Kontrollrummet

Är det nu VI taröver?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
HJÄÄLP, jag e gammal, är jag usel?
HJÄÄLP, jag jobbar med musik tillsammans med min son (my next generation), borde jag vara rädd?
HJÄÄÄLP, vi jobbar med 17 åriga metallgrabbar, borde vi darra?

Hitter nog ingen brant och dramatisk generationsväxling, det enda jag kan märka är att förr gav jag råd och anvisningar åt min son...idag är det jag som får fråga råd. Och så tycker jag att det skall funka.  :)

Låtomoss alltså inte överdramatisera, vill nån ha en gammal mans råd är jag glad om jag kan dela med mig av min kunskap. 70 och 80 talet rules! :D

h.. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Intressant tråd... fattar ingenting...alla blir äldre o dör...so?...hoppas bara att de som kommer efter har förstånd att bygga på den erfarenhet som samlats sedan de Martinville bandade de första tonerna på svärtat papper år 1860.

Som ett sidospår så kollade jag just i kväll på en dokumentärfilm om Sex Pistols och deras studio inspelningar. De intressanta var att dessa killar som i slutet av 70-talet "inte kunde spela alls" skulle lira röven av de flesta popstjärnsaspiranter idag. Det enda stora bidraget som digitaltekniken kommit med är i min mening är att vi blivit lata och inte orkar fördjupa oss i vår konst. "kan du int fixa till de i Pro Tools tyyyyp".

Well, Nevermind the Bollocks....

Hägge -31årig pacifist med inga skjutvapen till sitt försvar och numera analog fantast...

Ps. de riktigt riktigt bra producenterna o teknikerna är oftast riktigt riktigt gamla o också de lär sig dagligen något nytt...
« Senast ändrad: 08.09.2008, 23:17:19 by Hägge@Clonework »


Utloggad useless

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Det är nog inte många av oss amatörmusiker som når drömmarnas mål, men om man siktar mot stjärnorna så når man trädtopparna, sägs det - så det skadar aldrig att försöka... ;)

När man var yngre, så var förstås målet att bli som Earth, Wind & Fire, med ett stort funkigt gäng som lirade skjortan av alla andra. B)

Senare blev det lite mer realistiska mål, som att alla kanske dyker upp till repningen DENNA gången - eller att man kanske får betalt för en spelning för en gångs skull, i stället för att behöva nöja sig med ett par öl för besväret... :rolleyes:

Numera är man bekväm och orkar inte ha något band eftersom de bara förstör ens egna låtidéer när de vill lägga in egna prylar i dem också - nej, då är det bättre i hemmets lugna vrå, där man kan pilla ihop världens bästa låtar exakt som man vill ha dem och i den takt som man känner för. Om ingen annan någonsin hör låtarna, spelar inte så stor roll, eftersom man ju har insett att musiken är en hobby som framför allt är till för ens egen tillfredsställelse. Lik förbaskat så strävar man efter att få så bra ljud det någonsin är möjligt att få, så det utvecklas förstås till världens dyraste hobby - men också världens mest givande hobby. ^_^


Ja - så någonting. ;) Lätt överdrivet kanske, men ändå ganska realistiskt för väldigt många... :mellow:

word  :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
De intressanta var att dessa killar som i slutet av 70-talet "inte kunde spela alls" skulle lira röven av de flesta popstjärnsaspiranter idag. Det enda stora bidraget som digitaltekniken kommit med är i min mening är att vi blivit lata och inte orkar fördjupa oss i vår konst. "kan du int fixa till de i Pro Tools tyyyyp".

Inte alla, jag studerar nu grundteori, ackordanalys, harmonier etcetera, mitt mål är att lära mig mera,
inte vet jag varför, det är skoj, vet inte vad målet är, kanske hamnar med att komponera avancerad jazz som ingen förstår, inte jag själv heller  :wacko: :)

Vad handlar tråden om? 80-talister? Ja hujeda mig,  "generation why?", ouppfostrade är de många av dem *hötter med käppen* :P  ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
De intressanta var att dessa killar som i slutet av 70-talet "inte kunde spela alls" skulle lira röven av de flesta popstjärnsaspiranter idag. Det enda stora bidraget som digitaltekniken kommit med är i min mening är att vi blivit lata och inte orkar fördjupa oss i vår konst. "kan du int fixa till de i Pro Tools tyyyyp".

Inte alla, jag studerar nu grundteori, ackordanalys, harmonier etcetera, mitt mål är att lära mig mera,
inte vet jag varför, det är skoj, vet inte vad målet är, kanske hamnar med att komponera avancerad jazz som ingen förstår, inte jag själv heller  :wacko: :)


Men de e ju fint o du e nog inte alls de ända. Att lära sig något nytt e de finaste som finns.  :)

Jag kom faktiskt just på vad digitaltekniken, autotune o beatdetective etc., faktiskt har bidragit till. Nämligen jämnlikhet. O de passar ju bra här i norder.

Mera hindrar int såna petitesser som att vara skit på något en från att nå den absoluta toppen.  ;)

Hägge



Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
tänkte på 4an där.. det här med paradigmskifte gällande hemstudio.. kalla det revolution om du så vill.. ;) det är ju tusan hakar länge sen det börja röra sig i ormgroparna när man kunde skaffa en kassettporta eller bara en kassettbandare.. men visst.. revolutionen är här, men jag tror att man måste ta det steget ytterligare en bit upp på stegen. [...]

mm. Jag har väl som alla andra grubblat på revolutionstanken. Är den eller är den en myt. Jag tycker nog att den är. På samma sätt som mobiltelefonen HAR revolutionerat vårt sätt att kommunicera. Å alla andra datoriserade prylar... Det är en ny tid.

Musikaliskt däremot, vet jag inte om det har hänt nåt revolutionerande hårresande på länge. Och då menar jag hårresande i den bemärkelsen att något STORT dyker upp så alla svärmödrar blir livrädda, hemoskola fördömer och Tommy Körberg samlar artisteliten till en motgala. Det går inte att skrämma med musik idag, inte på riktigt. Den tiden är förbi, och kommer nog inte igen. Det går inte att chocka en föräldrageneration som själva lirar dödsmetall.

Inte sagt att det inte kommer ny spännande musik, för det gör det verkligen.

Sen tror och hoppas jag oxå att intresset för kvalitetsstudion kommer tillbaka som en antites till hempulandet. Fan vore ju annars. Du måste ju oxå leva IDF :D

tjong fan
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
tänkte på 4an där.. det här med paradigmskifte gällande hemstudio.. kalla det revolution om du så vill.. ;) det är ju tusan hakar länge sen det börja röra sig i ormgroparna när man kunde skaffa en kassettporta eller bara en kassettbandare.. men visst.. revolutionen är här, men jag tror att man måste ta det steget ytterligare en bit upp på stegen. [...]

mm. Jag har väl som alla andra grubblat på revolutionstanken. Är den eller är den en myt. Jag tycker nog att den är. På samma sätt som mobiltelefonen HAR revolutionerat vårt sätt att kommunicera. Å alla andra datoriserade prylar... Det är en ny tid.

Musikaliskt däremot, vet jag inte om det har hänt nåt revolutionerande hårresande på länge. Och då menar jag hårresande i den bemärkelsen att något STORT dyker upp så alla svärmödrar
blir livrädda, hemoskola fördömer och Tommy Körberg samlar artisteliten till en motgala. Det går inte att skrämma med musik idag, inte på riktigt. Den tiden är förbi, och kommer nog inte igen. Det går inte att chocka en föräldrageneration som själva lirar dödsmetall.

Inte sagt att det inte kommer ny spännande musik, för det gör det verkligen.

Sen tror och hoppas jag oxå att intresset för kvalitetsstudion kommer tillbaka som en antites till hempulandet. Fan vore ju annars. Du måste ju oxå leva IDF :D

tjong fan
revolution i den bemärkelse - förändring (eller rent av - radikal förändring) är ju snarare det jag syftar på. iofs lite militär revolution av vårt samhälle skulle inte skada.. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Aettan

  • Gäst
Skivor som låter som det låter live dvs. på riktigt och inget sterilt högupplöst fabriksljud hoppas man ju på äntligen ska bli mallen för hur musik ska låta. Spännade musik oavsett om den är nydanande eller ej kommer ju hela tiden göschelöv och så har det alltid varit problemet är väl mest vad man gillar eller ej  :D.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge

Intressant jämförelse men ... för mig kunde jämförelsen lika gärna ha varit elgitarrer och fågelholkar, jag har aldrig sett en DJ som en musiker, eller utövande musiker även om jag definitivt vet att motsatta åsikter existerar. Jag ser nog snarare en gitarrist som en musiker, en DJ som musikintresserad men nu tror jag att jag är farligt nära att starta en flammande diskussion som dessutom blir en aning bortanför ämnet. Men jag tror absolut att dagens generation av wannabemusiker är sämre än många av dem som kommit fram tidigare. Det finns mycket mer slapp attityd, tycker jag mig se. Folk som vill ha allt för ingenting så att säga och det är sorgligt varje gång man ser att en sådan odugling blir upplyft av pressen, som är det media som har en förmåga att lyfta eller fimpa något.

Morgonsvammel... man skulle inte få skriva något innan klockan 12 egentligen.  :lol:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge

Intressant jämförelse men ... för mig kunde jämförelsen lika gärna ha varit elgitarrer och fågelholkar, jag har aldrig sett en DJ som en musiker, eller utövande musiker även om jag definitivt vet att motsatta åsikter existerar. Jag ser nog snarare en gitarrist som en musiker, en DJ som musikintresserad men nu tror jag att jag är farligt nära att starta en flammande diskussion som dessutom blir en aning bortanför ämnet. Men jag tror absolut att dagens generation av wannabemusiker är sämre än många av dem som kommit fram tidigare. Det finns mycket mer slapp attityd, tycker jag mig se. Folk som vill ha allt för ingenting så att säga och det är sorgligt varje gång man ser att en sådan odugling blir upplyft av pressen, som är det media som har en förmåga att lyfta eller fimpa något.

Morgonsvammel... man skulle inte få skriva något innan klockan 12 egentligen.  :lol:

Kan du inte starta en Dj vs Musiker tråd, skulle ju som du själv säger kunna bli en flammande disskussion och sådana räds vi väl inte här??  :rolleyes:

Ursäkta OT men denna disskussion har väl tappat orienteringen för ett tag sen ändå  :wacko: :D


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil


DET ÄR ÖVER NU!!!
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm

Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge

Intressant jämförelse men ... för mig kunde jämförelsen lika gärna ha varit elgitarrer och fågelholkar, jag har aldrig sett en DJ som en musiker, eller utövande musiker även om jag definitivt vet att motsatta åsikter existerar. Jag ser nog snarare en gitarrist som en musiker, en DJ som musikintresserad men nu tror jag att jag är farligt nära att starta en flammande diskussion som dessutom blir en aning bortanför ämnet. Men jag tror absolut att dagens generation av wannabemusiker är sämre än många av dem som kommit fram tidigare. Det finns mycket mer slapp attityd, tycker jag mig se. Folk som vill ha allt för ingenting så att säga och det är sorgligt varje gång man ser att en sådan odugling blir upplyft av pressen, som är det media som har en förmåga att lyfta eller fimpa något.

Morgonsvammel... man skulle inte få skriva något innan klockan 12 egentligen.  :lol:

Tjena grabbar! Gubbar!

Det har aldrig funnits så många skickliga musiker som nu!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge

Intressant jämförelse men ... för mig kunde jämförelsen lika gärna ha varit elgitarrer och fågelholkar, jag har aldrig sett en DJ som en musiker, eller utövande musiker även om jag definitivt vet att motsatta åsikter existerar. Jag ser nog snarare en gitarrist som en musiker, en DJ som musikintresserad men nu tror jag att jag är farligt nära att starta en flammande diskussion som dessutom blir en aning bortanför ämnet. Men jag tror absolut att dagens generation av wannabemusiker är sämre än många av dem som kommit fram tidigare. Det finns mycket mer slapp attityd, tycker jag mig se. Folk som vill ha allt för ingenting så att säga och det är sorgligt varje gång man ser att en sådan odugling blir upplyft av pressen, som är det media som har en förmåga att lyfta eller fimpa något.

Morgonsvammel... man skulle inte få skriva något innan klockan 12 egentligen.  :lol:

Tjena grabbar! Gubbar!

Det har aldrig funnits så många skickliga musiker som nu!

Kanske inte. Å andra sidan så tror jag att vi påverkas mycket av amerika och den amerikanska drömmen. Alla kan bli president, eller alla kan bli Idol. Det är bara att titta på idol och liknande för att inse att det är väldans många som inte har ett uns av självkritik.

Jag tror också att vissa musikgenres har lättare att låta folk åldras med värdighet. Det sker samtidigt som den genren håller på och dör ut. Blues t e x. Där verkar inte finnas några krav på att vara ung och fräsch. Samma med Jazz, där det nästan verkar som att det är en merit att vara gammal och "mossbelupen"  (just kidding;))
man kan ju ta heavy metal som Vallhagen var inne på. Hur länge kan Judas framstå som nyskapande eller fräscha annat än i deras fans ögon?

Revoultionen som lådan talar om kanske handlar om nya sorters musik som inte blir tillgängliga för oss gubbar....  :)


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Men egghuvud, är du kvar? Jag trodde inte du var tillåten här längre









 :lol:


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Men egghuvud, är du kvar? Jag trodde inte du var tillåten här längre

 :lol:

eftersom jag är ett egghuvud så fattar jag inte sånt  :wacko:


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!

Revoultionen som lådan talar om kanske handlar om nya sorters musik som inte blir tillgängliga för oss gubbar....  :)

Ah, du menar att den sprids i butiker med övre åldersgräns... vi får öppna gubbpiratebay för att illegalt få insyn...
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Revoultionen som lådan talar om kanske handlar om nya sorters musik som inte blir tillgängliga för oss gubbar....  :)

Ah, du menar att den sprids i butiker med övre åldersgräns... vi får öppna gubbpiratebay för att illegalt få insyn...

Njaee jag menade nog mer sådant där acidelectrohuosechiptjosankör ... Du vet på min tid så hadde di riktiga instrument som gitarr, elbas och ståfela och inte sånt där tjaffs som de håller på med nuförti´n me syntar å´fruuuty loops å allt va de heter.
"Tacka vet jag Blood sweat and tears 18 blåsare och ingen hjärna"... (citat från hemma hos om någon minns dem)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil

Tjena grabbar! Gubbar!

Det har aldrig funnits så många skickliga musiker som nu!

Sant...googla runt lite på myspace eller varsomhelst, man bara häpnar över den mångfald duktiga musiker som aldrig slagit igenom och är hur bra som helst....ålder ger jag inte mycket för däremot orginalitet  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Aettan

  • Gäst
Som svar på din fråga nej det tror jag inte. Folk har på nåt sätt redan bestämt sig vad dom gillar och sen hänger det med livet ut och man förblir tämligen opåverkbar av vad som gäller för stunden. Dvs om det inte dyker upp nåt som ligger lite nära sånt man redan gillar. 


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jag är gammal och väntar på att få ta över efter de unga. Då ska ni få se ta mig tusan.  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
det enda bidraget?

Att fler kan leka musik är bara kattskit?

