Forum > Demolåtar
Vallhagen - fyrtiotvå
jonnerstone:
Det här är det inget fel på. Klassisk svensk rebellrock ala imperiet. Inget som jag själv lyssnar på men det låter right on spot.
Det enda som jag vill anmärka på att i den här typen av musik så är det oerhört viktigt att texten hörs. D.v.s att du måste upp en hel del med sången i volym. Men då måste du lägga på en DeEsser för jag hör redan nu att du har stora problem med vassa ess som skär igenom.
Men fixar du det så är du nog fan hemma. :)
Vallhagen:
Freddy: Jomenfan, grejjar du ett skivkontrakt åt mig, så nog ska jag få ihop en platta :P
...
Gott Jonnerstone. Jag är helt med på vad du menar om text. Iom att sången är dubbad så grumlar det lite ibland oxå. Det kanske är det jag stör mig på (även om ingen annan hör det), sångprestationerna är inte hundratighta. Förutom volym så ska det ju artikuleras rätt liksom. Man får junte sluddra :P
Tack för åsikter!
Åsa:
jäklar vilket drag, jag har dagen-efter-dag idag och nu blåstes det sista sega bort tror jag :lol:
Bra låt! Bra sång! Men bort med vassa s-en och upp med sången så jag hör vad du sjunger också :)
freddy:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 07.09.2008, 15:59:13 ---Freddy: Jomenfan, grejjar du ett skivkontrakt åt mig, så nog ska jag få ihop en platta :P
--- Slut citat ---
Stora feta skivkontrakt är en era som försvunnit. Nu får man likt Martin Timell fixa allt själv. Så inga ursäkter nu mannen.. :D
Det känns lite som megadeth på svenska nästan :D
stensdotter:
Skriver medan jag lyssnar för andra gången:
Introt känns lite långt (trumkompet del två skulle kunna kapas), på något sätt vill jag nästan börja pang på i versen med sången
Jag skulle gärna ha "desperationsrösten" redan från första versen - den fångar intresset
Bra text
Modigt att köra på svenska, lite ovanligt i den här genren tycker jag
Genial refräng!!! Älskar den (andas lite Ebba Grön - those where the days) :wub: :wub: :wub:
Bra slut
God damn, riktigt bra det här Vallhagen!
PS. Kan du avslöja hur du lyckats få 78 000 visningar på en gammal tråd på Forum? Mutat någon? ;) DS.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida