Du har verklige fastnat för det här med båtar 
En sak som stör mig lite är sångljudet. Låter som du sjunger i ett mindre dämpad rum, alltså mycket rumsakustik följer med. Försök hitta nån dämpad skrubb eller dylikt
Är lite tveksam till dom korta bastonerna Vill ha dom längre
Och visst mer tryck i baskagge och mer virvlel, typ hög ( i pitch) eller kanske kantslag.
Cool låt tycker jag, inte speciellt originell men funkar ändå
Mot slutet fräckt blås varför inte tidigare?
Tack för massor av sanningr!
- Fastnat för båtar - erkänner!
- Sångljudet - sjunger i förrådet utan tanke på att dämpa rumsljudet
- Korta bastonerna - egghuvud undrade vad basisten håller på med. Det du säger är kanske vad han också menade. Jag har hört det tidigare att jag borde låta tonerna ligga kvar längre. Ska försöka tänka på det i den slutliga versionen då den kommer.
- Tryck i baskagge - ska komma
- Virvel typ hög - Yeeesss! Tack för tipset. Om det inte blir riktiga trummor ska jag bland looparna titta efter en högt stämd virvel eller kantslag, känner att det hör till då du säger det.
- Blås - det på slutet kommer från keyboardens autokomps "endfill". Jag har tänk på att det skulle vara skönt att ha med blås och önskar att jag via midi kunde arra blås, på blåsares vis. Måste nog lyssna mer på reggae för att lära mig hur blåset spelas, det skulle vara kanon att ha med shysst blås. Och orgeln här, den gör ungefär vad den ska men vad häftigt det skulle va om jag kunde dra på fläskiga orgelsolon på några ställen men nej då, där sitter jag välanpassad och vågar inte ta ut svängarna med än så här.