Statistiskt har inte musik som hobby i det stora blivit varken mer eller mindre populärt bland ungdomar (i förhållande till sport etc.) under slutet av 1900- och början av 2000-talet. Bara instrumenten har ändrat och därmed kanske vilka personer tar upp musik som hobby. I början av detta årtusende såldes det för första gången mera dj-skivspelare än elektriska gitarrer i Britannien...

Hägge

Intressant jämförelse men ... för mig kunde jämförelsen lika gärna ha varit elgitarrer och fågelholkar, jag har aldrig sett en DJ som en musiker, eller utövande musiker även om jag definitivt vet att motsatta åsikter existerar. Jag ser nog snarare en gitarrist som en musiker, en DJ som musikintresserad men nu tror jag att jag är farligt nära att starta en flammande diskussion som dessutom blir en aning bortanför ämnet. Men jag tror absolut att dagens generation av wannabemusiker är sämre än många av dem som kommit fram tidigare. Det finns mycket mer slapp attityd, tycker jag mig se. Folk som vill ha allt för ingenting så att säga och det är sorgligt varje gång man ser att en sådan odugling blir upplyft av pressen, som är det media som har en förmåga att lyfta eller fimpa något.

Morgonsvammel... man skulle inte få skriva något innan klockan 12 egentligen.  :lol:

Tjena grabbar! Gubbar!

Det har aldrig funnits så många skickliga musiker som nu!

Kanske inte. Å andra sidan så tror jag att vi påverkas mycket av amerika och den amerikanska drömmen. Alla kan bli president, eller alla kan bli Idol. Det är bara att titta på idol och liknande för att inse att det är väldans många som inte har ett uns av självkritik.


Ja det att alla kan bli vad som helst bara dem vill är en stor lögn som frodas rejält idag. Det är som mycket annat kommet från det stora landet i väst, även om den idén om meritokrati kommer från början från Frankrike. Ja jag ska bli en stooor producent som hela världen ska höras talas om och vill samarbeta med......eller inte. :D

Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Meritorkrati... Socialdarwinism... Narcissism. Blanda noga och vem som helst kan bli vad som helst. meritokratin var väl annars en ganska humanistisk rörelse om jag inte minns fel. Fast det är klart. Alla har ju inte lika lätt att skaffa sig utbildning.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 Framförallt om man jämför globalt är det ju totalt hopplöst olika lätt att få utbildning.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
"Så - är du med och bromsar
är du med och skjuter på
eller sitter du där i baksätet
med armarna i kors och tittar på
är du öppen för självkritik
har du glädjen kvar ändå
kan du skilja på det inre
och det yttre förtrycket
det är det jag håller på
- och söker svaren på."


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Appropå generationstrender

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Lådan - Hur har det gått med övertagandet egentligen? :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Redigerat,redigerat redigerat..

Äh,skrev ett långt inlägg om att "ta över".Insåg att det behövs bara några brustna relationer för att upptäcka blues Lådan,du hittar nog dit vad det lider när du blir lite äldre.

Tills dess,rocka på!


Mike


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Redigerat,redigerat redigerat..

Äh,skrev ett långt inlägg om att "ta över".Insåg att det behövs bara några brustna relationer för att upptäcka blues Lådan,du hittar nog dit vad det lider när du blir lite äldre.

Tills dess,rocka på!


Mike

hehe.. upptäcka blues .. Im in to it. En kille jag känner kör stenhårt med munspelet. Lyssnat på några låtar som han o hans band, låter skönt som fan o vilket drag:)
dessa herrar är i 50+klassen.
Åter till min plan att ta över.
Det är ju så att vi som är födda på 80talet börjar bli äldre och satsar både dyra pengar som går till utrustning "rätt" folk o träffa osv osv
http://web.me.com/julle128


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är bra att du när din dröm Lådan - du har ärvt den.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Finns kanske en o annan insnöad sjuttitalare som hakar på ett tag till :D

Tycker hela frågeställningen känns lite off. Det skiftas väl alltid generationer kontinuerligt?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo men det är ju just det de nya generationerna inte fattar (mig inräknad en gång i tiden)
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se