Kontrollrummet

Förslag: utökad "senaste trådarna"-lista (SVAR: No can do)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
På listan med senaste trådarna saknar jag trådskaparen och gärna antalet inlägg i tråden. Exempel, det dyker upp många trådar som typ heter "hej" och som alla hör hemma i presentationsavdelningen, som man gärna skulle vilja veta vem som ligger bakom innan man går in på den, för att kanske komma på om man redan sagt hej i tråden.

En alternativ lösning är att införa en liten regel att trådnamnet/ämnet i presentationerna ska innehålla användarnamnet.
« Senast ändrad: 01.03.2007, 00:47:02 by tsmalmbe »
blargh


Utloggad tsmalmbe

På listan med senaste trådarna saknar jag trådskaparen och gärna antalet inlägg i tråden. Exempel, det dyker upp många trådar som typ heter "hej" och som alla hör hemma i presentationsavdelningen, som man gärna skulle vilja veta vem som ligger bakom innan man går in på den, för att kanske komma på om man redan sagt hej i tråden.

Jag har väntat på en orsak att fixa det här. Det har stört mig hela veckoslutet, men tänkte att om ingen anna stör sig över det så.. what the hell. Du talar alltså om  trådarna som finns på första sidan, I presume?

En alternativ lösning är att införa en liten regel att trådnamnet/ämnet i presentationerna ska innehålla användarnamnet.

Det här är ingen dålig ide för medlemspresentationerna heller. Kanske vi gör en rename så att det blir
"medlemsnamn: whatever tjafs du vill skriva"

Anyway, senaste trådarna med nya inlägg hittar du ju under verktygen, där har du den informationen du saknar tror jag!

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
det känns skönt att kunna se trådskaparen..
gärna lite mer info om tråden med.. känns ltie skumt att trådnamnet bara ligger uppe.. (det ligger säkert mer info, men lite suddigt härifrån, sitter ju säkert två meter från tvn.. ) :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Vet inte om jag bara inte hittat rätt till allt här än, men finns det nåt sätt att visa vad som motsvarar "Senaste trådarna" på gamla studioforumet? -Blir inte helt klok på vad de olika alternativen under Verktyg->snabblänkar innebär.
Och så vore det för den slöe surfaren smidigare om man kunde nå detta med ett klick istället för två som krävs nu.


Utloggad tsmalmbe

a) bookmarka länken direkt om du så vill! http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread

b) samma länk finns på förstasidan, längst ner under listan för "senaste trådar"

Den visar en lista på trådar där nya inlägg gjorts sen du senast varit inloggad/läst.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad tsmalmbe

Tyvärr blir det ingen utökad information om trådarna på första sidan. Jag skrev tech-jargonen i en annan tråd.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.