Forum > Demolåtar

Åka För Fort Med Bilen

<< < (3/3)

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.04.2007, 01:36:41 ---ösigt intro. sen händer något..den lite smådör när sången kommer in, det blir en ny låt, och det hålls inte riktigt ihop.

bra melodier annars i denna låt. men för mig blir första grejjen ett hack lixom.

nanana-partiet är kalas. lite lågt i mixen kanske.

bra vibrato nu i sången tycker jag. fast lite mycket näsa? bra är det iallafall!

--- Slut citat ---

Hej Emu!

Härligt att se dig här.

Det här är en sån där låt som de flesta nog bara kan gilla efter ett gäng med lyssningar. En typisk sån låt som bandet tycker är kalas men publiken är mindre hänförd. Man måste ju göra såna också :D

Det finns risk för att na na delen ryker. Jag tycker den är pinsamt dålig men jag ska försöka göra  en bättre tagning.

För övrigt så är det en hel del av sången på den här som jag ska ta om. Tycker att det är stelt så till den grad att det på sina håll låter som det är kraftigt autotunat vilket det inte är. Jag glider mycket på tonerna normalt  när jag sjunger. Nu försökte jag göra en väldigt rak och tonsäker tagning och jag gillar inte alls resultatet. Det saknar liv.

Angående näsheten i sången. Visst kan sjunga med  mindre näsljud men det är på bekostnad av annat. Får se vad det blir med de nya tagningarna.

lonewind:

--- Citat från: mahan skrivet 09.04.2007, 02:27:57 ---Ålaa Cris!
Finns det nån nyare version av denna härliga låt???

Du pratade själv om körer... och annat gott.... få se :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Hej Mahan!

Kul att du frågar.

Tyvärr så kan jag inte bjuda på någon ny version. Jag väntar på att Anna ska ha tid att komma hit och sjunga och detsamma gäller för kalle som ska lägga resterande percussion.

Plus att jag ska lägga om en del sång, se föregående inlägg.

Jag har precis börjat pillat med en ny låtidé och jag ska göra en snabb demo på den för att se om den är något att ha. Den kanske jag skickar upp här.

Vi hörs

Hellpig:
Snyggt gitarrljud på introguran. Härlig frasering på sången, det påminner mig om någon sångare i band vars namn jag inte kan komma på just nu... något 90-tals-band skulle jag tro. Bra är det i alla fall. Lovande, hoppas man får höra den färdiga demon här senare när du börjar bli klar med låten!

lonewind:

--- Citat från: Hellpig skrivet 09.04.2007, 16:27:12 ---Snyggt gitarrljud på introguran. Härlig frasering på sången, det påminner mig om någon sångare i band vars namn jag inte kan komma på just nu... något 90-tals-band skulle jag tro. Bra är det i alla fall. Lovande, hoppas man får höra den färdiga demon här senare när du börjar bli klar med låten!

--- Slut citat ---

Hej, härligt att du gillar.

Självklart kommer du få höra den färdiga. Det kommer nog dyka upp en eller två versioner till innan det blir en färdig version.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion