Kontrollrummet

Anders Myrli - Family matters

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myrli

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
    • Myrli's sida
I en anna tråd jag skapade efterlystes en engelsk låt från mig, här kommer den.. den har även legat på ett annat forum.
Enjoy!
LÅTNAMN: Family matters
ARTIST/GRUPP: Anders Myrli
GENRE: pop rock
LÅTLÄNGD: 5:05
KOMPOSITÖR:Anders Myrli
PRODUCENT:Fredrik Fastén
EV. MEDVERKANDE: Hans Fredholm
INSPELNINGSÅR:2005
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 30.09.2008, 19:01:16 by Myrli »
Motsatsen till Kärlek är inte hat


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Anders!
OCh välkommen till KR, the one and only musicforum!

Ett väldigt känsligt ämne du tagit under behandling,
tycker du kommer fram med känslorna väldigt snyggt.

Snyggt arrat och lirat.
Delen från 3:24-4:08 låter kanske konstlagt insatt i resten av låten. Den delan saknar en ylande sologura eller ett snyggt synthsolo.

Snyggt sjunget och bra stämsång.  LIKEIT! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Snygg låt, och det mesta känns bra, kan störa mig lite på uttal, men det är ju en petitess.



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här har jag hört förut och jag tycker den är lysande. Fantastisk intensitetshöjning 03:24-04:06 med pianoliret och trummorna. Kul att höra denna igen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Myrli

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
    • Myrli's sida
Snygg låt, och det mesta känns bra, kan störa mig lite på uttal, men det är ju en petitess.



Detta är jag medveten om.. jag är inte den bästa på engelskt uttal.
Men till mitt försvar har jag det som en vis man sa till mig engång

"är det inte meningen att man ska sjunga som man sjunger? Vad spelar det för roll om uttalet är med svensk brytning? Jag menar, jag är svensk talande, ska jag bara sjunga på svenska för att uttalet på engelska inte är bra? Vad ska vi då säga om Arnold S?? ska han inte vara guvernör bara för att han bryter?"

//Anders
Motsatsen till Kärlek är inte hat


freddy

  • Gäst
Snygg låt men tyckte den var lite seg tills den kom igång med trummorna. Överlag låter det bra men jag känner att jag skulle vilja ha en variation tidigare i låten. Kul mot slutet på låten - innan sista refrängen, fick lite Supertramp-vibbar där :)

Angående uttal så har du givetvis rätt i att man kan få ha lite svenskt uttal när man sjunger på engelska, men många stör sig samtidigt på detta. Dock finns det även folk som anser det vara charmigt att bryta lite, scorpions t.ex med deras tyskelska. :)

Sen vill jag bara tipsa om att du även får kommentera andras låtar. Ser att din mätare är alldeles svart, det tyder på att du missat på den biten. Bra att veta när man är relativt ny här. Det ger en bra atmosfär här på KR att dela med sig lite av kunskaper och insikter man har :D




Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej, ja denna har jag också hört innan, gillar den och kul att höra igen, iofs har jag sparat den men det kommer ju så mycket nytt hela tiden...
Framförallt är det kul att du hittat hit.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad LisaS

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Gillar pianot och snygg gitarr. Fin sång för övrigt, men vid 0:58-1:00 höll jag på att trilla av stolen. Jag tycker att stämmorna skär sig där, samma sak när det återkommer senare i låten. Det var några andra ställen jag reagerade också, men jag är överpetig, det är därför jag förmodligen aldrig kommer att våga lägga ut något eget här.
Ackordet vid 3:43 förstår jag inte riktigt.

Mitt första inlägg här på forumet. Hej hej.  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
rätt mkt reverb kanske, förstärker gnisslet från guran
lite puffljud från sången
spontant så tycker jag den andra halvan, den riviga inte riktigt hänger ihop med den lugna delen, för stora kontraster. Alltså inget fel med att det öser på, men skulle vilja ha det annorlunda - hur vet jag inte. Men alltså, snyggt gjort, bra arrat å så, pianospelet verkar va din grej. Och sången utmärkt. Stör mig inte alls på uttalet direkt, och stämmorna kunde väl sitta lite bättre men själva idéen bakom är fräck. Kalaslåt :rolleyes: