Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Smiling happily

<< < (2/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: egghuvud skrivet 18.09.2008, 13:52:34 ---Den har ju onekligen den där "det påminner mig om.." "Är det inte den där...vad heter det" - känslan.
Personligen tycker jag att det är svårt att avgöra eftersom arret är så tunnt och lite konstigt. Vad håller t e x basisten på med?  :)

--- Slut citat ---

Basisten försöker spela bas i ska-takt. Är han ute och cyklar?  :o
Som basist håller jag på och försöker lära mig en spelstil som kan användas i dansant ska men menar du att jag har missat en hel del? Eller är det autokompets bas som fortfarande hörs där bakom som du undrar över - hoppas det B) Eller kanske att ljudet från basen ibland oförklarligt blir tunnare, det har jag lagt märke till nu vid lyssning.

Nu finns en nyare skiss, där jag lagt in två verser text och refräng:

http://boom.shivas.se/music/MaxB_SmilingHappily_ver4_norm.mp3

freddy:
Kontrollrummets Robert Broberg? :) Det är något i din röst och din skojfriska framtoning som får mig att tänka på honom.

Trummorna är nästan bara hihat + en väldigt väldigt liten virvel. Mer tryck i grejerna behövs allt, är det ens baskagge på låten? :D Byt ut synten mot något roligare alltså.

Ja, men annars funkar det ju, jag blir lite glad av musiken vilket är tanken antar jag.

Kul inslag av lite glad musik, passerar en aning obemärkt men sprider lite glädje samtidigt :)

Marruschkka:
Jag lyssnar på din nya länk nu, den är bättre i kompet än den första..och jag tycker det svänger fint här..tror den har potential att kunna bli en dänga-ja :P

Lite mer stämsång här så..bra!

/Marr

MaxB:

--- Citat från: freddy skrivet 18.09.2008, 14:25:11 ---Kontrollrummets Robert Broberg? :)
Trummorna är nästan bara hihat + en väldigt väldigt liten virvel. Mer tryck i grejerna behövs allt, är det ens baskagge på låten? :D Byt ut synten mot något roligare alltså.
Kul inslag av lite glad musik, passerar en aning obemärkt men sprider lite glädje samtidigt :)

--- Slut citat ---

Robban spelar (på gott och ont) i en egen division. Tunna trummor i denna skiss, jag vet. Förhoppningsvis vill segelbåtsgrannen lägga riktiga trummor på låten då idéerna tagit form och allt ska göras om från grunden. Tanken är att få till en glad sommarlåt som fler än jag vill dansa till!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.09.2008, 14:26:03 ---Jag lyssnar på din nya länk nu, den är bättre i kompet än den första..och jag tycker det svänger fint här..tror den har potential att kunna bli en dänga-ja :P
Lite mer stämsång här så..bra!
/Marr

--- Slut citat ---

Ahh där har vi det, självklart, stämsång ska det vara. Jag ska i det sammanhanget kolla med segelbåtsgrannen eftersom vi sjöng alla möjliga saker till det här kompet i segelbåten den där kvällen, då idéerna flödade och spelades in i Zoom H4.

cykeln:
Snyggt gung, enkelt och glatt.
En partylåt med en refräng att dansa och skråla med i
Med mer fläsk och trummor får den mer tyngd

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion