Forum > Demolåtar
Vallhagen - fyrtiotvå
Vallhagen:
Tjena kreatörer och glada bedömare!
Jag stod och gastade halva dan igår.
Det är märkligt, jag har under skapandet av den här "trott" att den är riktigt jävla bra för att vara ur min produktion. Men nu när jag lyssnar på den känns det som att det mesta bara blev fel. Så jag vet knappt hur jag ska ställa frågan.
Eller egentligen kanske jag har två frågor:
!. Grundsoundet, då detta är mitt första "rimligt seriösa" försök med Addictive Drums, och jag har försökt komma bort från det där metallklickiga soundet. Det ÄR grovmixat, men hur låter det i grunden? Vad funkar i mixen och vad funkar inte?
2. Vad fan är fel med låten? Hänger inte delarna ihop? Jag har en liten egen idé om var felet ligger, men vore kul att höra åsikter. Eller det kanske faktiskt är bra. Var inte blyga att såga.
Låten är inte färdigarrad heller, den snoppas bara av efter två refränger.
Här är den:
http://bengt.vallhagen.googlepages.com/fyrtiotv_slask_1.mp3
42 är ju som bekant svaret på allt. Eller möjligen en ålder.
tjing
Bengan
freddy:
Jag tycker det låter riktigt bra. Ja, du har kommit ifrån metalklickeriet, låter naturligt och bra.
Gillar låten och spelet. Fan inget att klaga på :)
Så nej, jag förstår inte alls vad du menar, jag gillar detta skarpt. Läcker början med, riktigt grym.
fem rocknävar av fem möjliga får du av freddan!
EDIT: Basen kommer kanske inte fram tillräckligt dock, du vill inte ha lite dist på den? :D
stajo:
Tjena
Jovisst hänger delarna ihop, tycker det är en skitsnygg låt. Riktigt bra tryck och snygga melodier.
Det jag tror du måste jobba mer med är att försöka förtydliga de olika delarna, de måste skilja mer än nu, det är ju växlingarna som gör mycket av låten och ger variation.
snyggt i andra delen av låten när du inleder med bara trummor, bas och sång och sedan går in på andra halvan av versen med lite mer gitarr. Problemet är väl sedan att det efter det inte är så mycket mer variation vad gäller arr mellan de resterande delarna.
Skitbra låt!
Vallhagen:
Tack gossarna!
Det är väl lite sånt ni säger man behöver höra. Frisdka öron. Nej jag vet inte riktigt vad det är som stör mig, men du kan vara nära en sanning Stajo, lite mer dynamik kan vara önskvärt.
5/5 Freddy? Det var som fan. :P .. Men om man distar basen så geggar det ju ihop ännu mer :D, och jag vet inte om mina okänsliga mixfingrar fixar det... Men inte har jag nåt emot distad bas inte...
tjing
freddy:
ja men visst. Gör en skiva nu vallhagen. Jag vill ha en :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida