ingen vara gladare än jag. Jag kan också hålla med om att harmisarna är väl udda för att repriseras så här pass mycket och särskilt gäller det mellanspelen. Repriserar man udda harmonier för ofta blir det snabbt tröttsamt. Något mellanspel skulle nog bort och kanske skall något annat spelas annorlunda. Kan också tänka mig både trummor, bas, celli och elgitarr (möjligen i stämmor). Har inte haft tid och ork för att arra detta men även där är vore det jätteschysst om nån ville försöka och hoppas det är ok med Asti? Vari det "kyrkliga" ligger vet jag inte riktigt då jag inte är det minsta religiös. Hör det ibland om min musik. Kanske har det rötter att göra?  :unsure:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fy fan va bra!..vad ni än gör, ändra inte färgningarna på ackorden. tycker man lyssnar mer på texten och det övriga bara flyter på..en låt för reflektioner..behövs mer?..hmmm.. fan vet..någon försiktig förstärkning då i så fall..tycker inte man skall dra på med bas å trummor..möjligtvis någon schysst "Janne Schaffer" gura dock väldigt sansad..Kanonlåt!   


Aettan

  • Gäst
Nu har jag lyssnat igen och ärligt talat så begriper jag inte varför inte arret skulle kunna vara så här på den här låten det funkar helbra på båda versionerna. Pianot om det nu överhuvudtaget behöver meckas med så gör man ju det lättast genom att dra ner och upp det på dom ställen det behövs, det behöver inte spelas om det är helt ok. Det är ju helt klart att hade det varit ett riktigt då hade det ju per automatik blivit en helt annan dynamik i spelet oavsett pianist. E det här är bra så mycket musik har jag hört i mina dagar så det behöver det inte råda nåt tvivel om.

Ang. mixen. Ett livesound på samma sätt som du skulle ha hört det framfört live i en lokal som akustiskt sett skulle fungera för den här typen av låt. Nån speciell plugg kan jag dessvärre inte ge tips om. En så naken och innerlig låt som den här behöver lite utöver det vanliga högupplösta tokrena ljudet som är nån slags mall idag, anser jag i alla fall. Det kan bli svårt det förstår jag och det blir förmodligen att vrida på frekvenser som en galning och testa och testa och testa till öronen ramlar av  :D och sen när man tycker att det gifter sig stoppa ditt pyttelite reverb av nån varm sort och akta så det inte blir för vasst.

Jag håller på och försöker att få till lite video där jag lirar och sjunger men iom att jag är i inledningsläget så har jag fixat väldigt billiga prylar bara för att testa. Där kör jag med en mick till allt, det är liksom ingen idé att micka upp mer iom att bilden ändå inte blir 100. Men på samma gång så passar jag på och tar några gamla låtar som jag aldrig spelat in och verkligen aldrig ens lirat live så dom är helt nya för världen så att säga så jag får två flugor på smällen lite gratis. Det är ju skoj och nyttigt oxå och svårt som fan även om det inte är några svåra låtar, man lirar ju som en kratta och sången ska vi inte tala om :D. Nåt som jag har kommit på som är extra ovärderligt det är att man får svar på omedelbart om ens låt överhuvudtaget är nåt bra när man lirar in live från början till slut på det här sättet.

Men till saken då, oavsett allt så vill jag ju ändå fixa så bra ljud som möjligt så jag gör två kopior av ljudspåret. Originalet lägger jag i mitten samt en av kopiorna med lite delay till vänster, den andra kopian oxå med lite delay och även fasvänd lägger jag till höger. Sen meckar jag med volymer, panoreringar och en jäkla massa med QE för att få fram rösten i mitten och så mycket stereofeeling på allt som det går på alla tre kanalerna tillsammans för att få ett så trovärdigt sound som det bara går. Det här innebär ett jäkla rattande på EQ kan jag försäkra om för så fort du gör nåt på en så händer det nåt på dom andra oxå. Jag förstår ju att du inte har nån nytta av den här tekniken på den här mixen men det kanske kan vara ett tips om att man kan ha god hjälp av en EQ plugg för att få fram olika effekter i mixen och det kan innebära att man får vrida på ett sätt som inte står i läroboken, kort sagt det är bara att rocka loss på reglagen  :D . Jag undrar om du inte skulle kunna testa att dra av nån db eller ett par fyra runt 2-2600 på sång och gura för att få det lite mjukare nåväl då får testa. Lycka till

 


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
What gorilla...men fråga  Clemens om han kan lägga pianot så är ni på säker grund...håller med freddy bitvis när det gäller pianot även om jag inte skulle utrycka det som gorilla anslag....vet inte vad jag tycker om gitarrens ingång i sticket där harmonierna skenar iväg och det hålls liksom inte ihop just där..annars bra sång och bra text och pianofigurerna eller harmonierna är fruktansvärt fina i versen...bland det bättre jag hört här på KR.... B)

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


asti

  • Gäst
Jag gillar låten och texten. Men jag tycker också att det behövs lite mer variation för att låten inte ska vara en stor upprepning.

