Kontrollrummet

Logic segt på MacBook 1,83 Ghz 2 Gb

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag har suttit och testat Logic på min MacBook (1,83 Ghz 2 Gb RAM) och när projekten blir lite större så tar det väldigt lång tid innan effekter som jag dubbelklickar dyker upp.

Är det så här Logic Pro beter sig eller finns det något man kan göra åt saken?

www.akoume.com


freddy

  • Gäst
Svårt att veta, hur stor fördröjning snackar vi om då?

Det är en liten fördröjning normalt tror jag, men inget jag reagerat över direkt, alltså att det skulle ta längre tid att öppna upp gränssnittet för effekterna på stora projekt.

Men din dator är väl inte direkt anpassad för stora projekt heller, klart det kommer sega vid någon gräns. Jag tycker t.ex att 3GB är för lite för mig, har en macbook pro.




Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Det kan ta ca 10 sekunder för att få fram Logics kompressor. Jag körde länge Logic 5 på PC på en betydligt sämre utrustad PC (1,8 Ghz 1Gb RAM) och jag det var aldrig några delayer som de jag nu upplever på Macen.

Går det att frysa spår i Logic förresten numer (du får ursäkta men jag har varit borta från Logics utveckling i 5-6 år ...:) )?
www.akoume.com


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Du har ställt bufferten för högt ( 1024 skulle jag tro ) då kan det ta tid. Det grafiska tar tid. Se till att inte ha en massa gående i bakgrunden. Stäng av Skype, chatprogs osv. Och se till att ha gott om GB kvar på System hårddisken / Mikke


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Det kan ta ca 10 sekunder för att få fram Logics kompressor. Jag körde länge Logic 5 på PC på en betydligt sämre utrustad PC (1,8 Ghz 1Gb RAM) och jag det var aldrig några delayer som de jag nu upplever på Macen.

Går det att frysa spår i Logic förresten numer (du får ursäkta men jag har varit borta från Logics utveckling i 5-6 år ...:) )?
jo, frys på snöflingan har ja för mig!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


freddy

  • Gäst
Det kan ta ca 10 sekunder för att få fram Logics kompressor. Jag körde länge Logic 5 på PC på en betydligt sämre utrustad PC (1,8 Ghz 1Gb RAM) och jag det var aldrig några delayer som de jag nu upplever på Macen.

Går det att frysa spår i Logic förresten numer (du får ursäkta men jag har varit borta från Logics utveckling i 5-6 år ...:) )?
jo, frys på snöflingan har ja för mig!

Japp, men knapparna är gömda per default. Så du får högerklicka på ett av spåren i låten, sen väljer du "configure track header" så kan du välja vilka knappar som ska visas på samtliga spår.


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Tack för tipsen!

Det verkar flyta lite bättre nu, men jag återkommer... :)
www.akoume.com