Kontrollrummet

djonas feat Åsa & jonnerstone - It would seem so real

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
LÅTNAMN: It would seem so real
ARTIST/GRUPP: djonas
GENRE: rockig pop
LÅTLÄNGD: 04:25
KOMPOSITÖR: djonas
PRODUCENT: djonas
EV. MEDVERKANDE: Åsa & Jonnerstone
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Hej allihop!
Jag slängde upp en tråd för ca 6 månader sen där jag efterlyste sång på några gamla låtar som jag skrev till ett band jag lirade med för 6-7 år sen.
Resultat blev efter många om och men en duett mellan Åsa och Jonnerstone. Tack båda för mycket fina instatser. :)
Hoppas ni diggar!
All kritik är som vanligt välkommen!
Mvh / djonas


It would seem so real (text & musik - Jonas Ekestubbe)
well, I have never been so close before this time I can touch your heart
I'll discover your inside
I don't wanna waste my life now with this endless search
I hope you do fill my needs
I never wanna feel so afraid again as I did that day
when I discovered your outside
I only wanna fill this life of mine with the love you give
and with the things that you say

I never really had to think about what you might would have said
cause I know what you did
You said you wanna tell me your everything you wanna share it all
you wanna show me your inside
I don't wanna feel like I hesitate to get to know your heart
I wanna explore your whole mind
But I don't wanna look back and think again what might would have been
when I know just how I feel

It seems to me that the only affection
that I can get from you
Is if I could touch your mind and caress your heart
It would seem so real
It would seem so real, It would seem so real
It would seem so real
It would seem so real, so real, so real
« Senast ändrad: 07.09.2008, 19:28:38 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Denna känner jag igen jonas .. Jag gjorde nån slags "Baby" version på denna :)

Jag ska lyssna när jag är hemma igen, och försöka ge kommentarer!

Jag älskar iaf låten och ditt gitarrspel är underbart! :D

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Skön låt. kul att det blev något. och vad bra det blev.  :)

https://soundcloud.com/olajegreus


asti

  • Gäst
Låter jättefint! Snyggt producerat och fin sång och läckra gitarrer! Finns nog inte mycket att korrigera här som jag ser det!
Möjligen att stråkarna i början låter lite avhuggna (korta).....? Bra jobbat!  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Proffsigt. Har hört den här förut i nåt annat forum. Men likförbannat bra ännu. Nytt är sångpåläggen. Jonnerstone är ok lite återhållsam dock, Åsa Tycker jag ligger för högt i tonart, det funkar rätt bra i refr men mindre bra i soloinsaterna sas. Det  är alltså inte dåligt. Men jag vet inte, Åsa:s sång ligger dels i för låg i volym men också i fel oktav tycker jag. Men får nog lyssna fler gånger. Som sagt proffsigt och gura som nog kan platsa på alla tillställningar inte minst melodifestivalen.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, jävla jobb kanske att transponera ned gitarrer och hela skiten, men det låter som om Åsa ligger lite högt i tonhöjd (?). Lite osäker, funkar bättre när kompet tar upp mer plats och tror inte att det beror på att det distraherar.
Kanske bara vissa fraser i början..

Fan, värdelös comment :P Men gillar låten, glad hurtig och en trevlig lyssning!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej på er, tokai o dividend  :)
Tack för att ni lyssnar och kommenterar!

Jag tokgillar låten, superkul att sjunga och nej, den ligger inte för högt i tonart  ;) Jag har ju en teori om varför ni upplever det så.. Våra röster är helt olika mixade, jonnerstones röst är varmare och ligger närmre .. min är kallare och längre bort och jag tror det gör att den blir skarp och kanske upplevs osäker? Lite mer värme och närmare så vi "sjunger i samma rum", det tror jag skulle göra susen  :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt! Snygg hook som blir dansvänligt luftig med flöjten. Snyggt arrad och mixad. Åsa låter något mer på avstånd under vissa partier än Jonnerstone men nu pratar vi futtiliteter. Skönt när stämmorna vävs in i varandra. Duett när den är som bäst.
Hitpotential som möjligen skulle kunna stärkas om den kortades något? Skippa la-la-la-partiet? Överlag mycket behaglig lyssning och
mysigt att lyssna på något så kompetent från alla inblandade. Och så kunde du inte låta bli hårdrocksguran där på slutet.  :D :P 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Surskallen enters. Tyckte tyvärr inte att detta var något för mig... Sångarna gör bra jobb, fast kanske skulle man velat höra lite mer nerv på något sätt. Det låter lite för snällt nu. fast det kanske det skall göra?

Sen låter ljudbilden vildigt midi, lite som nåt band som spelar på bingolotto  :ph34r:

Gitarren är bra spelad.

Men låten gick tyvärr bort för mig. Skall den bli bra ( i mina öron) måste den bli mer intressant. kanske  nåt annat melodiljud tex, lite mer bacon generellt.

Allt träffar alla olika.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Ja, det är lite konstig balans i sången. Olika rum liksom. Sen låter jonnerstone metallisk med pga autotunern. Kanske blir det bättre om man har ungefär samma effekter på båda? jag vet inte, men det låter konstigt nu.

Jag gillar att jonne kör lite soft på versen och trycker i mer på refrängen.

Åsa känns i rätt läge också, inte för högt inte. Hon låter väl knappast ansträngd eller så? förstod inte riktigt kommentarerna om detta.

Så lyft in Åsa i samma rum och se över sångeffekterna på båda, så blir det nog en bättre helhet.

Sista gitarräkan var fin även om den inte riktigt har något med låten att göra :D


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
riktig radiokvalitet detta.
Skön låt, versen är lite av transportsträcka för mig medans refrängen är riktigt bra.
hög kvalitet på allas prestationer. Gitarren(melodin) vid 2.20-243 är lysande.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Lite trött på EZ bara...Annars riktigt bra.
Skulle vara en ännu bättre med riktiga trummor.

Tycker lite variation på närhet mellan sångarna dock, men det är småsaker.

Fint och jämt förpackad. Bra mixad, känns som en helhelt, inte massa separata spår.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Trummorna överraskade mig. Tyvärr. Dom brukar låta bra i dina alster. Väldigt platta på nåt sätt.
Mix i övrigt bra.

Låten som sådan var ett riktigt sömnpiller. Som en b-sida på en singel jag aldrig köpte om man vill vara elak. Som vilken låt som helst på P4 om man vill vara snäll.

Plinketiplonk gitarrerna var snygga och låtens enda behållning.

Instrument och sånginsatser U.A.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej Perrra!
Yes den versionen har jag kvar. :)
Tak så länge mannen.
Mvh / djonas

Denna känner jag igen jonas .. Jag gjorde nån slags "Baby" version på denna :)

Jag ska lyssna när jag är hemma igen, och försöka ge kommentarer!

Jag älskar iaf låten och ditt gitarrspel är underbart! :D

/Perrra
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Stort tack!
Är överlag väldigt nöjd själv med hur den blev. :)
Mvh / djonas

Skön låt. kul att det blev något. och vad bra det blev.  :)


HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tack asti för lyssning.
Angående orkestern funderar jag lite på att göra om med andra pluggar men jag har haft så mkt att stå i på sistone så jag ville lixom bara få ut låten nu för att få kommentarer.
Musiken har ju som sagt varit klar nu i typ 6 månader hehe.
Mvh / djonas

Låter jättefint! Snyggt producerat och fin sång och läckra gitarrer! Finns nog inte mycket att korrigera här som jag ser det!
Möjligen att stråkarna i början låter lite avhuggna (korta).....? Bra jobbat!  :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Proffsigt. Har hört den här förut i nåt annat forum. Men likförbannat bra ännu. Nytt är sångpåläggen. Jonnerstone är ok lite återhållsam dock, Åsa Tycker jag ligger för högt i tonart, det funkar rätt bra i refr men mindre bra i soloinsaterna sas. Det  är alltså inte dåligt. Men jag vet inte, Åsa:s sång ligger dels i för låg i volym men också i fel oktav tycker jag. Men får nog lyssna fler gånger. Som sagt proffsigt och gura som nog kan platsa på alla tillställningar inte minst melodifestivalen.
Hej Tokai!
Det var i detta forum du hörde den sist fast för typ 6 månader sen. :)
Sången var rätt svår att mixa men jag ska ta och testa lite till.
Angående tonarten tycker den passar utmärkt till båda två.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja, jävla jobb kanske att transponera ned gitarrer och hela skiten, men det låter som om Åsa ligger lite högt i tonhöjd (?). Lite osäker, funkar bättre när kompet tar upp mer plats och tror inte att det beror på att det distraherar.
Kanske bara vissa fraser i början..

Fan, värdelös comment :P Men gillar låten, glad hurtig och en trevlig lyssning!

Tjena Dividend!
Yes haha tonartsändring blir det nog inte tal om nu, lite för mycket jobb. :)
Tack för lyssning!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Härligt! Snygg hook som blir dansvänligt luftig med flöjten. Snyggt arrad och mixad. Åsa låter något mer på avstånd under vissa partier än Jonnerstone men nu pratar vi futtiliteter. Skönt när stämmorna vävs in i varandra. Duett när den är som bäst.
Hitpotential som möjligen skulle kunna stärkas om den kortades något? Skippa la-la-la-partiet? Överlag mycket behaglig lyssning och
mysigt att lyssna på något så kompetent från alla inblandade. Och så kunde du inte låta bli hårdrocksguran där på slutet.  :D :P 

Hej equality!
Tack för kommentar!
Kul att du känner att det finns hitpotential, ska kolla över arret. :)
Klart det måste vara lite hårdrock med på ett hörn...nä allvarligt talat så är det inget på orginalet så jag tror att den biten kommer att åka bort. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Skitsnygggt!!  :wub: Grymt Jonas, Jonerstone och Åsa! Har inget negativt att påpeka, diggade detta helt. :)

Mvh

Memphis


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Nja... Fan djonas du är FÖR duktig ibland tror jag... Här blev det fel kanske just därför... Ingenting skaver, låten passerar förbi som en hissresa till fjärde våningen. Lite b-sida som nån skrev:)

Alla insatser är klockrena, duktig sång, duktig prog och duktigt lir. Men det blev inget för mig ändå:)

tjing
Bengan
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej alla, och tack för kommentarer bra som dåliga. Tyckte detta var kul att göra, nu gengre för mig. Jag gillar den där klinsika och felfria prodden som djonas fått till.
När jag hörde låten (för 6mån sen ) så fick jag lite amerikansk västkust rock/pop känlsa och det var det jag försökte förmedla med den nära och lite laidback sången. Känslan av att en soft sommardag i LA cruisa fram med sin nercabbade SUV på den palmkantade vägen längs med beachen och denna låten på en behagligt hög volym.
Då gör sig den slicka prodden perfekt.  :)

Gött jobbat djonas  :D


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Surskallen enters. Tyckte tyvärr inte att detta var något för mig... Sångarna gör bra jobb, fast kanske skulle man velat höra lite mer nerv på något sätt. Det låter lite för snällt nu. fast det kanske det skall göra?

Sen låter ljudbilden vildigt midi, lite som nåt band som spelar på bingolotto  :ph34r:

Gitarren är bra spelad.

Men låten gick tyvärr bort för mig. Skall den bli bra ( i mina öron) måste den bli mer intressant. kanske  nåt annat melodiljud tex, lite mer bacon generellt.

Allt träffar alla olika.


Hallo Surskallen! ;)
Man kan inte göra alla nöjda alltid. :D
Tack ändå för att du lyssnade och kommenterade. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja, det är lite konstig balans i sången. Olika rum liksom. Sen låter jonnerstone metallisk med pga autotunern. Kanske blir det bättre om man har ungefär samma effekter på båda? jag vet inte, men det låter konstigt nu.

Jag gillar att jonne kör lite soft på versen och trycker i mer på refrängen.

Åsa känns i rätt läge också, inte för högt inte. Hon låter väl knappast ansträngd eller så? förstod inte riktigt kommentarerna om detta.

Så lyft in Åsa i samma rum och se över sångeffekterna på båda, så blir det nog en bättre helhet.

Sista gitarräkan var fin även om den inte riktigt har något med låten att göra :D

Hej Freddy!
Yes det är lite olika rum på sången av den enkla anledningen att jag fått olika grundmaterial. Jag fick sång med effekter på från Jonnerstone och ett rått spår från Åsa. Men jag ska se om man kanske kan börja om från början med nakna spår från båda. Jag tycker annars att de båda sjunger väldigt dynamiskt.
Hehe kunde inte låta bli att ha med en liten räka där på slutet men den går eventuellt bort om jag arrar om låten.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
riktig radiokvalitet detta.
Skön låt, versen är lite av transportsträcka för mig medans refrängen är riktigt bra.
hög kvalitet på allas prestationer. Gitarren(melodin) vid 2.20-243 är lysande.

Tack stajo, roligt att höra! :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Lite trött på EZ bara...Annars riktigt bra.
Skulle vara en ännu bättre med riktiga trummor.

Tycker lite variation på närhet mellan sångarna dock, men det är småsaker.

Fint och jämt förpackad. Bra mixad, känns som en helhelt, inte massa separata spår.
Hej Zyan!
Klart att det alltid är bättre med äkta varan men man får ta det man har. ;)
Tack för lyssning!
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Trummorna överraskade mig. Tyvärr. Dom brukar låta bra i dina alster. Väldigt platta på nåt sätt.
Mix i övrigt bra.

Låten som sådan var ett riktigt sömnpiller. Som en b-sida på en singel jag aldrig köpte om man vill vara elak. Som vilken låt som helst på P4 om man vill vara snäll.

Plinketiplonk gitarrerna var snygga och låtens enda behållning.

Instrument och sånginsatser U.A.
Tjenis Wernborg!
Jag gjorde trumkomp och i princip hela bakgrunden färdig för typ 6 månader sen. Har ju kanske utvecklats sen dess hehe. Kom på mig själv här att jag inte pillat nåt mer med trummorna efter det utan mest hållt på med arr och att mixa in sången.
Tack Wernborg, Ska kolla över drumsen igen. :)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skitsnygggt!!  :wub: Grymt Jonas, Jonerstone och Åsa! Har inget negativt att påpeka, diggade detta helt. :)

Mvh

Memphis
Tack Memphis! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Nja... Fan djonas du är FÖR duktig ibland tror jag... Här blev det fel kanske just därför... Ingenting skaver, låten passerar förbi som en hissresa till fjärde våningen. Lite b-sida som nån skrev:)

Alla insatser är klockrena, duktig sång, duktig prog och duktigt lir. Men det blev inget för mig ändå:)

tjing
Bengan
Tjena Bengan!
Haha jo det är nog kanske lite hiss över den men b-sida?...haha är den så kass.  :lol:  :rolleyes: :unsure:
Tack för lyssning!
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com

När jag hörde låten (för 6mån sen ) så fick jag lite amerikansk västkust rock/pop känlsa och det var det jag försökte förmedla med den nära och lite laidback sången. Känslan av att en soft sommardag i LA cruisa fram med sin nercabbade SUV på den palmkantade vägen längs med beachen och denna låten på en behagligt hög volym.

Gött jobbat djonas  :D
Jag är där! ;)
Gött jobb själv, tack än en gång. :)
/ djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria