Forum > Färdiga produktioner
s.å.w.a - a glimpse of your eyes
Emulator:
Håller med bitvis...midiljud och gitarren låter inte bra.
Usch, jag känner mig verkligen gnällig :( Men det känns inte som denna låte heller går hem hos mig, trots - och det betonar jag, riktigt bra insatser av samtliga. Sången låter riktigt bra när det hesar till och när det tas i. Arret är snyggt, gitarren fint spelad, men det faller bort av det trista ljudet. Tror att det händer masvis runt 2-3 Khz på gitarren? annars kan W säkert tipsa. själv kan jag inte alls mixa gitarrer heller. Sedan kan du kanske enkelt testa ställa upp release/sustain/decay på ljuden för att få dem klinga ut. reverbera tror jag inte alls på, men om du skall testa, så gör ett "fett" reverb, ingen predelay alls, LP-filter runt 10-12 Khz, så du inte får massa ringningar.
Nej, lite "samma deg men olika spritsar"-musik för mig.
Lyssna på de andra istället, jag borde sluta kommentera när jag bara är grinig :ph34r:
Dividend:
Snabbcomment då. Låter stajo. Bra.
Åsa gör en av sina bästa sånginsatser här, helt klart. Lite midifeel på instrumenten kanske, sitter på dålig lyssning dock.
Bra!
stajo:
Emulator
Nä jag tycker det är bra om man kommenterar även om man är grinig ;). Det blir en mer balanserad bild man får om man får ta del av alla humörsvängningar :).
Jo jag har nog fastnat i ett fack. Det är väl så att jag sitter inte ner och spelar så mycket och när jag väl gör det så vill jag få ur mig låten och orkar inte experimentera med nya sound och sådant.
Tack för komments.
Dividend
Får jobba lite mer på instrumenten i framtiden för att få fram bättre känsla. Skall försöka lära mig vilka parametrar man kan skruva på :).
Tack.
Åsa:
--- Citat från: Guran skrivet 06.09.2008, 17:31:41 ---En mysig låt detta..
bra arr kunde dock ha varit ett tydligare break mot ref men det är en smaksak
slutet dog ut lite för fort, blev av klippt en enkel sak att fixa tror jag.
undrar om små plinkett i slutet av låten kan spelas mer till sammans (piano+gitarr)
Även det en smak sak. lite små reflektioner från mig
annars,, bra jobbat och sången med kör mycket bra
Mvh
--- Slut citat ---
Tack tack du, ja kören kändes som om den skulle vara där! Håller nog med dig om slutet, iofs så improviserade jag sången där och har ju kunnat sluta lite tidigare.. :)
--- Citat från: freddy skrivet 06.09.2008, 17:52:17 ---Ja, detta gillar jag verkligen.
Stajo - jag gillar dina låtar, bra melodier... bra musik helt enkelt!
Åsa gör sig verkligen bra i lugnare typer av låtar, riktigt snyggt sjunget och underbart när du klämmer i lite på refrängen. Snygga stämmor med, dom känns helrätt.
Lite kritik:
Ibland känns det nästan som låten stannar till på ett taktslag, lite konstigt på något vis. Toner/ackord dör tidigare än vad jag tycker känns naturligt.
Gitarrljudet är inte vidare bra, jag saknar botten och värme i ljudet. Nu är det mycket sträng bara och plååånk.
Trummorna kunde nog höjas en nivå, lite tama i mixen för tillfället.
Slutligen:
En stark låt som jag gillar mycket. Bra melodier och bra sång. Bra spelat av samtliga inblandande. Lite produktions-fixar så är jag helnöjd, men detta funkar redan skitbra, låten kommer fram ändå.
Detta sparas, bra jobbat SÅWA :D
--- Slut citat ---
:D Glad glad blir jag då! Den var ju bara så rolig att sjunga den här, tokgillar låten... så fin. En av mina favoritlåtar :wub:
--- Citat från: asti skrivet 06.09.2008, 20:52:39 ---Fin låt med jättefin sång av Åsa! Tycker dock som Freddy att det liksom "stannar av" ibland, blir inget riktigt flyt i kompet. Kanske skulle basen hålla ut på tonerna mer och trummorna höjas en aning...? Lägg ev på en hammondorgel som fyller ut eller låt pianoharmonierna klinga ut mer! Men helhetsintrycket är att det är en riktigt skön låt!
--- Slut citat ---
Tack asti! ^_^
--- Citat från: Emulator skrivet 06.09.2008, 22:01:59 ---Håller med bitvis...midiljud och gitarren låter inte bra.
Usch, jag känner mig verkligen gnällig :( Men det känns inte som denna låte heller går hem hos mig, trots - och det betonar jag, riktigt bra insatser av samtliga. Sången låter riktigt bra när det hesar till och när det tas i. Arret är snyggt, gitarren fint spelad, men det faller bort av det trista ljudet. Tror att det händer masvis runt 2-3 Khz på gitarren? annars kan W säkert tipsa. själv kan jag inte alls mixa gitarrer heller. Sedan kan du kanske enkelt testa ställa upp release/sustain/decay på ljuden för att få dem klinga ut. reverbera tror jag inte alls på, men om du skall testa, så gör ett "fett" reverb, ingen predelay alls, LP-filter runt 10-12 Khz, så du inte får massa ringningar.
Nej, lite "samma deg men olika spritsar"-musik för mig.
Lyssna på de andra istället, jag borde sluta kommentera när jag bara är grinig :ph34r:
--- Slut citat ---
Äsch, du får kommentera fast du är grinig, konstruktiv kritik är ju bra kritik :)
Kul att du hör lite variationer i sången, jag gör mitt bästa, lär mig lite här och där :P
--- Citat från: Dividend skrivet 06.09.2008, 22:08:23 ---Snabbcomment då. Låter stajo. Bra.
Åsa gör en av sina bästa sånginsatser här, helt klart. Lite midifeel på instrumenten kanske, sitter på dålig lyssning dock.
Bra!
--- Slut citat ---
Taaack!! Jäkla roligt att höra berömmet, kan drista mig till att erkänna att jag är nöjd själv och det är inte så ofta :D
//Tack stajo för att jag fick sjunga, älskar låten som du vet.. och att det "låter stajo" som någon kommenterade är ju inget negativt, du har ditt eget sound och det ser jag bara som en fördel. Gillar stajolåtar!
Marruschkka:
Hallå :)
Visst är det vackert detta Stajo, du vet hur det ska bli på detta viset :D
Sen så kommer Åsas skönsjungande stämma till, inga hakar alls nånstans..men du Åsa: här sjunger du liite lägre och det gillar jag skarpt, klangen kommer fram mer. Känslan här är oxå mer definierad, jättekul att höra :P
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida