Kontrollrummet

Henrik Wikner - Hands

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad henwik-1

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Tänkte höra om man kunde få någon kommentar på den här låten som började som en liten visa och sprang iväg med mig allteftersom.

LÅTNAMN: Hands
ARTIST/GRUPP: Henrik Wikner
LÅTLÄNGD: 3:55
KOMPOSITÖR: Henrik Wikner
PRODUCENT: Henrik Wikner
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 256 kbit/s

http://theplanedividesthesky.com/henrikwikner/Henrik_Wikner_-_The_Distance_Between_Us_-_1_-_Hands.mp3

Mvh,
/Henrik


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul med harmonier som viker av..kan dock tycka att sången ligger för lågt..pianot tar för mycket utrymme..
annars helt underbar låt!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 252
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är bra får lite vibbar av sen Lennon. Lite väl distat men fortsätt så det är din stil tydligen - bra röst.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hej där! Kul med en ny bekantskap :-)
Bra sång, låten puttrar behagligt på. Hör tyvärr knappt texten, synd - för du har bra röst.
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
tycker det är en mysig låt, gillar harmonierna.
Sången är också bra, skön och följsam.
Som sagt är det för mycket som slåss om samma utrymmer, kanske skall du testa spela en oktav upp på pianot så rösten får mer utrymme eller jobba mer med panoreringar.
Känns lite som jag saknar lite ljusa toner för att verklig balans i låten.
snyggt iaf
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
diggar detta. tycker det låter bra. ljud bilden är cool och skön.
kolla in trummorna lite kanske. upp med dem ett snäpp.
det är det ända jag kan peta på i min lyssning.
annars kanon
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
Hej och välkommen.

Grym sång du bjuder på här, gillar även låten. Pianot känns lite medelstor betongbunker. Gitarrljudet på solot bjöd på mer dist än väntat, men jag gillar.

Överlag tycker jag det är skitbra, gött mos!




Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra pianoljud, kanske för mycket pedal. Och bra ljud överlag. Sången är toppen! När trumsen kommer in upplever jag baskaggen för tung.
Vad gäller låten börjar det bra, men efter gitarrsolot , som inte är så jättekul, blir låten i mina öron sämre, bara en slags transportsträcka. Hade väntat mig nåt mer efter den hoppningsfulla inledningen. Men som sagt, sången är bara så bra
« Senast ändrad: 26.09.2008, 16:52:46 by Tokai »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Henrik!

Har inte kollat dina alster tidigare, detta låter väldigt positivt o skönt!
Verkligt skön låt, enda som jag kan kan komma mig att kommentera är nivåerna i mixen.
Pianot i intron överröstar din snygga sång, och samma gäller i resten av låten, kolla nivåerna, sångfen verkar bli under i alla delar.

Gillar låten stort, du har snygg röst och har lyckats snyggt med arret o liret här! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad henwik-1

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Tack för alla kommentarer!

Blir väldigt glad av att ni gillar sången. Som en del säkert har egen erfarenhet av är det för mig det instrument(!) som kräver mest jobb och ångest. Att spela in sin egen sång är verkligen ett hästjobb där självförtroende, magkänsla, extrem självkritik och tur måste samsas på något märkligt sätt...

Tokai: Pedalpianot, jag vet. Jag spelar in all flygel hos mina föräldrar som bor 50 mil härifrån, man åker inte direkt upp till Uppsala och gör en andra tagning. Hehe, jag försöker verkligen bli bättre på att släppa högerfoten men det tar sin lilla tid...

Eko, Freddy: Jepp, disten kommer ni inte undan, jag älskar kontrasten som uppstår mellan dist och singer/songwriterballad-stämningen.

Eko: Sen Lennon? Jag älskar Beatles men har aldrig riktigt tagit in Lennon solo. Ska ge det en andra chans.

stajo: Panoreringar är verkligen en bitch när man vill ha bra koherens i mixen med solopiano och sång i början och sedan få det att funka med trummor och gitarrer. Jag ska fundera på det...

Återigen, tack för att ni tog er tid! Kanske vågar lägga sång på låtarna jag har liggande nu också.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 252
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kanske vågar lägga sång på låtarna jag har liggande nu också.

Vadå kanske? Vi vill ha mer! :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se