Först så tycker jag nog att pianot gott skulle kunna spelas om, alternativt se över anslagen om det är midi. Låter väldigt konstigt både med anslagen nu, lite gorilla-anslag ibland. Det skulle kunna snyggas till en hel del känner jag. Sustainpedalen behöver nog ses över den med. När pianot är ensamt med sången så hörs verkligen alla brister, så jag tycker man måste vara riktigt petig.

Jag tycker gott man kan smyga in en cello redan på andra svängen, sen adderar man instrument vid varje ny vända.

Kan bli riktigt bra detta, mer jobb behövs dock. Mer variation som sagt och än mer känsla i kompet.
Har faktiskt inte reagerat själv på pianoanslagen! Men det är ju fler som tycker så, så det ligger nog en del i det. Ska testa ett cellopålägg! Om man lägger på ytterligare instrument är jag rädd för att man tappar intimiteten, som sagt, men får väl fundera...........
Tack för synpunkter!


asti

  • Gäst
Nu har jag lyssnat igen och ärligt talat så begriper jag inte varför inte arret skulle kunna vara så här på den här låten det funkar helbra på båda versionerna. Pianot om det nu överhuvudtaget behöver meckas med så gör man ju det lättast genom att dra ner och upp det på dom ställen det behövs, det behöver inte spelas om det är helt ok. Det är ju helt klart att hade det varit ett riktigt då hade det ju per automatik blivit en helt annan dynamik i spelet oavsett pianist. E det här är bra så mycket musik har jag hört i mina dagar så det behöver det inte råda nåt tvivel om.

Ang. mixen. Ett livesound på samma sätt som du skulle ha hört det framfört live i en lokal som akustiskt sett skulle fungera för den här typen av låt. Nån speciell plugg kan jag dessvärre inte ge tips om. En så naken och innerlig låt som den här behöver lite utöver det vanliga högupplösta tokrena ljudet som är nån slags mall idag, anser jag i alla fall. Det kan bli svårt det förstår jag och det blir förmodligen att vrida på frekvenser som en galning och testa och testa och testa till öronen ramlar av  :D och sen när man tycker att det gifter sig stoppa ditt pyttelite reverb av nån varm sort och akta så det inte blir för vasst.

Jag håller på och försöker att få till lite video där jag lirar och sjunger men iom att jag är i inledningsläget så har jag fixat väldigt billiga prylar bara för att testa. Där kör jag med en mick till allt, det är liksom ingen idé att micka upp mer iom att bilden ändå inte blir 100. Men på samma gång så passar jag på och tar några gamla låtar som jag aldrig spelat in och verkligen aldrig ens lirat live så dom är helt nya för världen så att säga så jag får två flugor på smällen lite gratis. Det är ju skoj och nyttigt oxå och svårt som fan även om det inte är några svåra låtar, man lirar ju som en kratta och sången ska vi inte tala om :D. Nåt som jag har kommit på som är extra ovärderligt det är att man får svar på omedelbart om ens låt överhuvudtaget är nåt bra när man lirar in live från början till slut på det här sättet.

Men till saken då, oavsett allt så vill jag ju ändå fixa så bra ljud som möjligt så jag gör två kopior av ljudspåret. Originalet lägger jag i mitten samt en av kopiorna med lite delay till vänster, den andra kopian oxå med lite delay och även fasvänd lägger jag till höger. Sen meckar jag med volymer, panoreringar och en jäkla massa med QE för att få fram rösten i mitten och så mycket stereofeeling på allt som det går på alla tre kanalerna tillsammans för att få ett så trovärdigt sound som det bara går. Det här innebär ett jäkla rattande på EQ kan jag försäkra om för så fort du gör nåt på en så händer det nåt på dom andra oxå. Jag förstår ju att du inte har nån nytta av den här tekniken på den här mixen men det kanske kan vara ett tips om att man kan ha god hjälp av en EQ plugg för att få fram olika effekter i mixen och det kan innebära att man får vrida på ett sätt som inte står i läroboken, kort sagt det är bara att rocka loss på reglagen  :D . Jag undrar om du inte skulle kunna testa att dra av nån db eller ett par fyra runt 2-2600 på sång och gura för att få det lite mjukare nåväl då får testa. Lycka till

