emulator:
Intressant det du säger. Jag sitter och går igenom akustiken i min studio och funderar just på vad jag kan förbättre i mina problem zoner.
Med andra ord byta ut stenullen som jag har på vissa ställen till glasull skulle göra en märkbar skillnad?
Eller är det värt besväret?
Det är inte lönt eftersom det inte gör någon jättestor skillnad, men om man bygger nytt, så ska man förstås ta det material som man vet är lämpligast - dvs glasull.
Om du behöver lägga till mer absorbenter, så väljer du alltså glasull - men det blir ganska liten skillnad om du byter från stenull till glasull.
Det kanske kan göra mer nytta att ändra någonting... Hur sitter dina skivor nu - i hörnen och annars enligt spegelmetoden, eller är de placerade lite på måfå...? 
Precis som jag misstänkte. Det roliga med stenull är att det irriterar mindre att hålla på med.
Jag såg att byggmax hade en ny variant på glasull som ska vara hälsosammare.
Ang. mina placeringar så har jag kört på spegelmetoden men jag får fortfarande ingen ordning på lyssningen. Jag är dock väldigt nöjd över mina Adam P33a som du skickade Claes, men de skulle göra mer nytta om jag fick iordning på kontrollrummet. All bas tycks försvinna oavsett vilka monitorer jag använder vilket är motsatsen mot de allra flesta andra som har problem med bas frekvenser.
jag är på tok för snål för att skaffa mig en sub, och känner mig aldrig bekväm med subbar.
Jajja, jag ska nog ge upp live/dead principen i kontrollrummet och dämpa mera över hela registret i hela rummet så får vi se vad som händer. Kanske basen bestämmer sig för att krypa fram en vacker dag.