Kontrollrummet

Ang. vår misslyckade order hos 4sound

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Keys

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Ang. detta ämne så kan jag meddela att jag idag hade ett möte med butikschefen på 4sound folkungagatan, och efter en ursäkt, löfte om bättring samt kompensation så har mitt förtroende för dem återställts, då de faktiskt tog till sig av min kritik och tog initiativet till mötet. Vi kommer fortsättningsvis höra oss för även med dem inför framtida inköp, och hoppas på att saker och ting fungerar smidigare än det gjort denna gång.


Ursprungstråden ligger i ett citat längre ner på sidan, och kan läsas av den som är nyfiken på vad det hela egentligen handlat om.



/Andreas Klingberg
« Senast ändrad: 18.09.2008, 17:02:04 by Mr Keys »
MARY J BLIGE,Jazmin,Darin,Lazee,Leslie,Hani,Million Stylez,Eric Gadd,Agnes,Tyron Carter,Jay Sean,Måns Zelmerlöw,Vincent Pontare,Loon osv.

MacPro/Logic8| LynxAurora| UAD| Genelec8040| VintageDesign CA73| Avalon VT747SP| Manley MassivePassiveEQ| TubeTech SMC2B| Waves MaxxBCL| SummitAudio TLA-50


freddy

  • Gäst
Aldrig kul när man blir illa bemött. Här i Uppsala gillar jag personalen på 4sound, börsen är däremot packad med massa inkompetenta skitar :D

Det är konstigt att dom inte erbjuder dig kompensation, servicen verkar inte vidare hög, om ens närvarande.

Tråkigt att det blir såhär när du investerar i något nytt och kul liksom.

Du gör rätt att inte stödja dessa idioter iaf, hoppas du hittar någon annan att handla av, någon som förstår att det är viktigt med goda kundrelationer. 


Utloggad Mr Keys

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Ja, det är jättetrist faktiskt. Man känner sig ganska maktlös när man liksom inte får någon respons av någon där. Ingen vill liksom ta ansvar. Handlade mkt av Stefan (en jättebra man, då hette de estrad) som senare flyttade till Deluxe, som för övrigt har utomordentligt bra service och är otroligt hjälpsamma. Har handlat mkt av deluxe de senaste åren också, men nu får det väl bli ännu mera inhandlande hos dom.
MARY J BLIGE,Jazmin,Darin,Lazee,Leslie,Hani,Million Stylez,Eric Gadd,Agnes,Tyron Carter,Jay Sean,Måns Zelmerlöw,Vincent Pontare,Loon osv.

MacPro/Logic8| LynxAurora| UAD| Genelec8040| VintageDesign CA73| Avalon VT747SP| Manley MassivePassiveEQ| TubeTech SMC2B| Waves MaxxBCL| SummitAudio TLA-50


oceanmusic

  • Gäst
Trist när det blir så. Jag tycker dock tvärtemot dig att 4sound på Götgatan är trevligare att handla i än DLX. Vissa affärer är man "kompatibel" med, andra inte.

Visst är det ytterst slarvigt av dem att missköta sig så kapitalt men jag kommer även i fortsättning handla hos dem. Å andra sidan handlar jag både på Musikbörsen och 4sounds 2 butiker i Stockholm så jag är inte "trogen" i den bemärkelsen...


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Kan nämna i sammanhanget att 4sound ska upphöra med sin butik i Lund. Såg det idag när jag skulle köpa nya strings till guran som för övrigt också är det enda jag köpt där då jag inte blivit speciellt bra bemött där.

Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta... :P
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Shit...

Jag hade avbeställt hela skiten, och bett dom fara åt helvete.
Sånt skulle jag -ALDRIG- acceptera!


Jag har handlat på JAM och även MUSIKBÖRSEN .... och personalen är ingen säljpersonal, utan mer hjälpande hand, mkt mkt mkt mkt mkt mer personliga, vilket jag diggar.
När dom tycker till och verkligen vill hjälpa en!

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag hade liknande problem när jag försökte beställa studiomonitorer därifrån. De var mycket ovilliga att kommunicera med mig när jag ville ha svar på varför de aldrig kom. Till slut annulerade jag ordern.

Dock har de mycket godis att titta och känna på nere på bottenvåningen på Folkungagatan-butiken.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
ja..kan ju bara fylla på då...Åkte in till 4sound på Folkungagatan..skulle köpa monitorer,en mick + ett midikeyboard, alla prylar annonsvaror, åkte ditt samma dag som annonsen kom.....kommer dit och lyssnar och kollar på prylarna..och får reda på att inget finns på lager..jaha..måste beställas ok..säljaren skall höra av sig om levdatum, vilket han naturligtvis inte gör. Efter ca 4 veckor ringer någon från 4sound och talar om att sakerna finns hemma..åkte till Jam i stället, och fick riktigt bra service å bra priser...   


lnetzel

  • Gäst
Här i Göteborg tycker jag JAM är lata skitar som knappt svarar på tilltal (eller mail heller för den delen) men Musikbörsen gillar jag skarpt. Har säkert varit i kontakt med 4-5 stycken i personalen där angående allt möjligt och dem är grymma hälpsamma och hittar lösningar.


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Här i Göteborg tycker jag JAM är lata skitar som knappt svarar på tilltal (eller mail heller för den delen) men Musikbörsen gillar jag skarpt. Har säkert varit i kontakt med 4-5 stycken i personalen där angående allt möjligt och dem är grymma hälpsamma och hittar lösningar.

Prata med Ludwig Tjernlund på musikbörseb, det är en polare till mig, då kommer du få jäkligt bra hjälp, för han är väldigt intresserad av allt inom musik också!

Hälsa från mig och säg att du ska ha personalpris ha ha ;)


/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Mr Keys

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
I Juni nån gång, beställde vi 1st macpro(xtra minne och FW-kort) med två extra hårddiskar, ett UAD-kort (PCI-express) samt en Mackie 12" subwoofer på 4sound på folkungagatan.

Först var vi inne på att köpa genelec subwoofer, men blev rekomenderade att köpa mackien istället, då den hade fritt ställbart filter, och då den var billigare så tänkte vi att, "ja, ok, perfekt, den kör vi på"....tyvärr. Den totala kostnaden (för hela ordern) hamnade någonstans runt 45.000kr om jag inte missminner mig.


1: första steget blev att avbeställa UAD-kortet, då vi (efter att ha undrat vad som händer med hela beställningen ett bra tag efter preliminärt leveransdatum) skulle ta ALDELES för lång tid för dem att få in ett sådant, så vi köpte det från Deluxe istället....

2: när vi sedan fick hämta datorn märkte dom att de "glömt bort" (deras egna ord) våra extra hårddiskar som skulle sitta i....

3: efter att ha ringt säkerligen 5-6 ggr (ett par ggr i veckan och dessutom i snitt 20minuters telefonkö) och frågat vad som händer med vår subwoofer och fått svaret att de "inte vet", eller att "mackie är väldigt struliga", eller att "jag får väl ringa vår leverantör och kolla med dom då *suck*, och återkomma" utan att sedan återkomma.....avbeställde jag även denna. En ordentlig besvikelse....

4: Vi har fortfarande inte fått hårddiskarna, så jag kommer besöka webhallen imorgon, för att se hur lång tid de tar på sig att få in dem i lager....och därefter troligtvis avbeställa även dessa från 4sound.


så, beställningen bestod ursprungligen av en macpro(xtra minne och FW-kort), uad-1, mackie subwoofer samt 2st hårddiskar....!

Och vad fick vi då?? jo, datorn.....i och för sig lyckades de sätta i extra minne och ett extra firewirekort....så HELT inkompetenta är de kanske inte, men dom har DEFINITIVT förlorat oss (och mitt AB) som kunder för all framtid....vi har inte ens, någonstans i det hela skedet, blivit erbjudna någon form av kompensation. Det är som att ingen på 4sound bryr sig ett skit om att de misslyckas leverera majoriteten av ordern.

då jag/mitt bolag har handlat för en bra bit över 200.000 hos dem (4sound/estrad) samt köper musik-/ljud-utrustning för uppemot 100.000/år rent generellt, känns det ganska ledsamt att bli bemött på ett så otroligt nonchalant sätt.



Så, kort sagt, jag vill bara utföra en varning för 4sound på folkungagatan....! Vi inhandlar Subwoofer, Lynx Aurora, hårddiskar och ALLT annat vi i framtiden vill ha, någon annan stans, och jag kommer utföra denna varning till alla jag kommer i kontakt med i musikbranschen, vilket blir fler och fler för var dag. Kommer hänvisa dem till deras betydligt mkt trevligare konkurrenter Deluxe Music....även till Musikbörsen s.t eriksplan. Jag tänker även ge Jam en chans....
MARY J BLIGE,Jazmin,Darin,Lazee,Leslie,Hani,Million Stylez,Eric Gadd,Agnes,Tyron Carter,Jay Sean,Måns Zelmerlöw,Vincent Pontare,Loon osv.

MacPro/Logic8| LynxAurora| UAD| Genelec8040| VintageDesign CA73| Avalon VT747SP| Manley MassivePassiveEQ| TubeTech SMC2B| Waves MaxxBCL| SummitAudio TLA-50