 
Jag tycker inte heller det är något fel på pianospelet i sig, möjligen att man sänker anslagen något! Ska försöka få till ett mer enhetligt rumsljud på de olika spåren!
Intressant idé med kopior, delay, eq och fasvändning(?)! Får se om jag reder ut det! :) Tack för ditt engagemang och tid!


asti

  • Gäst
Intressanta synpunkter och det är jag som är "gorillan" bakom pianot. Man är ju inte Robert Wells precis... Om jag inte minns fel är pianot inspelat med några takter i taget för att sedan gå vidare till nästa parti och då blir det inte riktigt bra med flytet och känslan. Jag tycker det är svårt att ändra midivärdena i efterhand så att det låter bra. Om nån vill hjälpa till med att spela om pianot skulle ingen vara gladare än jag. Jag kan också hålla med om att harmisarna är väl udda för att repriseras så här pass mycket och särskilt gäller det mellanspelen. Repriserar man udda harmonier för ofta blir det snabbt tröttsamt. Något mellanspel skulle nog bort och kanske skall något annat spelas annorlunda. Kan också tänka mig både trummor, bas, celli och elgitarr (möjligen i stämmor). Har inte haft tid och ork för att arra detta men även där är vore det jätteschysst om nån ville försöka och hoppas det är ok med Asti? Vari det "kyrkliga" ligger vet jag inte riktigt då jag inte är det minsta religiös. Hör det ibland om min musik. Kanske har det rötter att göra?  :unsure:
Även om jag inte är övertygad är man ju nyfiken på hur det skulle kunna låta med mer instrumentering! Sticket med gitarrsolot kan jag tänka mig skulle göras om - det är kanske väl "krånglig" harmoniföljd, är inte riktigt nöjd med gitarrens slutdel, känns inte som det "flyter" som det ska där! Men det är ju du i första hand som bör avgöra hur vi går vidare eftersom låten är din!
/Asti


asti

  • Gäst
Tänker efter.

Du vill skapa en dyster stämning, då funkar alla 13-ackord och allt.

Jag gillar låten, men jag hör något annat i mitt huvud (hur jag hade gjort)
Kul att du gillar låten Robert! Vore intressant att veta hur du hade gjort! :)


asti

  • Gäst
Vackert Asti. Fint material att jobba med, som alltid Eq får till!

Men lite för naket nu tycker jag oxå, från 1:43 tycker jag att antingen en cello, eller ljust stråk ska rama in..sen från gitarrdelen kan både ljust o mörkt stråk få vara med tycker jag, bygga upp det hela mer.

Anslaget är lite hårt på pianot kanske.

Men jag tokgillar det här annars,och när du får till det på skånska, kanon bara :P

Detta skall följas, spännande projekt.

/Marr
Är inne på att testa stråkpålägg, åtminstone cello. Är osäker på vad man kan göra med anslaget! Det är svårt att få nya anslag i dessa ekonomiskt bistra tider! :D
/Asti


asti

  • Gäst
Fy fan va bra!..vad ni än gör, ändra inte färgningarna på ackorden. tycker man lyssnar mer på texten och det övriga bara flyter på..en låt för reflektioner..behövs mer?..hmmm.. fan vet..någon försiktig förstärkning då i så fall..tycker inte man skall dra på med bas å trummor..möjligtvis någon schysst "Janne Schaffer" gura dock väldigt sansad..Kanonlåt!   
Kul att du gillar eq:s fina låt! Även om jag inte är någon vidare sångare kunde jag inte motstå att göra ett försök, jag älskar låten!
Tror också på en försiktig förstärkning, t.ex cello. Cello är ju rätt konventionellt (inget fel i det), men det kanske vore mer spännande med ett trombonkomp i stämmor?
Elgitarr däremot är jag väldigt tveksam till, men Eq är också lite inne på det.
/Asti


asti

  • Gäst
What gorilla...men fråga  Clemens om han kan lägga pianot så är ni på säker grund...håller med freddy bitvis när det gäller pianot även om jag inte skulle utrycka det som gorilla anslag....vet inte vad jag tycker om gitarrens ingång i sticket där harmonierna skenar iväg och det hålls liksom inte ihop just där..annars bra sång och bra text och pianofigurerna eller harmonierna är fruktansvärt fina i versen...bland det bättre jag hört här på KR.... B)

