Kontrollrummet

Funkdammen, en finlandsvensk amatör/demotävling

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Såhär presenterar funkdammen sig själv:

"Som ett startskott för Funkdammen ordnas det en tävling där finalisterna får göra en professionell inspelning tillsammans med skickliga musikproducenter. Vinnaren kommer att få göra en egen musikvideo."

Nåväl, nu är de så att tävlingen är slut, och röstningen har börjat. Varför inte kika in för att lyssna och rösta!

http://www.funkdammen.fi/media/people/final

(no affiliation whatsoever)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Nu har jag lyssnat på lite musik från Finland. Annars är jag mest bekant med Edward Vesala, Juhani Aaltonen, Jukka Tolonen och Lasse Wirén av musiker från Finland. Ja och naturligtvis M. A. Numminen.

Sister Twister - Barbie var bra. Bra utrycksfull röst. Sen blir det på något sätt en extra krydda med den finlandssvenska dialekten som jag ofta tycker är väldigt vacker och stark.

---

Vad kommer det sig att alla bidrag var på svenska?



Utloggad tsmalmbe

Vad kommer det sig att alla bidrag var på svenska?

Det är ett finlandssvenskt upplägg. Eller var frågan varför svenska, inte engelska? Det vet jag inte, men jag har en svag minnesbild av att det nämndes på radion om krav på språk. Men denna minnesbild är inget att lita på tror jag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.