måste förmedla något till lyssnaren.
NEJ, musik måste framförallt förmedla något till kompositören! Det är han som skapar verket, och egentligen bara han/hon som vet om det är BRA eller INTE. Dina elitistiska funderingar hör hemma i nazityskland eller liknande platser (allvar).
Klart att folk är olika begåvade, det som är önskvärt för mig är att alla som är begåvade hamnar där de skall vara. Därför ärlighet i kommentarer. Även på ett så harmlöst forum som detta är för livet på planeten jorden!
[/quote]
Att resonera som du att endast kompositören kan avgöra ett styckes värde - DET är verkligen elitistiskt. Att avfärda all neg kritik med att 'lyssnaren inte förstår min storhet' är verkligen egenkärt o att geniförklara sig själv.
Öh?? Snarare så säger jag ju kristallklart att de som är begåvade hamnar på den nivå de hör hemma, om diskussionen är fri.
Gillar man inte nåt skall man säga det! Vad är ditt problem?
I all kommunikation finns en avsändare o en mottagare. Klickar inte detta så funkar inte ditt budskap, o då kan du sitta o idiotförklara hela världen.
Däremot kan man för att vara helt ärlig mot sig själv bara göra det som man tilltalas av själv.
Det har inget med elitism att göra att inte höja allt till skyarna, o din koppling till nazityskland lämnar jag utan kommentar denna gången. Upprepa den dock inte. Du är ute på väldigt svag is med såna klavertramp.
Elitism av din sort och nazism har mycket gemensamt. Om du läste historia i skolan
Vad människor uppfattar som bra eller dåligt är totalt subjektivt. Om jag anser att din musik suger, så är inte det ett dugg mer fel än att du anser den är guld. Det är bara två uppfattningar.
Ja, och därför är det bättre att tilldela kompositören rätten att värdera sitt verk själv, för sig. Du är nog den mest tvetydiga människa jag träffat på på länge!

Aldrig har jag sett så många motsägelser på så litet utrymme. Kineserna kallar DEN begåvningen shu xue jia
Däremot om man kan peka på att användandet av samplingar låter onaturligt o stelt, så är det något som mer eller mindre kan granskas till rätt eller fel.
Det medges!