Kontrollrummet

Underligt fokus vid visning av trådar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Tja!

Vet inte om detta nämnts eller diskuterats tidigare men det är iaf nåt jag stört mig på:
* Om jag öppnar en tråd jag aldrig läst förut så fokueras det allra sista inlägget i tråden. Dvs jag måste klicka mig till sida 1 manuellt (alternativt scrolla längst upp på sidan).
* Om jag öppnar en tråd jag svarat i så visas den från början.

Jag testade lite nu och det blev faktiskt inte exakt som jag beskrev... Hmm. Det händer dock ofta...

Hursomhelst så vill jag att när man visar en tråd ska det första olästa inlägget fokuseras. Är det nåt jag ställt in fel - eller är jag ute och cyklar? :)

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad tsmalmbe

Har diskuterats, men kan upprepas.

På första sidan (senate inlägg) så för länken dig till det senaste inlägget du har oläst. Fungerar för mig.

Kollar du direkt på nåt forum, eller t.ex på "tråder med nya inlägg i", så fungerar det så att själva rubriken för till första meddelandet, och ikonen "NYTT" för dig till det nyaste inlägget där.

Blev det klart nu, och vad det dethär du frågade efter, och fungerar det för dig som jag beskrev ovan?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Det beror på var du klickar...
Experimentera lite så lär du nog se sammanhanget.


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Har diskuterats, men kan upprepas.

På första sidan (senate inlägg) så för länken dig till det senaste inlägget du har oläst. Fungerar för mig.

Kollar du direkt på nåt forum, eller t.ex på "tråder med nya inlägg i", så fungerar det så att själva rubriken för till första meddelandet, och ikonen "NYTT" för dig till det nyaste inlägget där.

Blev det klart nu, och vad det dethär du frågade efter, och fungerar det för dig som jag beskrev ovan?

Tack för förklaringen! Helt klart skillnad på vilken sida man klickar, och det verkar stämma som du säger för inlägg inne i ett specifikt forum. Men för inläggen på förstasidan så tycker jag inte att det stämmer. Jag testade att klicka på en trådrubrik jag aldrig läst förut men sidan var då nerscrollad till sista inlägget.

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
   
Och så kan du ju i din egen profil ännu vlja (kryssa i) följande saker:

  Visa tavelbeskrivningar inuti tavlorna. 
  Visa undertavlor på alla sidor inuti respektive tavla, och inte bara första sidan. 
  Visa inte andra användares personliga bilder. 
  Visa inte andra användares signaturer. 
  Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard. 
  Varna inte för nya inlägg som postats medan du skrivit egna inlägg. 
  Visa nyaste inläggen längst upp. 



h. mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Och så kan du ju i din egen profil ännu vlja (kryssa i) följande saker:

Jomen, konfigureringsmöjligheter finns det gott om här :) Men inga av inställningarna inne i profilen verkar ha att göra med problemet jag beskriver, väl?

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
 
  Visa tavelbeskrivningar inuti tavlorna. 
  Visa undertavlor på alla sidor inuti respektive tavla, och inte bara första sidan. 
  Visa inte andra användares personliga bilder. 
  Visa inte andra användares signaturer. 
  Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard. 
  Varna inte för nya inlägg som postats medan du skrivit egna inlägg. 
  Visa nyaste inläggen längst upp.

Sorry jag trodde det var den grejen det gällde ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Visa nyaste inläggen längst upp.
Sorry jag trodde det var den grejen det gällde ;)

Nix, den gör bara att sorteringen sker åt andra hållet (dvs sida 1 längst upp visar senaste inlägget). Och på den punkten är jag nöjd :)

Faktum är att om jag får välja fritt så vill jag nog helst att var man klickar inte ska spela roll. Jag är alltid intresserad av det inlägg som är det senaste olästa.

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad tsmalmbe

Du har rätt. Länken på första sidan ÄR olik den som finns bakom NYTT-knappen. Men nu är det så att jag använder en inbyggd API för att generera lista på första sidan, och är inte så intresserad just nu att börja hacka på sånt. Kanske i framtiden, och då tar jag fram trådskaparens namn också. Men det är inte prioritet nu, så du får leva med det som det är.

Sorry.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil
Så var (är..) det ju på studio forums gamla sida.. Där kunde man välja om man ville till första inlägget i tråden eller första olästa inlägg.

Det är det enda jag saknar här på kontrollrummet.com


Utloggad tsmalmbe

Som sagt gäller denna bristfällighet ENDAST på första sidan, överallt annanstans kan man just välja vart man vill gå med NYTT-knappen eller rubriken.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Tja!

Vet inte om detta nämnts eller diskuterats tidigare men det är iaf nåt jag stört mig på:
* Om jag öppnar en tråd jag aldrig läst förut så fokueras det allra sista inlägget i tråden. Dvs jag måste klicka mig till sida 1 manuellt (alternativt scrolla längst upp på sidan).
Vill påminna om detta. Ju mer jag tänker på det desto mer irriterande är det att alltid hamna på sista inlägget även om man aldrig läst tråden innan. En tråd med fem sidor som man aldrig läst flyttar dig alltså till sista inlägget på sidan fem. Hellre tvärtom - alltså första inlägget än sista - om det inte går att lägga dit samma länk som "första sen senaste besöket".


Utloggad tsmalmbe

sätter det här på min todo-lista.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.




Utloggad tsmalmbe

sätter det här på min todo-lista.
Tidsplan?

2008. Sitter tyvärr fast med en del utveckling kring annat än KR för tillfället. En hel del nyttatt lära sig - igen, och en hel del arbete också. Privata sidor och koncept liksom.

Tyvärr.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.