Kontrollrummet

Stefan Blixt - Invulnerable

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
ARTIST/GRUPP: Stefan Blixt
GENRE: Vet inte
LÅTLÄNGD: 3.38
KOMPOSITÖR: Stefan Blixt
PRODUCENT: Stefan Blixt
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg


OK, testar att lägga upp den här som min första färdiga demo. Jag kommer nog inte att göra något mer med den - jag blir bara förvirrad. Kom gärna med förslag till genre.  :)

/Stefan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag blir också lite förvirrad så..... "Vilsen indiepop" kankse?


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag vet inte vad man ska kalla det men jag gillar det......måste det placeras i nåt fack??
Skönt och avslappnat med lite roliga infall här och där och en skön ljudbild.

Göttans!!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Antimon!

Du ger ju inte mycket utrymme för kommentarer då... bara ett genreönskemål som jag inte heller kan svara på.
KAn ju detoaktat inte låta bli att kommentera eftersom jag lyssnade på låten.
Och den var värd lyssningen, riktigt snygg helhet. Snyggt arr med småknarriga effekter som passar snyggt in i stämningen.
Snyggt sjunget, fast jag tycker mig höra att du har reesurser till ännu bättre och mer övertygande sång! Snyggt arrade stämmor åxå.
Bra jobbat! Hör gärna mer av dig i framtiden! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Tack för kommentarerna och de vänliga orden!  :)

Har haft den här liggande ett tag, och lyssnat sönder den så att det har börjat bli svårt att "höra" den. Har varit lite nervös för att visa upp den eftersom (även om jag naturligtvis är nöjd själv) det känns som om den kan upplevas som lite konstig.

Sen vet jag med mig att jag har en tendens att nedvärdera mina grejor, och om man presenterar en grej som "den här tycker nog ingen är nåt att ha" så har folk en tendens att uppfatta den så också - därför tycker jag det är svårt att ge en bra beskrivning, det är bäst att bara spela grejen.

/Stefan


Aettan

  • Gäst
Jag tycker bara det här är spännande kort sagt, en häftig attityd till hur man "får" göra det tycker jag är det som sticker ut mest på den här låten. Jag hör oxå gärna mer från dig.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är ju solklar Alhambrarock men jag tycker att Per Cursion i bakgrunden ska ge tusan i att laga bilen samtidigt som du sjunger. Allvarligt låten behöver inte knirkandet för att bli intressant skulle hellre lyssna på den med "vanlig" pecusion åtminstone i största delen avlåten.

Men det är ju jag det :D

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Helt klart intressant ljudatmosfär, med sångstämmorna och lite märkliga ljud som puffar på. Sången känns en aning oslipad ibland, en aning osäker. Men det gör inte så mycket, funkar bra ändå. Kul låt och lite egen stil.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
snygg ljudbild som sagt. Ja kanske lite för mycket knarr.. det hade nog funkat ändå.
Gillade när stämmorna kom in.
gott
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad henwik-1

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
I knarrfrågan är det tummen upp från mig. I like!

Skulle gärna se att sången fick lite attityd, känns lite "vanlig" i sammanhanget. Gillar den loja stämningen i rösten men jag skulle testa att skita till ljudet lite grand.

Annars, bra jobbat!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
nice
lite floating drömsk vals
Leksakstrummorna har sin charm .. men nej
Bra sång och stämmor
Fint!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Roligt att få så mycket kommentarer - tackar!  :wub:

Vad det gäller Per Cussion och hans knarr så bedömer jag det som oavgjort med låg median.  ;) Min egen odistanserade mening är att jag tycker det är lite trist med "vanliga trummor", särskilt om det inte är någon levande person som står och bankar, så det är därför som jag håller på så här. Jag upplever det som att problemet ligger i mixning/effekter - perkussionen hamnar lite i en egen värld som inte passar ihop med det andra. Nåt tips på tricks jag kan ta till i såna här fall (om ni hänger med på mitt resonemang)?

/Stefan