Allt gott /  karl
Du har rätt i att gitarren inte är riktigt bra! Eftersom harmoniföljden är så pass "krånglig" i övergången hade jag svårt att få till det som jag önskat! Man kanske ska skippa gitarren och ersätta med cello? Jag är ju väldigt förtjust i tromboner, så det skulle jag också kunna tänka mig. :)
/Asti


freddy

  • Gäst
Intressanta synpunkter och det är jag som är "gorillan" bakom pianot. Man är ju inte Robert Wells precis... Om jag inte minns fel är pianot inspelat med några takter i taget för att sedan gå vidare till nästa parti och då blir det inte riktigt bra med flytet och känslan. Jag tycker det är svårt att ändra midivärdena i efterhand så att det låter bra.

Vill bara poängtera att gorilla nog låter lite hårdare än vad jag menade, en aning överdrivet. Vi skämtade om det i bandet förut, det var oftast trummisar som spelade som gorillor :D Men du fattade poängen iaf, tror det kan bli fint med lite justeringar, du är inte långt ifrån..


freddy

  • Gäst
Har faktiskt inte reagerat själv på pianoanslagen! Men det är ju fler som tycker så, så det ligger nog en del i det. Ska testa ett cellopålägg! Om man lägger på ytterligare instrument är jag rädd för att man tappar intimiteten, som sagt, men får väl fundera...........
Tack för synpunkter!

jag tycker inte att du ska lägga på så mycket heller, men lite små variationer. Lite stråkar och så, det förändrar nog inte helheten när det kommer till känslan, men ger lite variation.


asti

  • Gäst
Har faktiskt inte reagerat själv på pianoanslagen! Men det är ju fler som tycker så, så det ligger nog en del i det. Ska testa ett cellopålägg! Om man lägger på ytterligare instrument är jag rädd för att man tappar intimiteten, som sagt, men får väl fundera...........
Tack för synpunkter!

jag tycker inte att du ska lägga på så mycket heller, men lite små variationer. Lite stråkar och så, det förändrar nog inte helheten när det kommer till känslan, men ger lite variation.
Det är precis så jag tänker testa, om Eq också är inne på samma linje! Först cello och sedan ev lite kompletterande ljusa stråkar!


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Mycket stämningsfullt och fint. Tycker dock att stämman i slutet borde sjungits av en kvinnlig röst. Cello låter också som en bra idé.
blargh


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vari det "kyrkliga" ligger vet jag inte riktigt då jag inte är det minsta religiös.

Kanske när man "sjunger fint" till pianokomp. Precis som många relaterar till lägereld och otäcka trubadurer om sång till gitarr.

 :unsure:


asti

  • Gäst
Mycket stämningsfullt och fint. Tycker dock att stämman i slutet borde sjungits av en kvinnlig röst. Cello låter också som en bra idé.
Jag har haft funderingar på att ta bort stämman i slutet, men en kvinnoröst kan ju vara en bra idé!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vill bara poängtera att gorilla nog låter lite hårdare än vad jag menade, en aning överdrivet. Vi skämtade om det i bandet förut, det var oftast trummisar som spelade som gorillor :D Men du fattade poängen iaf, tror det kan bli fint med lite justeringar, du är inte långt ifrån..
Äsch, det är hellugnt.  :D Fattade precis hur du menade och jag saknar också bättre nyanseringar i spelet. Frågan är bara vad en gorilla gör i en kyrka?  :P
/Silverryggen
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
som jag sagt innan gillar jag verkligen melodin. (jag tror jag sagt det i alla fall :) ... annars säger jag det nu)
Fin text nu också, blev ju kanon på svenska.
Jag gillar också hur pianot är spelat vad gäller toner, harmonier och så, dock kanske anslagen kunde vara lite mjukare ibland.
Det är snyggt att den är naken, för lite variation röstar jag också för något enstaka gästspel av någon celler eller något.
Bra jobbat !
www.myspace.com/staffanjonsson


asti

  • Gäst
Har lagt till cello och stråkar, men vet inte om det blir bättre!?


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Now we are talking..stråkarna här..extra snyggt med duetten med cellon :P

För mej låter det här kanonbra nu!!

Gillar skarpt :rolleyes:

Hamnar i spelaren nu, tack.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Stående ovationer Asti - superbra med stråkar och lite dubling av röster samt ett mer sparsmakat gittar inlägg - kanon, en stor del av grattisarna måste gå till EQ också Urbra låt tack!

 :D :D :D :D :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst