Forum > Demolåtar

Åka För Fort Med Bilen

<< < (2/3) > >>

mahan:

--- Citat från: lonewind skrivet 04.04.2007, 00:51:40 ---
--- Citat från: mahan skrivet 04.04.2007, 00:22:00 ---Lyssnar, ... härligt drag....där e rösten! kanske det är så att you  love it or hate it...I LIKE IT!
andra lyssningen.. guitarrerna bra, alla 2 eller 3? Fint utfunderad rytmavdelning, märker den kanske bara om den tas bort :)

Förstår inte riktigt varför ni körde ut solisten vid 2:05, inte så lyckat :o

Men han kom tillbaka in 2:24, tackolåv :) men men  vid 2:52 kastas han ut igen :wacko:Håll honom med på låten jämnställd :D

Jääkeln va din röst e personlig o fin,  LAIKIT
(Behövs nog ingen kör)

h.  mahan

--- Slut citat ---

Ah.... man tackar för väldigt fin feedback. Jag fula bort min röst lite för jag tyckte på något vis att det lät fånigt när jag höll på lekte runt så där... Men jag kanske ska ta tillbaka den. (jag la på ett rummigt reverb och sänkte för att ge illusionen av att jag backade från micken och fortsatte sjunga. men där avslöjade du mig genast)

Edit: Och jo då... kören måste på. Anna som brukar köra åt mig har en grym stämma till den här refrängen så den måste med

--- Slut citat ---

Jooduu!
Pass på att int Anna stjäl hela rasket av dig, Näeij, skämtar, väntar ivrigt på följande version. Men för att inget skabli oklart, din röst e TOPP :)

h.  mahan

Keyllen:
potential heter det. Men sången måste mixas och matchas, gitarren för dominerande ibland.
Och sång i bakgrunden låter helt fel, ungefär som om du ångrat dig och inte vill vara med längre. Men här finns mycket att göra, och grunden är skön. Bara att ösa på.
Eller egentligen inte, sänkt gärna tempot lite i den här låten.

lonewind:

--- Citat från: Keyllen skrivet 04.04.2007, 04:09:18 ---potential heter det. Men sången måste mixas och matchas, gitarren för dominerande ibland.
Och sång i bakgrunden låter helt fel, ungefär som om du ångrat dig och inte vill vara med längre. Men här finns mycket att göra, och grunden är skön. Bara att ösa på.
Eller egentligen inte, sänkt gärna tempot lite i den här låten.

--- Slut citat ---

Hej!

Ja, en del mixjobb finns det att göra. Ska göra det när jag fått allt inspelat. Bakgrundssången tar jag bort.
Sänka tempot får bli till liveversionen, lite drygt att spela om allting, och nog funkar det i det här tempot.

Tusen tack för bra input!

Emulator:
ösigt intro. sen händer något..den lite smådör när sången kommer in, det blir en ny låt, och det hålls inte riktigt ihop.

bra melodier annars i denna låt. men för mig blir första grejjen ett hack lixom.

nanana-partiet är kalas. lite lågt i mixen kanske.

bra vibrato nu i sången tycker jag. fast lite mycket näsa? bra är det iallafall!

mahan:
Ålaa Cris!
Finns det nån nyare version av denna härliga låt???

Du pratade själv om körer... och annat gott.... få se :)

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion